Utvikler - Java

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 20. januar, 2019. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Stillingsbeskrivelse

Avdeling for tjenesteforvaltning har ansvaret for å forvalte og videreutvikle en rekke tjenester i politiets IKT-systemer. Seksjonene i avdelingen håndterer tjenesteporteføljer med høye krav til sikkerhet, tilgjengelighet og kvalitet. Disse består av både nye og eldre systemer, som integreres inn i moderne teknologi. Politiet er inne i en spennende fase med omstilling og fornying som du vil bli en del av. 

Politiets IKT-tjenester har et godt fagmiljø og fokus på kompetanseutvikling. Vi legger til rette for at våre medarbeidere kan utvikle seg faglig og sosialt. Siden vi er en organisasjon i endring vil stillingen være under utvikling, og det må påregnes endringer over tid. 

Vi søker en entusiastisk utvikler med lidenskap for javaprogrammering. Det er ønskelig med erfaring etter fullført utdanning, men kan du vise til gode prestasjoner fra skolen og viser stor entusiasme rundt fagområdet ønsker vi likevel å høre fra deg.

Arbeidsoppgaver

  • Primært utføre utviklingsoppgaver fra den prioriterte forvaltningskøen
  • Bistå ved produksjonssetting
  • Bidra i testing, verifisering og "code review"
  • Utarbeide system- og installasjonsdokumentasjon
  • Bidra til å løse 2. og 3.linjehendelser knyttet til tjenestene
  • Bistå i kravspesifikasjoner og innsamling av brukerkrav
  • Utarbeidelse av estimater

Kvalifikasjoner

  • Utdanning fra høyskole/universitet på minimum bachelornivå, innen IKT. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • Erfaring med Javautvikling
  • Fordel med erfaring med smidig utviklingsmetodikk
  • Fordel med erfaring med integrasjonsarbeid
  • Fordel med erfaring med forvaltning av kritiske systemer
  • Fordel med erfaring med AngularJS, Spring Core, Hibernate og web-tjenester
  • Fordel med erfaring med Selenium
  • Fordel med erfaring med SQL og relasjonsdatabaser
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • Må kunne sikkerhetsklareres til minimum "HEMMELIG"

Personlige egenskaper

  • Selvstendig og kvalitetsbevisst
  • Strukturert, analytisk og systematisk
  • Endringsorientert og endringsvillig
  • Initiativrik, nysgjerrig og entusiastisk
  • Service- og løsningsorientert
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner

Vi tilbyr

  • Faglige utfordringer
  • Gode arbeidsbetingelser (fleksitid, sommertid og mulighet for trening i arbeidstiden)
  • Et aktivt og hyggelig arbeidsmiljø i moderne lokaler på Majorstua

Stillingen avlønnes som 1434 rådgiver/1364 seniorrådgiver i lønnsspennet kr. 470 000 - 793 000 per år, avhengig av kvalifikasjoner.

Som ansatt i Politiets IKT-tjenester blir du medlem i Statens pensjonskasse, med blant annet gode forsikringsordninger og mulighet for boliglån (se SPK.no for mer informasjon). For å ivareta ønsket om mangfold i staten oppfordrer vi kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss. For ansettelse hos oss krever vi plettfri vandel og mulighet for sikkerhetsklarering. Søkere må være oppmerksomme på at opplysninger kan bli offentliggjort selv om de ber om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlisten. Søknad og CV registreres elektronisk i vårt rekrutteringssystem WebCruiter (via Søk på stilling). Alle vitnemål og attester skal skannes inn og lastes opp samtidig.

Kontaktpersoner

Trygve Lemme
Seksjonssjef Etterretning og internasjonalt samarbeid
Telefonnummer: +47 90948842

Hvem er Politiets IKT-Tjenester?

Politiets IKT-tjenester (PIT) er politiets egen IKT-leverandør. Vi utvikler, drifter og forvalter mer enn hundre systemer til over 17 000 ansatte i politiet, Tollvesenet, Kriminalomsorgen og Den høyere påtalemyndighet. Politiets IKT-tjenester er en arbeidsplass med store muligheter for utvikling og karriere. Vi har mer enn 500 ansatte med arbeidssted i Oslo og i de 12 politidistriktene rundt om i landet.

Les mer om Politiets IKT-Tjenester og se flere ledige stillinger