Testleder

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 21. august, 2017. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Da vår testleder skal over i andre arbeidsoppgaver i seksjonen, søker vi etter ny testleder.  

Er du et ordensmenneske som trives i høyt tempo med parallelle aktiviteter? Har du evne til å holde hodet kaldt og prioritere fornuftig når tiden er knapp? Arbeider du effektivt og strukturert? Har du i tillegg erfaring med forvaltning av applikasjoner eller programvareutvikling? Da kan du være den vi trenger! 

Du får delta i hele utviklingsløpet av domstolenes IKT-systemer, samt mulighet til å påvirke hvor hyppig endringer kan leveres til brukerne. Du vil jobbe i et team som håndterer alle typer endringer i domstolenes applikasjoner, og blir en viktig bidragsyter i samarbeidet med drift.  

 

Arbeidsoppgaver:

  • Lede og koordinere arbeidet med test og kvalitetssikring av domstolenes IKT-systemer
  • Hovedansvarlig for akseptansetest av ny eller nye versjoner av programvare
  • Være pådriver for kvalitetssikring i alle ledd
  • Ansvarlig for effektivisering av testarbeid i et smidig utviklingsløp på vei mot DevOps
  • Være kontaktpunkt for test og QA mot drifts- og utviklingsleverandører
  • Stille krav til testing hos våre underleverandører

I tillegg til hovedoppgavene i stillingen, vil du også delta i løpende oppgaver og prosjekter i enheten.

 

Kvalifikasjoner:

  • Relevant erfaring fra forvaltning av applikasjoner, kjennskap til programvareutvikling eller erfaring med saksbehandlingssystemer
  • ISTQB-sertifisering er ønskelig, men kursing dekkes for den riktige kandidaten
  • Erfaring med automatisering/scripting av tester vil være en fordel, men er ikke avgjørende
  • Utdanning på høgskole- eller universitetsnivå

 

Personlige egenskaper:

  • Engasjert, med gode samarbeidsevner
  • Strukturert, med god gjennomføringsevne
  • Utviklingsorientert og samfunnsengasjert
  • Positiv bidragsyter til arbeidsmiljøet 

 

Vi tilbyr:

  • Varierte arbeidsoppgaver i en virksomhet i sterk endring
  • Faglige utfordringer og utviklingsmuligheter
  • Et godt arbeidsmiljø med engasjerte kollegaer
  • Lokaler i Trondheim sentrum

Stillingen lønnes i henhold til Hovedtariffavtalene i staten som rådgiver / seniorrådgiver etter kvalifikasjoner. Fra lønna trekkes 2 % til god pensjonsordning i Statens pensjonskasse. Noe reisevirksomhet bør påregnes.

 

Generell informasjon om DA finner du på www.domstol.no.

Vi legger vekt på bredde og mangfold i arbeidsmiljøet og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, kjønn, etnisitet og funksjonsevne. Arbeidsspråket er norsk.

Det bes om at søknad med CV, vitnemål og relevante attester legges inn i det elektroniske søknadsskjemaet.

Søknadsfrist: 20.08.2017

Det vil bli utarbeidet offentlig søkerliste. Du henvises i denne sammenheng til Offentleglova § 25, annet ledd, vedrørende mulighet for å bli unntatt fra søkerlista.

Kontaktpersoner

Bjørn-Are Lyngstad
Seksjonssjef
Ida Grinnen
Testleder

Hvem er Domstoladministrasjonen?

Norge har 105 domstoler med 1900 ansatte. Domstoladministrasjonen (DA) er den administrative overbygningen for domstolene. DAs ansvar overfor domstolene omfatter blant annet økonomi, organisasjonsutvikling, kompetanseutvikling, IKT-løsninger og kommunikasjonsarbeid.

DA arbeider med å digitalisere domstolenes tjenester og arbeidsmåter. Målet er at behandlingen av saker ved domstolene skal bli mer effektiv. Enhet for IKT i DA har sentrale oppgaver i satsingen og skal styrkes med flere medarbeidere. Enheten har et særlig ansvar for arkitektur og teknologivalg, og for utvikling og drift av domstolenes IKT-løsninger. Enheten er organisert i stab og to seksjoner.