Vil du jobbe med de mest spennende, innovative og største teknologi- og ingeniørbedriftene i Norge

Key Account Manager for innholdsmarkedsføring og byråtjenester

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 17. oktober, 2017. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

TU Media søker nå en Key Account Manger med god innsikt og kunnskap om det digitale annonsemarkedet, gjerne med erfaring fra byrå, til å jobbe med noen av de viktigste digitalannonsørene våre. 

I rollen skal du være en tillitsfull rådgiver for våre kunder, ha solid produktforståelse og et brennende engasjement for å sy sammen den løsningen som gir best effekt og verdi for kunden. Løsningene våre blir gjerne komplekse, og inneholder alt fra innholdsmarkedsføring, byråtjenester til sosiale medier-kampanjer og tradisjonelle bannerannonser. Derfor vil du ha et spekter av ferdige, fungerende og moderne produkter å velge fra i dialogen med kunden.

Din jobb blir å selge inn løsningene og tjenestene, mens et proft team tar over for å levere produktet til begeistring for kunde – slik at gjensalget blir en lek. 

Du vil ta over en portefølje av kunder som kjenner merkevarene våre godt, samtidig som du må bygge opp en fersk portefølje av kunder i spennende og voksende markeder. Det er mildt sagt nok kunder å ta av. I begge tilfeller vil du være en sentral brikke for å aktivere kunder som har stor tiltro til oss, men likevel aldri har kjøp hos oss tidligere, eller som ikke har gjort det på en stund.


Arbeidsoppgavene vi vil gi deg

  • Hos oss vil du planlegge, booke og gjennomføre kundemøter alene eller sammen med våre produktspesialister 
  • Hos oss vil du pleie og utvikle eksisterende kunderelasjoner
  • Hos oss vil du skape nye kunderelasjoner med relevante annonsører over hele landet
  • Hos oss vil du bidra til å nå eget og selskapets vekstambisjoner på digitale flater


Kvalifikasjonene du bør ha

  • Du har god erfaring med aktivt salg i et høyt tempo, i form av både møtebooking og møtegjennomføring 
  • Du har kunnskap og erfaring med digital markedsføring
  • Du har erfaring fra B2B-salg 
  • Du har relevant utdannelse innen media og kommunikasjon, markedsføring eller lignende
  • Du har gjerne bakgrunn fra mediebyrå, reklamebyrå, digitalbyrå
  • Relevant utdannelse kan veie opp for manglende salgserfaring


Egenskapene vi ser etter

  • Du er selvgående og glad i å holde et høyt tempo
  • Du er nysgjerrig og interessert i hvordan digitale produkter og tjenester kan løse kundenes behov
  • Du motiveres av jakten på nye kunder så vel som viktigheten av kundepleie og relasjon
  • Du er en dyktig relasjonsbygger av natur som brenner for gode kundeforhold
  • Du har generelt sett god forretningsforståelse


Vi tilbyr deg med glede

  • Et inspirerende salgsmiljø i et marked midt i en spennende endring
  • Et arbeidsmiljø lastet med eksperter på alle relevante fagfelt
  • Et arsenal av svært gode og respekterte nisje-merkevarer
  • Et miljø der du får stor påvirkningskraft og frihet både innen produktutvikling og kundeportefølje
  • Et arbeidssted med meget konkurransedyktige betingelser
  • En stilling som vil innebære noe reise innad i Norge

 

Kontaktpersoner:


Vis din interesse og send CV til: eirik.solheim@tu.no innen 15.10.17

Kontaktpersoner

Jørgen Elton Nilsen
E-postadresse: jorgen@tek.no
Telefonnummer: 450 20 002
Eirik Solheim
Salgsdirektør
E-postadresse: eirik.solheim@tu.no
Telefonnummer: (+47) 908 24 140
Rune Johansson
Salgssjef
E-postadresse: rune.johansson@tu.no
Telefonnummer: 98216683

Hvem er Teknisk Ukeblad Media AS?

Teknisk Ukeblad Media AS utgir tu.no, digi.no, gamer.no, diskusjon.no, tjenestene StoryLabs, TU Jobb, TU Event, samt bladet Teknisk Ukeblad. I tillegg driver selskapet fagbladet Våre Veger med tilhørende nettsted. TU Media har en omsetning på ca. 110 millioner kroner, ca. 65 ansatte og en samlet digital trafikk på ca. 800.000 unike brukere per uke. Medieselskapet eies av TEKNA og NITO.

Les mer om Teknisk Ukeblad Media AS og se flere stillinger