Vi søker teknisk konsulent til RiksTV

1. linje support/helpdesk/brukerstøtte

Er du glad i ansvar og liker å hjelpe andre? Er du teknisk anlagt og søker en jobb der du virkelig vil kunne demonstrere dine praktiske ferdigheter? Da bør du lese videre!

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 12. november, 2018. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

På vegne av vår samarbeidspartner, RiksTV, søker vi en teknisk konsulent, som vil ha ansvar for møterom, utstyr og videokonferanser. Du vil jobbe tett sammen med en annen teknisk konsulent og samarbeide med alle RiksTVs avdelinger.

Hos RiksTV får du en utfordrende og spennende hverdag i en bransje i enorm utvikling, med produkter som er synlige og engasjerende for brukerne. De holder til i moderne lokaler på Økern, med toppmoderne møterom, takterrasse, treningsrom, bordtennisbord, shuffleboard og en fantastisk kantine med egen kokk. RiksTV er en kompetansebedrift med gode utviklingsmuligheter, og de har et ungt og godt sosialt miljø. Utover konkurransedyktige betingelser får du fleksible arbeidstider og fleksibel ferieavvikling.

Arbeidsoppgaver

I denne stillingen vil du jobbe med ny teknologi, og bidra til å skape en enda bedre arbeidshverdag for dine kollegaer. Du vil få muligheten til å påvirke og lede andre mot RiksTV sine mål, og vi kan garantere at du vil utvikle deg mye i denne rollen. Videre vil du jobbe med:

  • Oppgaver tilknyttet møterom, utstyr og videokonferanser. Dette inkluderer å ha oversikt over utstyr og vedlikehold
  • Testing av utstyr og jobbe proaktivt med utstyr
  • Utarbeide brukermanualer
  • Gi opplæring til kollegaer og være en ressurs i forbindelse med oppsett og bruk av utstyr på møterom og videkonferanser
  • Dialog med partnere og bestilling av utstyr

Ønskede kvalifikasjoner

Vi ser etter deg som er nysgjerrig, ryddig, selvgående og har svært gode samarbeidsevner. Vi tror den rette kandidaten har yrkesstolthet, og virkelig brenner for å gjøre en god jobb. Sist, men ikke minst, liker du å hjelpe andre og du er god på å formidle informasjon på en enkel måte.

Videre ser vi etter deg som:

  • Har utdanning innen IT, drift eller lignende
  • Har gode muntlige og skriftlige fremstillingsevner på engelsk og et skandinavisk språk
  • Det er en fordel med forståelse for smidige metoder
  • Det er positivt med erfaring, men ikke et krav. Dersom du har hatt jobber ved siden av studiene med ansvar, vært engasjert i studentforening eller på andre måter har vært involvert i lederskap, vil det telle positivt

Annen informasjon

  • Start: Etter avtale
  • Sted: Oslo
  • Søknadsfrist:11. november.

Søk på stillingen ved å klikke på Søk nedenfor. Vi vurderer søknader fortløpende og anbefaler derfor å sende inn en søknad så snart som mulig.

Academic Work vil foreta rekrutteringsprosessen og vil etter ønske fra oppdragsgiver være din arbeidsgiver.

Firmabeskrivelse

RiksTV har som mål å være en ledende tilbyder av levende bilder på alle muligheter teknologien gir. TV-marked og seervaner er i sterk endring, og våre strømmetjenester og produkter tilpasses kontinuerlig nye vaner og behov. RiksTV er Norges nest største distributør som gir deg moderne TV-opplevelser via antenne, fiber eller Internett, vi leverer tjenester til ca. 500 000 husstander. RiksTV ble etablert i 2007, og eies av NRK, TV 2 og Telenor. I 2018 lanserte vi strim.no - den beste strømmetjenesten til de mest populære seriene, filmene og TV-kanalene i Norge og internasjonalt. Du trenger ingen dekoder, parabol eller kabel. Bare Strim, enkelt og greit.

Hvem er Academic Work?

Vi i Academic Work jobber med å finne karrieremuligheter til young professionals – personer som er i starten av sin karriere eller ønsker å bytte karrierevei. Young professionals er vår nisje, vårt ekspertområde og en målgruppe vi tror sterkt på. Vi er et internasjonalt selskap med 20 års erfaring. Hittil har vi hjulpet 120.000 personer i jobb, og bare i Norge tilbyr vi over 1.200 karrieremuligheter i året. 

Les mer om Academic Work og se flere ledige stillinger