Vil du jobbe som utvikler i en fremoverlent organisasjon?

Rådgiver (utvikler)

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 01. juli, 2021. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Stillingsbeskrivelse

Vi styrker utviklingsteamet vårt og søker nå deg som har solid utviklingskompetanse og som ønsker å jobbe i team. Sammen med kollegaer i avdeling Digitale Tjenester kommer du til å jobbe tett med eksterne konsulenter, og samhandle på tvers av hele organisasjonen. Stillingen ligger i seksjon Utvikling, som er del av Patentstyrets avdeling Digitale Tjenester. 

Vi er på jakt etter deg som er opptatt å levere gode tjenester og som trives med å lære bort og samarbeide med andre. Du holder deg oppdatert på teknologi og trender, tar initiativ til forbedringer og brenner for å lage gode og fremtidsrettede løsninger. 

Arbeidsoppgaver

I denne stillingen vil du delta i å

  • utvikle løsninger med forskjellige teknologier med integrasjon mot til enhver tid eksisterende systemer
  • utvikle langsiktige løsninger med tydelig vekt på arkitektur og struktur
  • arbeide i team med fagspesialister, utviklere og brukere
  • utarbeide kravspesifikasjoner, system- og brukerdokumentasjon
  • utvikle, drifte og vedlikeholde våre løsninger
  • utvikle løsninger i samarbeid med våre partnere og eksterne leverandører

Kvalifikasjoner

  • 3-5 år høyere faglig relevant utdanning, tilsvarende bachelor eller master
  • Nyutdannede oppfordres til å søke
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk

Personlig egnethet vektlegges spesielt

Personlige egenskaper

Vi søker deg som

  • er kunderettet og serviceinnstilt
  • har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • er selvstendig, effektiv og målrettet
  • er strukturert og løsningsorientert med god gjennomføringsevne
  • er engasjert og initiativrik
  • har gode analytiske evner

Vi tilbyr

  • et godt arbeidsmiljø som verdsetter mangfold
  • en variert og fleksibel arbeidshverdag i en velfungerende og fremtidsrettet organisasjon
  • gode muligheter til faglig og personlig vekst i et sterkt kompetansemiljø
  • en dynamisk organisasjon med stort handlingsrom for å påvirke og ta ansvar
  • en organisasjon som er sertifisert miljøfyrtårn og legger vekt på miljø og bærekraft
  • fleksibel arbeidstidsordning og sommertid
  • gode hjemmekontorordninger
  • god pensjonsordning med mulighet for lån i Statens Pensjonskasse
  • gode velferdsordninger

Stillingen lønnes som rådgiver med lønn fra kr 524 000 til kr 640 000, avhengig av kvalifikasjoner og erfaring. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Stillingen er et 2-års engasjement, med mulighet for forlengelse.

Slik søker du

Søknad sendes elektronisk via linken "Søk stillingen". Fyll ut søknad og CV, og legg ved vitnemål og eventuelle attester.

I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Vedkommende vil i tilfelle bli varslet.

Patentstyret samarbeider med Semac for bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen.

Generell informasjon

Et godt arbeidsmiljø er preget av mangfold, og vi oppfordrer alle kvalifiserte til å søke – uansett alder, kjønn, funksjonsevne, etnisk bakgrunn, seksuell legning eller hull i CV. Arbeidsforholdene vil bli lagt til rette for medarbeidere med nedsatt funksjonsevne.

Dersom det er kvalifiserte søkere med nedsatt funksjonsevne, hull i CV eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav. Les om kravene på Arbeidsgiverportalen (https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandlingmer).

Vi oppfordrer søkere til å krysse av i jobbportalen dersom de har nedsatt funksjonsevne, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i jobbsøkerportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.

Kontaktpersoner

Espen Løvaas
Seksjonssjef
Telefonnummer: 22 38 73 60

Hvem er Patentstyret?

Patentstyret er et nasjonalt kompetansesenter for immaterielle rettigheter, direkte underlagt Nærings- og fiskeridepartementet. Patentstyret hjelper næringslivet med å sikre verdiene som skapes gjennom nye produkter, innovasjon, forskning og utvikling. Vi behandler søknader og tilbyr tjenester i tilknytning til patent-, varemerke- og designrettigheter. Vi deltar i regionalt og internasjonalt samarbeid på immaterialrettsområdet. Arbeidet vårt bidrar til å bedre norske bedrifters konkurranseevne og -posisjon nasjonalt og internasjonalt, og gir verdiskaping og økonomisk vekst i det norske samfunnet. Vi er ca 240 engasjerte, dyktige medarbeidere og holder til i moderne lokaler sentralt i Oslo.