Voice Norge søker applikasjonsansvarlig Kunde, HRM og Samhandling

Applikasjonsansvarlig

Stillingsbeskrivelse

Kan du applikasjonsforvaltning? Ønsker du å jobbe i et spennende miljø, med høyt tempo og tett kontakt med kunder?

I din rolle vil du til å ha ansvar for å ivareta applikasjonene innenfor områdene Kunde, HRM og Samhandling

Stillingen er sentral i vårt DevOps team og bidrar til å

  • Støtte forretningen på en effektiv måte og skape merverdi for kunder, kolleger og eiere
  • Sikre at applikasjonene er stabile og brukervennlige
  • Ivareta et applikasjonsmiljø som er agilt og skalerbart, med fokus på bærekraftige løsninger som ivaretar mennesker og miljø

Din neste utfordring? 

Rollen innebærer å være hovedansvarlige for applikasjoner innen kundeorienterte og ansattorienterte prosesser og systemer. Du vil jobbe tett med forretningen og også inngå i et engasjert team av IT-spesialister som kombinerer forretningsinnsikt og teknologi. Vi har stor frihet i hverdagen, men det følger med et stort ansvar om å nå frem til og levere nytte til dine forretningspartnere. Du får stor mulighet til å påvirke fag og retning innenfor dine ansvarsområder. Vi er spesielt ute etter deg som brenner for å benytte teknologi til å etablere mer bærekraftige forretningsprosesser.

Dine hovedansvarsområder :

  • Systemansvarlig for applikasjonene innenfor Kunde, HRM og Samhandling
  • 2. linje support ved feilsituasjoner som oppstår 
  • Ansvarlig for å koordinere feilrettinger
  • Arbeide med kontinuerlig forbedring av dine applikasjoner, inkludert etablering av roadmap og årshjul 
  • Kvalitetssikring av applikasjon og miljø i leveranseprosjekte
  • Oppfølging av applikasjonsleverandører, i henhold til service og vedlikeholdsavtale
  • Sikre at nødvendig driftsdokumentasjon og systemdokumentasjon er etablert og oppdatert
  • Ivareta retningslinjer for sikkerhet og tilgangsstyring og GDPR 
  • Budsjettinnspill og økonomioppfølging innenfor dine utviklingsbehov og prosjekter

Rollen vil rapportere til leder for DevOps og samarbeide tett med øvrig DevOps-team, samt arkitektene innenfor dine domener.

Og hvem er du? 

Du har et brennende engasjement for å hjelpe dine medmennesker til å løse sine problemer ved hjelp av teknologi. 

Dine kvalifikasjoner:

  • Kundeorientert og ansvarsbevisst
  • Proaktiv og resultatorientert
  • Reflektert og lyttende – men med evne til å fatte beslutninger og drive igjennom løsninger
  • God forretningsforståelse og evne til konseptuell tenking
  • Typisk lagspiller som er opptatt av spille andre gode og evner å være en positiv forstyrrelse i andres hverdag 
  • Evne til å håndtere periodisk høy arbeidsbelastning
  • Gode språkkunnskaper, flytende norsk og engelsk i tale og skrift

Din bakgrunn:

  • Utdannelse på minimum bachelornivå innen Informatikk og Teknikk, gjerne med fokus på systemforvaltning, integrasjon og test. Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdannelse
  • Erfaring fra arbeid med applikasjonsforvaltning, IT-landskap og integrasjon og/eller erfaring fra oppfølging av applikasjon, infrastruktur og support for større butikkjeder
  • Forståelse for cloudbaserte og kommersielle digitale plattformer
  • God kjennskap til Office 365 og Azure AD er et krav
  • Kjennskap til Episerver, InRiver PIM, POS-løsninger, betalingsløsninger og HRM-løsninger, bruk av mikrotjenester er en klar fordel
  • ITIL-sertifisering er en fordel
  • Erfaring fra prosjekt og prosessarbeid er en fordel
  • Erfaring fra retail er en fordel

Voice tilbyr: 

  • Et stimulerende og kreativt arbeidsmiljø
  • Inspirerende kontorlokaler i en gammel ”trikkestall” sentralt på Sagene
  • Ansvar og utviklingsmuligheter
  • Konkurransedyktige betingelser
  • God kantineordning
  • Et eget ”Voice Academy” som driver kompetanseutvikling av ansatte

Kontaktpersoner

Ann Katrine Strømquist
Leder IT Utvikling og Drift
Telefonnummer: 951 47 456

Hvem er Voice Norge AS?

Voice Norge AS er et ledende selskap innen norsk fashion og tekstilhandel. Selskapet omsatte i 2018 for i underkant av 2 mrd. kr ut av butikk. Totalt har Voice 242 butikker fordelt på Match, VIC, Boys of Europe og Jean Paul, og mer enn 1500 ansatte. Voice ble etablert i 1988 og eies av investeringsselskapet O. N. Sunde AS.

Voice har en helintegrert verdikjede og designer selv kolleksjoner for 11 egne merkevarer, som utgjør 80 % av selskapets totale omsetning. Spydspissen er Jean Paul merket, som er Norges største klesmerkevare med salg ut av butikk på mer enn 500 millioner kroner. I tillegg utvikler Voice merkevarene Va Vite, Henry Choice, Mario Conti, Marie Philippe, Blu, Redford, Donna, Made by Monkeys, Wos Not Wos og Alvo. 

Voice Norge sitt hovedkontor finner du på Sagene, i hjertet av Oslo