Vil du være med og utvikle Lørenskog kommune? Vi søker Prosjektleder Bygg

Stillingsbeskrivelse

 

LØRENSKOG KOMMUNE

 

 

 

 

Stillingsbeskrivelse

Lørenskog kommune har ca 38670 innbyggere og 2300 ansatte som hver dag jobber for å levere gode tjenester til kommunens innbyggere. Lørenskog er en kommune i Akershus, og grenser til Skedsmo i nord, Rælingen i øst, Enebakk i sør og Oslo i vest. Kommunen har de siste 30 årene gått fra å være en jordbrukskommune til å bli en urban forstad til Oslo, og er en trivelig kommune i sterk vekst.

Vi har et unikt oppdrag ved at vi både skal utvikle demokrati og deltakelse, være samfunnsutvikler samtidig som kommunen er ansvarlig for de grunnleggende velferdstjenestene og for å sikre innbyggernes rettigheter. Vi vil ha folk med ambisjoner – både på egne og samfunnets vegne. Som ansatt i Lørenskog kommune skal en oppleve å gjøre en forskjell.

Velkommen til oss!

For mer informasjon om kommunen, se; www.lorenskog.kommune.no

 

Lørenskog kommune søker Prosjektleder Bygg

Lørenskog kommune er i sterk vekst og har behov for å styrke sitt prosjekledermiljø. Prosjektvirksomheten skal planlegge og gjennomføre prosjektporteføljen til rett tid, kvalitet og økonomi.

Rollen er å utvikle gode prosjekt med beskrivelser som grunnlag for politisk beslutninger, gjennomføre, følge opp og overlevere prosjektene i tråd med dette og sikre god dialog med «kundene» gjennom hele prosessen.

Hovedarbeidsoppgaver:

Prosjektledelse med spesiell vekt på prosjektledelse i forprosjekt- og gjennomføringsfasen, som inkluderer;

  • Organisering og fremdriftsplanlegging
  • Balansere og håndtere mål og krav i henhold til prosjektets mål
  • Utarbeide beslutningsunderlag for prosjekteier/styringsgruppe og politikere
  • Sørge for god kommmunikasjon i og rundt prosjektet
  • Håndtere innkjøp i samarbeid med kommunens innkjøpsseksjon/juridisk rådgiver
  • Ansvar for utarbeidelse av konkurransegrunnlag for rådgiver- og entreprisekontrakter
  • Kontraktsoppfølging av rådgivere og entreprenører
  • Håndtere avvik, endringer og usikkerhet og foreslå eventuelle korrigerende tiltak
  • Rapportere fremdrift, SHA, økonomi og kvalitet i henhold til kommunens prosjektstyringsmetodikk
  • Overlevere prosjektet til prosjekteier/kunde, samt oppfølging av reklamasjoner i garantitiden

Utdannelse/formelle krav

Relevant utdannelse på Masternivå, fortrinnsvis innen tekniske fag relatert til bygg og/eller vei og var, men vi er også åpne for andre relevante kombinasjoner av fagutdannelse og praktisk erfaring.

Kompetanse/erfaring:

  • Erfaring fra prosjektledelse for tverrfaglige prosjekter i planleggings- og gjennomføringsfasen
  • God kontraktsforståelse og erfaring med unike entrepriseformer
  • Kjennskap til kommunale planprosesser
  • Kjennskap til offentlige anskaffelser
  • Kunne manøvrere i skjæringspunktet fag og politikk
  • God norsk fremstillingsevne, både muntlig og skriftlig

Det er ønskelig at prosjektlederen også er engasjert, analytisk og målrettet med gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.

Personlige egenskaper og lederstil:

  • Personlig egnet for å lede komplekse prosjekter
  • Motivere og forventningsstyre medarbeidere
  • Samarbeide godt, sette krav og være strukturert og effektiv
  • Lyttende, tilpasningsdyktig og løsningsorientert
  • Ta eierskap til virksomheten og ansvar i arbeidet
  • Være trygg i beslutningsprosesser
  • Kunne organisere seg selv og andre hensiktsmessig gjennom å delegere med ansvar
  • Være proaktiv

Lørenskog kommune tilbyr:

  • En spennende stilling, i en kommune i vekst, hvor du blir sittende tett på beslutningstaker
  • Rolle som samfunnsbygger med bidrag til å utvikle viktig teknisk infrastruktur i lokalsamfunnet
  • Gode prosjektstyringssystemer med god forankring som gir fremdrift og effektive beslutninger
  • Komme inn i en kultur hvor ledelsesutvikling og videreutvikling står i fokus
  • Spennende prosjekter og oppdrag med tydelige fysiske resultater
  • God arbeids- og fleksitidsordning, samt gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Helsefremmende aktiviteter og velferdsgoder som blant annet firmahytter
  • IA-bedrift
  • God barnehagedekning

Søknadsinformasjon:

For ytterligere spørsmål rundt stillingen eller prosessen, kontakt Experis ved;

  • Steinar Instefjord, mobil: +47 948 57 202 / e-post: steinar.instefjord@no.experis.com
  • Bente Person Samuelsen, mobil +47 957 82 390 / e-post: bente.person.samuelsen@no.experis.com

Kontaktpersoner

Steinar Jonasen Instefjord
Telefonnummer: +47 94857202

Hvem er Experis?

Experis is Norway’s largest consultancy and recruitment company with 850 consultants. We offer highly qualified consultants, recruiting and project solutions within the fields of Engineering, Finance and IT. Our Experis Executive Division recruits leaders and key personnel in the private and public sector. Among our clients you will find over 90 percent of Norway’s leading companies. Experis is a company in ManpowerGroup and is voted one of the world’s most ethical companies.

As a consultant in Experis, you will have instant access to a wide range of challenging positions and project assignments. With us, you can build your career and we will help you achieve your goals on short and long term through our national and global network. Visit us at www.Experis.no

www.experis.no.

Les mer om Experis og se flere ledige stillinger