Vi søker en strukturert, kompetent og motivert kollega innen fagområdet PKI governance

Konsulent/seniorkonsulent - IAM

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 01. november, 2020. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Stillingsbeskrivelse

Ønsker du å bidra til å styrke Identity & Access Management for fremtidens helsevesen?

Seksjonen IAM-styring er organisert under avdeling Sikkerhet har et strategisk og taktisk ansvar innenfor identitet og tilgangsstyring (IAM).

IAM skal håndtere identitets- og tilgangsstyring til pasientjournal og tilgrensede systemer og tjenester. IAM er et konsept som består av ulik teknologi, prosesser og aktiviteter, som kontrollerer identitet og tilganger. IAM er en viktig del av den digitale grunnmuren for å kunne realisere framtidige digitaliseringsprosjekter i Helse Sør-Øst.

IAM-styring søker en strukturert, kompetent og motivert kollega innenfor fagområdet PKI governance.

Arbeidsoppgaver

Bidra til å sikre etterlevelse og utvikling av IAM, herunder å:

  • Ivareta og sikre at virksomheten etterlever vedtatte retningslinjer
  • Bidra med å forvalte CP og CPS
  • Tiltre stilling som CA-Administrator 
  • Sørge for opplæring av prosessarbeid i linjen blir gjennomført
  • Representere IAM-styring i ulike fora
  • Analyse og identifisering av trender
  • Oppfølging og rapportering
  • Bidra til å sikre kontroll og sporbarhet over tildeling av identitet, tilganger og rettigheter
  • Prosjektdeltakelse i IKT-utviklingsprosjekter

Stillingen er knyttet til governance-arbeid og vil samarbeide tett med andre områder, som Seksjon Identitet og Tilgang (forvaltning), Arkitektur, Brukerservice og andre prosessansvarlige i Sykehuspartner.

Kvalifikasjoner

Kandidaten må kunne dokumentere tidligere formell kompetanse eller praktisk erfaring innenfor området, og kvalifikasjoner som blir vektlagt er:

  • Governance-funksjon i større organisasjon
  • Teknisk forståelse innen PKI området
  • Erfaring med 
    • Dokumentasjon og systemer for virksomhetsstyring
    • IKT Sikkerhet herunder prosesser og teknisk styring av tilgang
    • Generelt drift og forvaltning av IKT
    • Innføring og forbedring av interne arbeidsprosesser
  • God kjennskap til drift, forvaltning og utvikling av IKT-tjenester
  • Gode prosessforståelse (ITIL e.l.)
  • Må beherske norsk, svensk eller dansk flytende     

Personlige egenskaper

  • Faglig selvstendig: løsningsorientert og resultatorientert
  • Kundeorientert: profesjonell og proaktiv
  • Personlig egnethet for stillingen blir vektlagt

Vi tilbyr

  • En spennende stilling i et hyggelig og faglig utfordrende kompetansemiljø
  • Fleksible arbeidstidsordninger 
  • Arbeidssted nær offentlig kommunikasjon

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlista. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søker bli informert, jf. offentlighetslovens §25.

Kontaktpersoner

Christian Corneliussen
Seksjonsleder
Telefonnummer: 481 97 433

Hvem er Sykehuspartner HF?

Sykehuspartner - en partner for helsetjenester i utvikling

Sykehuspartner HF leverer tjenester innen IKT, prosjekt, logistikk og HR til alle sykehusene i Helse Sør-Øst og eies av det regionale helseforetaket Helse Sør-Øst. 

Sykehuspartner forvalter og drifter et av Nord-Europas største og mest avanserte IKT-miljøer med over 80.000 brukere og ulike sentrale og lokale IKT-løsninger som understøtter et mangfold av arbeidsprosesser i pasientbehandlingen. Helseteknologi er i rivende utvikling og er meget sentralt for en bærekraftig spesialisthelsetjeneste.  Sykehuspartner hadde en omsetning i 2019 på 4,7 milliarder kroner og har ca 1500 medarbeidere ansatte på følgende lokasjoner: Oslo/Skøyen, Drammen, Grimstad, Porsgrunn, Fredrikstad, Gjøvik, Hamar, Lillehammer og Tynset.

Sykehuspartner er miljøsertifisert.

Sykehuspartner er opptatt av mangfold, vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av for eksempel alder, kjønn, funksjonshemming, hull i CV , nasjonal eller etnisk bakgrunn.