Vil du være med på utvikle fremtidens mobilitetsløsninger i Oslo?

Avdelingsleder i avdeling Gange og sykkel

Stillingsbeskrivelse

Stillingsbeskrivelse

Mobilitetsdivisjonen har et ansvar for samferdsel og mobilitet i Bymiljøetaten. Divisjonen jobber i dag med trafikksikkerhet, trafikkstyring og fremkommelighet samt tilrettelegging for gange, sykkel, kollektivtrafikk, nyttetrafikk m.m. I tillegg har divisjonen ansvar for drift og vedlikehold. Divisjonen har som ambisjon å utvikle og styrke hele mobilitetsområdet i årene fremover.

Som avdelingsleder i avdeling Gange og sykkel har du ansvar for å følge opp vedtatte sykkelstrategi, samt vår nye gå-strategi. Avdelingen består for tiden av 16 medarbeidere. Avdelingsleder vil være en del av divisjonens lederteam. Vi søker en engasjert og kunnskapsrik avdelingsleder som kan utvikle avdelingen videre og bidra i divisjonens satsing på mobilitet.

Arbeidsoppgaver:

  • Lede avdelingen med faglig, økonomisk og administrativt ansvar
  • Sørge for en effektiv drift og forvaltning
  • Bidra til utvikling av avdelingen og divisjonen
  • Videreutvikle strategi og plan innen avdelingens ansvarsområde
  • Bidra til tverrfaglig samarbeid internt i divisjonen og i etaten

Kvalifikasjoner:

  • Du har relevant utdanning på masternivå, eller tilsvarende på en eller flere av avdelingen fagområdet
  • Du har gjerne erfaring fra samferdsels-/mobilitetsplanlegging
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
  • Du har ledererfaring
  • Du har god grunnleggende økonomisk forståelse og erfaring innen offentlig forvaltning er en fordel

Personlige egenskaper:

  • Du trives med lederrollen og du evner å utvikle og engasjere medarbeidere og kollegaer
  • Du har evne til omstilling og nytekning
  • Du trives med mange arbeidsoppgaver og leverer på tid og kvalitet
  • Du har gode samarbeids- og kommunikasjonsegenskaper
  • Du jobber selvstendig, tar initiativ og har gjennomføringsevne
  • Du er strukturert, analytisk og systematisk
  • Du trives i et fagfelt med stor intern og ekstern interesse
  • Du har et engasjement for å utvikle fremtiden mobilitetsløsninger for Oslo
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Et flott arbeidsmiljø med engasjerte kolleger og svært gode utviklingsmuligheter
  • En lederrolle med faglig og strategisk bredde
  • En mulighet til å jobbe innenfor et av Oslo kommunes største satsningsområder
  • Nye og miljøvennlige lokaler på Hasle
  • Fleksibel arbeidstid
  • Arbeidstid 37,5 timer pr uke inkl. lunsj
  • Lønnstrinn 63-68 (kr 811 200 - kr 911 600). Lønnsplasseringen er avhengig av erfaring og kompetanse
  • Gode pensjons-, forsikrings og lånebetingelser gjennom Oslos pensjonsforsikring
  • Som ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs. at det ikke trekkes 2 % av din brutto lønn til pensjonsinnskudd

Kontaktpersoner

Rune Gjøs
Direktør
Telefonnummer: 91 36 89 46

Hvem er Oslo Kommune, Bymiljøetaten?

Bymiljøetaten er en etat med cirka 750 medarbeidere som har ansvaret for forvaltning og utvikling av kommunale byrom i Oslo. Bymiljøetaten skal sørge for smarte miljøløsninger og bidra til god livskvalitet ved å utvikle og forvalte byrom som veier, torg, parker, og idrettsanlegg, samt marka, vannet og øyene. Sammen skaper vi en aktiv, grønn, trygg og vakker by. 

Bymiljøetaten ønsker mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.