Varner søker Business Delivery Manager – Finance and HR, Controlling and Reporting

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 07. april, 2019. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Stillingsbeskrivelse

Kampen om kundene skjer ikke lenger lokalt eller nasjonalt. Konkurransen er global og internasjonale aktører forsøker å forsyne seg godt av det nordiske markedet. De fleste nye og globale aktørene har til felles at de bygger sin business på digitale plattformer som forenkler og effektiviserer både drift og kundeopplevelse. Varner ønsker å møte konkurransen og morgendagens forbrukere med gode og brukervennlige teknologiske plattformer.

Vi søker nå etter en Business Delivery Manager til vårt verdikjedeteam Finance and HR, Controlling and Reporting. Finance and HR, Controlling and Reporting er en av de sentrale verdikjedene i Varner som er ansvarlig for alle prosesser og rapportering innenfor områdene Finans, HR og Lønn. Vi ser etter deg som jobber kontinuerlig med forbedring og som liker å jobbe i grensesnittet mellom IT og forretning. Du må kunne forstå behovene til våre interne brukere og finne løsninger og ta ansvar for å iverksette og implementere disse.

Om jobben

Business Delivery Manager er ansvarlig for alle leveranser fra verdikjedeteamet, inkludert aktiviteter, koordinering med de andre verdikjedeansvarlige om prioriteringer på tvers, fremdrift og økonomistyring. Dette innebærer å definere og prioritere Finans, HR og Lønns behov og ønsker, og følge opp leveranser og prosjekter som utspringer av dette sammen med andre i teamet.

I rollen ligger også ansvar for å organisere regelmessige møter med fagområdet og verdikjedeteamet for å sikre god dialog om og koordinere prioriterte oppgaver. Du vil være primær kontaktperson for fagområdet, og bidra inn i budsjettprosessen. I samarbeid med IT support vil du kartlegge og håndtere arbeidsdeling med og opplæring av supportpersonell. Sist, men ikke minst, må du ha en sterk interesse for fagområdet, og opprettholde forståelse om beste praksis.

Om deg

Du er en operativ, resultatorientert person med god kunde- og forretningsforståelse. Du er endringsvillig og ser etter forbedringsmuligheter som kan komme virksomheten til gode. Det er svært viktig i rollen at du tar initiativ, tar ansvar og er god på å prioritere. Dette betyr også at du er handlekraftig og utnytter momentum. Du må ha gode samarbeidsevner, håndtere tilbakemeldinger og ta ansvar for egen læring og utvikling.

Du har relevant utdanning på høgskole-/universitetsnivå innen økonomi med erfaring og interesse for IT, eventuelt IT-utdannelse med erfaring fra økonomisystemer. Noe erfaring fra retail og erfaring med Finans/HR/Lønn over en lengre periode kan være en fordel, samt sertifisering eller erfaring med ITIL.

Vi ser etter en person med følgende erfaring og bakgrunn:

  • Teamledererfaring, fortrinnsvis innen Finans/HR/Lønn eller tilsvarende virksomheter innen retail – og da gjerne fashion.
  • Erfaring fra større IT-miljøer med tung bruk av ERP (Finance/Controlling/HR/Payroll/Reporting), gjerne i selskap med internasjonal virksomhet.
  • Erfaring med å strukturere og planlegge, samt å forstå og kunne kommunisere IT til et bredere publikum.
  • Sertifisering eller bred erfaring fra bruk av agile/smidig metodikk eller annet ledende metodeverk for prosjektledelse.
  • Erfaring med kjøp og bruk av tjenester fra leverandører.
  • Evne til å jobbe selvstendig og å hjelpe andre til det samme, samt balansere god struktur og fremdrift i prosjekter.
  • Kunnskap om/erfaring med praktisk håndtering av GDPR.
  • Du vil jobbe med verktøyene Microsoft Office 365, Microsoft Teams og Planner, Jira, Confluence og Aha!, så kjennskap til dette er en fordel.

Varner omsatte for 11 mrd norske kroner i 2018 og er inne i en tid der vi setter enda mer fart på digitaliseringen av vår forretningsvirksomhet. Vi har i dag rundt 30 dedikerte spesialister på IT som hver dag jobber med brukere og verdikjeden for å forstå behov og finne frem til de riktige løsningene.

IT Value Chains har fire verdikjedeteam som speiler IT mot Varners fagfunksjoner;

  • Design, Buying and Production
  • Supply Chain
  • Market and Online Sales, Sales and Store Operations
  • Finance and HR, Controlling and Reporting

Hvert team består av fire til seks personer som dekker rollene Business Delivery Manager, Prosjektleder, IT-arkitekt og System Manager.

Les mer om Varners digitale satsning: Varner blir en digital utfordrer.

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Teft sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Er dette av interesse for deg, søk på stillingen snarest.

Kontaktpersoner

Katrine Toven
Rådgiver
E-postadresse: Katrine@teft.no
Telefonnummer: 907 60 718
VICTOR SANCHEZ BARRERA
Rådgiver i Mediabemanning
Telefonnummer: 995 31 313

Hvem er Varner ?

Varner står foran et stort digitalt løft og søker nøkkelpersoner innen digital kommunikasjon, IT, analyse og prosjektledelse. 

Varner er et av Nord-Europas største motekonserner med 1500 butikker i 8 land og en raskt voksende netthandel. Blant våre konsepter er Dressmann, Cubus, Carlings, Bik Bok, Urban, Volt, Days Like This og A-Z. 

Måten vi handler på endrer seg raskt – og konkurransen er større enn noen gang. Med vår solide erfaring, guts og vinnervilje er vi i en unik posisjon til å forme fremtidens retail- og motebransje. Vi spiller for å vinne og blir aldri mett på suksess.