Vil du jobbe med 1. og 2. linje support i Utdanningsetaten?

2. linje support/helpdesk/brukerstøtte

Trives du med å jobbe med teknisk support? Vil du jobbe i et teknisk sterkt fagmiljø med varierte arbeidsoppgaver? På vegne av Utdanningsetaten søker vi en engasjert servicemedarbeider.

Stillingsbeskrivelse

Stillingen som servicemedarbeider inngår i IKT Avdelingen i Utdanningsetaten, og består av i alt 46 årsverk, hvorav 13 årsverk utgjør driftsseksjonen. Her vil du bli en del av vårt servicedesk-team bestående av to andre engasjerte problemløsere. Teamet håndterer ulike tekniske henvendelser fra brukere på våre 183 lokasjoner og skoler via telefon, e-post og servicedesk. Fremover skal vår kunnskapsdatabase oppgraderes, og vi ser derfor etter en medarbeider som kan bistå med innspill til kontinuerlig forbedringer.

Utdanningsetaten tilbyr

  • Gode muligheter for faglig utvikling
  • Et stort IKT-miljø i kontinuerlig utvikling
  • Et godt arbeidsmiljø med kvalifiserte medarbeidere
  • Flotte lokaler på Helsfyr med god offentlig kommunikasjon
  • Fleksitidsordning
  • Gode forsikrings
  • og pensjonsordninger i Oslo pensjonsforsikring
  • Treningstilbud i arbeidstiden

Arbeidsoppgaver

  • og 2. linje brukerstøtte
  • Daglig oppfølging av servicedesk
  • Kontinuerlig forbedring av servicedesken
  • Ansvarlig for brukerdokumentasjon
  • Ansvarlig for å utarbeide og sende ut informasjon til brukerne
  • Samhandling med øvrig IT-miljø
  • Bestilling og mottak av utstyr

Ønskede kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning innen IT. Relevant erfaring kan kompensere for formell utdannelse
  • Erfaring med IT-support
  • God kjennskap til Microsoft-produkter, Citrix, iOS og Android
  • Kunnskap, forståelse og erfaring med informasjonssikkerhet
  • Gode skriftlige og muntlige ferdigheter i norsk og engelsk

I den rollen vil personlige egenskaper vektlegges. Vi ser etter deg som evner å jobbestrukturert og nøyaktig på egenhånd. Du er svært serviceinnstilt, og har gode formidlingsevner. I en travel hverdag evner du å snu deg raskt og prioritere. Du er opptatt av forbedringer og søker løsninger som skal forenkel hverdagen. Vår nye servicemedarbeider verdsetter et godt teamarbeid og motiveres av å skape resultater sammen.

Annen informasjon

Denne rekrutteringsprosessen er utført av Academic Work. Utdanningsetaten har bedt om at alle spørsmål gjeldene stillingen blir håndtert av Academic Work.

Søknadsfrist: 01.03.2020

Firmabeskrivelse

Utdanningsetaten (UDE) i Oslo er Norges største kommunale etat med 88 600 elever og lærlinger og ca. 15 700 ansatte. Årlig brutto driftsbudsjett er ca. 14 mrd. kroner. Utdanningsetaten har det faglige, økonomiske og administrative ansvar for skolene, Aktivitetsskolen, PPT, fag- og voksenopplæringen i Oslo. Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i tilfelle få varsel om.

Hvem er Academic Work?

Vi i Academic Work jobber med å finne karrieremuligheter til young professionals – personer som er i starten av sin karriere eller ønsker å bytte karrierevei. Young professionals er vår nisje, vårt ekspertområde og en målgruppe vi tror sterkt på. Vi er et internasjonalt selskap med 20 års erfaring. Hittil har vi hjulpet 120.000 personer i jobb, og bare i Norge tilbyr vi over 1.200 karrieremuligheter i året. 

Les mer om Academic Work og se flere ledige stillinger