Vil du være med og utvikle Lørenskog kommune?

Prosjektleder Vei og VAR

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 17. juni, 2018. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

 

LØRENSKOG KOMMUNE

Lørenskog kommune har ca 38670 innbyggere og 2300 ansatte som hver dag jobber for å levere gode tjenester til kommunens innbyggere. Lørenskog er en kommune i Akershus, og grenser til Skedsmo i nord, Rælingen i øst, Enebakk i sør og Oslo i vest. Kommunen har de siste 30 årene gått fra å være en jordbrukskommune til å bli en urban forstad til Oslo, og er en trivelig kommune i sterk vekst.

Vi har et unikt oppdrag ved at vi både skal utvikle demokrati og deltakelse, være samfunnsutvikler samtidig som kommunen er ansvarlig for de grunnleggende velferdstjenestene og for å sikre innbyggernes rettigheter. Vi vil ha folk med ambisjoner – både på egne og samfunnets vegne. Som ansatt i Lørenskog kommune skal en oppleve å gjøre en forskjell.

www.lorenskog.kommune.no

Velkommen til oss!

Stillingsbeskrivelse

Prosjektvirksomheten skal planlegge og gjennomføre prosjektporteføljen til rett tid, kvalitet og økonomi.

Rollen er å utvikle gode prosjekt med beskrivelser som grunnlag for politisk beslutninger, gjennomføre, følge opp og overlevere prosjektene i tråd med dette og sikre god dialog med «kundene» gjennom hele prosessen.

Hovedarbeidsoppgaver:

Prosjektledelse med spesiell vekt på prosjektledelse i forprosjekt- og gjennomføringsfasen, som inkluderer;

  • Organisering og fremdriftsplanlegging
  • Balansere og håndtere mål og krav i henhold til prosjektets mål
  • Utarbeide beslutningsunderlag for prosjekteier/styringsgruppe og politikere
  • Sørge for god kommmunikasjon i og rundt prosjektet
  • Håndtere innkjøp i samarbeid med kommunens innkjøpsseksjon/juridisk rådgiver
  • Ansvar for utarbeidelse av konkurransegrunnlag for rådgiver- og entreprisekontrakter
  • Kontraktsoppfølging av rådgivere og entreprenører
  • Håndtere avvik, endringer og usikkerhet og foreslå eventuelle korrigerende tiltak
  • Rapportere fremdrift, SHA, økonomi og kvalitet i henhold til kommunens prosjektstyringsmetodikk
  • Overlevere prosjektet til prosjekteier/kunde, samt oppfølging av reklamasjoner i garantitiden

Utdannelse/formelle krav:

Relevant utdannelse på Masternivå, fortrinnsvis innen tekniske fag relatert til bygg og/eller vei og var, men vi er også åpne for andre relevante kombinasjoner av fagutdannelse og praktisk erfaring.

Kompetanse/erfaring:

  • Erfaring fra prosjektledelse for tverrfaglige prosjekter i planleggings- og gjennomføringsfasen
  • God kontraktsforståelse og erfaring med unike entrepriseformer
  • Kjennskap til kommunale planprosesser
  • Kjennskap til offentlige anskaffelser
  • Kunne manøvrere i skjæringspunktet fag og politikk
  • God norsk fremstillingsevne, både muntlig og skriftlig

Det er ønskelig at prosjektlederen også er engasjert, analytisk og målrettet med gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.

Personlige egenskaper og lederstil:

  • Personlig egnet for å lede komplekse prosjekter
  • Motivere og forventningsstyre medarbeidere
  • Samarbeide godt, sette krav og være strukturert og effektiv
  • Lyttende, tilpasningsdyktig og løsningsorientert
  • Ta eierskap til virksomheten og ansvar i arbeidet
  • Være trygg i beslutningsprosesser
  • Kunne organisere seg selv og andre hensiktsmessig gjennom å delegere med ansvar
  • Være proaktiv

Lørenskog kommune tilbyr:

  • En spennende stilling, i en kommune i vekst, hvor du blir sittende tett på beslutningstaker
  • Rolle som samfunnsbygger med bidrag til å utvikle viktig teknisk infrastruktur i lokalsamfunnet
  • Gode prosjektstyringssystemer med god forankring som gir fremdrift og effektive beslutninger
  • Komme inn i en kultur hvor ledelsesutvikling og videreutvikling står i fokus
  • Spennende prosjekter og oppdrag med tydelige fysiske resultater
  • God arbeids- og fleksitidsordning, samt gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Helsefremmende aktiviteter og velferdsgoder som blant annet firmahytter
  • IA-bedrift
  • God barnehagedekning

Kontraktsform: Fast ansettelse

Hvem er Experis?

Experis er Norges største konsulent- og rekrutteringsselskap med over 500 konsulenter. Vi tilbyr rekruttering av ledere og nøkkelpersoner og høyt kvalifiserte konsulenter med kompetanse innen IT, ingeniørfag og økonomi. Blant våre kunder finner du over 90 prosent av Norges største børsnoterte selskaper. Experis er en del av ManpowerGroup og er kåret til et av verdens mest etiske selskaper. Besøk oss på www.experis.no.

Les mer om Experis og se flere ledige stillinger