Stillingsbeskrivelse
Stillingsbeskrivelse
Ruter er i kontinuerlig utvikling som følge av stadig nye teknologiske muligheter samt gjennom ulike ønsker og tilbakemeldinger fra brukergruppene. For å styrke teamet som stiller krav til materiell og følger opp kvaliteten som leveres, ser vi nå etter en nysgjerrig og drivende Prosjektleder Materiell - buss og minibuss.
Om rollen:
Som Prosjektleder materiell vil du få ansvar for å lede arbeidsprosesser og bidra med din buss- og minibuss kompetanse i flere arbeidsgrupper. Du vil jobbe med utvikling, drift og kvalitetssikring av våre busstjenester, som gir grunnlag til å utforme fremtidens transportløsninger.
Du blir en del av teamet Materiell og anlegg og vil spille en viktig rolle ved offentlige anskaffelser av store og små kontrakter for buss, minibuss- og TT-tjenester. Du vil jobbe med strategiske valg for løsninger, konkurransegrunnlag, innhenting og evaluering av tilbud, og resultatsikring i oppstart og drift. Med ditt engasjement og interesse for området er det ditt ansvar å ligge i forkant av utviklingen i markedet med tanke på hva ny teknologi kan tilby. I tillegg er brukernes tilbakemeldinger viktige for Ruter og er med på å bestemme fremtidens kollektivtransport. Du vil være sentral i å gi kundene en god reiseopplevelse!
Sentrale arbeidsoppgaver og ansvarsområder for stillingen:
- Prosjektledelse og oppdragsledelse for interne og eksterne ressurser (konsulenter/leverandører/samarbeidspartnere) for fremtidens buss- og minibuss materiell
- Anbudsarbeid – forberedelser, utarbeidelse av anbudsforespørsler, evaluering av tilbud og forhandlinger med operatører
- Holde deg oppdatert i markedet – kjenne til regelverk, produsenter, teknologiutvikling, miljøløsninger, produkter og priser
- Samhandle med faglige miljøer på materiell, anlegg, drift, IT, kundetjenester og andre viktige interessenter
- Forstå behov internt og eksternt - kommunisere relevant informasjon om materiellets utvikling, muligheter og begrensninger
- Utvikling av krav og oppfølgingsrutiner
Hvilken bakgrunn, kompetanse og erfaring ønsker vi fra deg?
- Høyere utdannelse, gjerne innen Ingeniørfag (fortrinnsvis fra transport, kjøretøyteknologi) eller annen relevant arbeidserfaring
- Kjennskap til anbudsprosesser og lov om offentlige anskaffelser
- Interesse for og kunnskap om kollektivtrafikk
- Du er brennende opptatt av buss- og minibuss materiell og har god teknisk forståelse
- Erfaring fra prosjektledelse og prosesstyring
- Særlig gode kommunikasjonsferdigheter, skriftlig og muntlig, da rollen krever dette
- Erfaring med leverandørforhandlinger og strategisk planlegging
Manglende erfaring kan kompenseres med god prosessforståelse og evne til å se pragmatiske løsninger på tross av motstridende hensyn. Om du kan vise til gode resultater gjennom deltakelse i sterke tekniske fagmiljøer teller dette mye.
Hvem er du og hva driver deg?
- Du drives av å utvikle gode løsninger og er opptatt av kontinuerlig utvikling
- Teamarbeid er din foretrukne form for å løse oppgaver, men du evner også å jobbe godt selvstendig
- Du er komfortabel med å jobbe effektivt og åpent med kollegaer for å oppnå gode resultater og framdrift i arbeidet
- Du jobber målrettet, systematisk og er god på å prioritere arbeidsoppgaver
- Du evner å kommunisere godt med forskjellige mennesketyper fra ulike fagdisipliner og miljøer
Hva kan Ruter tilby deg:
- Å bli en del av et sterkt fagmiljø i en bedrift i vekst
- Muligheten til å bidra med å utvikle et godt og allsidig kollektivtrafikktilbud i Oslo
- Gratis reise med T-bane, trikk, buss og båt i Oslo og Akershus
- Gode betingelser, pensjons- og forsikringsordninger
- En fleksibel arbeidshverdag med stor grad av selvledelse, og gode faglige og personlige utviklingsmuligheter
- Muligheten til å jobbe med en sterk merkevare som betyr mye for mange
- Kompetente kolleger som er opptatt av deling og læring
Høres dette interessant ut? Da hører vi gjerne fra deg!
For ytterligere informasjon om stillingen kan du kontakte våre Seniorrådgivere i Dfind; Atle Sæther på telefon +47 919 13 999 evt. atle.sather@dfind.no eller Christian Johnsen på telefon +47 928 48 984 evt. christian.johnsen@dfind.no.
Søknader behandles fortløpende og vil bli behandlet strengt konfidensielt.
Vi gjør oppmerksom på at søkere kan bli gjort offentlig, iht. offentlighetsloven § 25
Ruters visjon er å skape bærekraftig bevegelsesfrihet i hovedstadsområdet. Det gjør vi ved å planlegge, videreutvikle, bestille og markedsføre et effektivt og miljøvennlig kollektivtrafikktilbud, samt ulike individtilpassede mobilitetsløsninger.
Vi er en viktig samfunnsaktør som bidrar til å gjøre hovedstadsområdet til et attraktivt område å bo, arbeide og feriere i. For å lykkes også i fremtiden utvikler vi nye løsninger og kundetjenester sammen med kundene. Vi strekker oss langt for å tilpasse både materiell, holdeplasser, informasjon og tjenester til alle, inklusive kunder med funksjonsnedsettelser. Daglig foretas det mer enn én million reiser med Ruters tilbud, det tilsvarer 55 % av kollektivtrafikken i Norge. Vi er 300 ansatte, har en omsetning på ca.10 milliarder og holder til i Oslo sentrum. Ruter eies av Oslo kommune (60 %) og Viken fylkeskommune (40 %).
Les mer om oss på www.ruter.no.