Vil du arbeide med anskaffelser og kontrakter hos en samfunnsnyttig  aktør?

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 07. oktober, 2019. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Stillingsbeskrivelse

Bane NOR styrker anskaffelsesorganisasjonen og vi søker i denne sammenheng etter en kontraktsrådgiver til nyopprettet avdeling Anskaffelser og logistikk i Infrastrukturdivisjonen.  Stillingen er plassert i seksjon Drift- og vedlikeholdsanskaffelser.

Som kontraktsrådgiver vil du få en variert og innholdsrik arbeidsdag samt inneha en sentral rolle i forbindelse med at vi skal konkurranseutsette flere drift- og vedlikeholdsoppgaver i tiden fremover. Vi søker deg som er engasjert, målrettet og har gode samarbeids- og kommunikasjonsegenskaper.

Arbeidsoppgaver

  • lede gjennomføring av anskaffelser
  • sikre gode anskaffelser i samarbeid med banesjefer, prosjektsjefer /-ledere og teammedlemmer
  • gi faglig støtte innen planlegging av anskaffelser og etablering av kontraktstrategier
  • yte bistand i forbindelse med kontraktsoppfølging
  • vedlikeholde oversikt over kontrakter og avtaler
  • veilede og gi råd innenfor anskaffelsesområdet 
  • bidra til videreutvikling av  prosesser og verktøy i anskaffelsesprosessen
  • andre arbeidsoppgaver innen fagområdet må påregnes 

Ønskede kvalifikasjoner

  • utdanning fra universitet/høyskole innen økonomi, innkjøp, jus eller annet relevant fagområde For søkere med lang og relevant erfaring vil utdanningskravet kunne fravikes
  • erfaring med anskaffelser og kontraktsforvaltning vektlegges
  • erfaring med offentlige anskaffelser er ønskelig
  • erfaring fra bruk av IT som arbeidsverktøy er en forutsetning
  • erfaring med elektronisk konkurransegjennomføringsverktøy er en fordel
  • erfaring fra byggherre eller entreprenør vektlegges
  • gode skriftlige og muntlige norskkunnskaper er en forutsetning
  • gode engelskkunnskaper er ønskelig

Personlige egenskaper

Vi søker etter en målrettet,  strukturert og nøyaktig person med gode samarbeids- og kommunikasjonsegenskaper. Du må være selvstendig, men også trives med å jobbe i og lede team,  samt være resultatorientert. Det er vesentlig at du evner å søke gode løsninger gjennom forhandling og samhandling. Personlig egnethet vil bli vektlagt i vurderingen. Vi legger vekt på lojalitet i forhold til Bane NORs etiske retningslinjer og at du identifiserer deg med våre verdier, som er åpen, respektfull, engasjert og nytenkende.

Vi tilbyr

Du vil bli en del et arbeidsmiljø som består av et høyt faglig kompetansenivå og vil få arbeide i en bedrift som utfører spennende og samfunnsnyttige arbeidsoppgaver. Faglig utvikling er viktig for oss og vi har flere gode interne kompetanseoppbyggende muligheter for våre ansatte.

I tillegg kan vi tilby:

  • Et godt arbeidsmiljø  
  • Gode utviklingsmuligheter  
  • P.t. personalbillett på Vy sine tog 
  • Fleksible arbeidstidsordninger
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger 

Kontaktpersoner

Fredleiv Myklegard
kontraktsjef Drift og vedlikeholdsanskaffelser
Telefonnummer: +47 916 72529

Hvem er Bane NOR?

Bane NOR er et statlig foretak med ansvar for den nasjonale jernbaneinfrastrukturen.

Bane NORs formål er å sørge for tilgjengelig jernbaneinfrastruktur og effektive og brukervennlige tjenester, inkludert knutepunkts- og godsterminalutvikling. Foretaket har ansvaret for planlegging, utbygging, forvaltning, drift og vedlikehold av det nasjonale jernbanenettet, trafikkstyring og forvaltning og utvikling av jernbaneeiendom. Bane NOR har det operative koordineringsansvaret for sikkerhetsarbeidet og operativt ansvar for samordning av beredskap og krisehåndtering. Bane NOR har om lag 4.500 ansatte og har hovedkontor i Oslo.

Les mer om Bane NOR og se flere ledige stillinger