Ta steget fra 1. linje til 2. linje support!

2. linje support/helpdesk/brukerstøtte - posti

Har du erfaring med 2. linje support, eller ønsker å ta steget videre fra 1. linje til større tekniske problemstillinger? Hos Posti Messaging vil du få muligheten til å jobbe på en avdeling der fokus ligger på service i verdensklasse, og der du får utvikle dine ferdigheter i Windows, Unix og Linux OS, XML og SQL!

Stillingsbeskrivelse

Vi søker nå en andre linje support-medarbeider til selskapet Posti Messaging hvor man kommer til å jobbe med å ta imot IT-problemstillinger fra interne og eksterne personer gjennom deres Ticketsystem. Henvendelsene kommer til å fokusere på feilmelding/alarm, feilsøking og direkte kontakt med kunder, da fokus ligger på god kommunikasjon mellom kunde og Support-konsulent.

Dette er et konsulentoppdrag. Du vil i første omgang bli ansatt i Academic Work og jobbe som konsulent hos Posti Messaging. Oppdraget vil være på heltid og målet er en fast ansettelse hos Posti Messaging på sikt.

Arbeidsoppgaver

Som 2. Linje Support kommer du til å arbeide i en koordinerende rolle der du både kommer å være delaktig med din teknsike kompetanse i problemhåndtering mot kunde og kolleger.

  • Problemhåndtering mot kunder og kolleger
  • Ansvar for å stille krav til funskjoner i alarmer og på endringer i produkt hos kunde
  • Helhetsansvar for at produkt fungerer hos dine kunder
  • Arbeide strukturert med henvendelser i Ticketsystemet

Typiske arbeidsoppgaver kan for eksempel være:

  • Overvåk og sørg for at alle interne systemer og verktøy fungerer effektivt.
  • Jobbe med Windows-, Unix
  • och Linux operativsystem, XML och SQL.
  • Jobbe med teknisk dokumentasjon.

Tjenesten passer deg som trives i en rolle som innebærer mye kundekontakt. Du trives med å jobbe prosjektbasert og trives både med selvstendig arbeid og samarbeid.

Ønskede kvalifikasjoner

  • Relevant erfaring innen IT support mot kunder, primært Incident håndtering.
  • Besitter grunnleggende datakunnskap samt kunnskap i Windows / Office-pakken.
  • Gjerne kunnskap i XML, CSV, ASCII og JSON.
  • Prater og skriver norsk/svensk flytende og har gode kunnskaper i engelsk.
  • Kjennskap til Unix
  • og Linux Os, Peppol og SQL er også positivt.

For oss er personlige egenskaper noe av det viktigste, og for å lykkes i rollen er du helst strukturert, ydmyk, positiv og læringsvillig. Hos oss vil du få muligheten til å utvikle deg!

Annen Informasjon

  • Oppstart: Snarest.
  • Stillingstype: Heltid, fleksitid.
  • Plassering: Frysja, Oslo.

Firmabeskrivelse

Vår målgruppe er kunder som håndterer store mengder fakturaer og meldinger. Vi kan sende og håndtere alle dokumenter som sendes mellom deg og kundene dine. Med vår hjelp fungerer kontakten mellom B2C-bedrifter og offentlig sektor mer effektivt, og dokumentbehandlingen kan skje via både digitale og tradisjonelle kanaler. Vi hjelper kundene våre med å bruke de beste kanalene og tjenestene og sende dokumenter på en sømløs måte. Det gjelder uavhengig av om dokumentasjonen er relatert til kommunikasjon, fakturering, håndtering av kundefordringer, eller kundeservice. Vi betjener kunder i Finland, Sverige og Norge og håndterer flere hundre millioner fakturerings- og dokumenttransaksjoner per år. Våre 600 medarbeidere betjener vel 5000 kunder. Hovedkontoret ligger i Helsingfors i Finland. Posti Messaging er en forretningsenhet i konsernet Posti Group.

Hvem er Academic Work?

Vi i Academic Work jobber med å finne karrieremuligheter til young professionals – personer som er i starten av sin karriere eller ønsker å bytte karrierevei. Young professionals er vår nisje, vårt ekspertområde og en målgruppe vi tror sterkt på. Vi er et internasjonalt selskap med 20 års erfaring. Hittil har vi hjulpet 120.000 personer i jobb, og bare i Norge tilbyr vi over 1.200 karrieremuligheter i året. 

Les mer om Academic Work og se flere ledige stillinger