Stilling ledig som Change Manager/Test Architect

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 20. februar, 2019. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Om stillingen:

Som en følge av politiske beslutninger (St.meld. 25:2015) skal de regionale bompengeselskapene nå ivareta de deler av et bomselskaps verdikjede som Statens vegvesen tidligere har utført. Som vår nye medarbeider blir du sentral i forvaltning, drift og vedlikehold av den nye IT-infrastrukturen vi er i ferd med å anskaffe. Dette arbeidet vil ha hovedvekt på test, integrasjon, endring og kvalitetssikring.

Overordnet og som operativt ansvarlig vil du bidra med å planlegge gjennomføring av våre endringer og effektiviseringstiltak i verdikjedens hoved- og støtteprosesser.   

Omfanget og kompleksiteten av innkrevingen av bompenger for Oslo/Akershus øker vesentlig fra år 2020 forårsaket av stortingets vedtak om Oslopakke 3. Ledende teknologileverandører bistår oss når våre registrerings og identifiseringssystemer skal ivareta over 350 millioner passeringer pr år. Vi har en tydelig strategi med hensyn til tjenesteutsetting og bruk av gode leverandører. Dette krever ekspertkompetanse i egen organisasjon, da kontroll og utviklingsansvar ikke skal delegeres. 

Vi er ISO-sertifisert og denne metodikken og struktur ligger til grunn for all produksjon og endringsarbeider samtidig som dette bidrar til ambisiøse kvalitetsmål i alt vi gjør til beste for våre kunder.    

Kvalifikasjoner: 

  • Du har høyere utdanning, Bachelor/Master innen Informasjonsteknologi, Computer Science eller Mechatronics
  • Du har arbeidet/arbeider innen IT drift, med vekt på test, testmetodikk, system, database, utvikling og informasjonssikkerhet - i mer enn 10 år
  • Du har kunnskap innen Devops, Azure, Docker, Python og databaseadministrasjon
  • Du kjenner og har vært bruker av Offentlige anskaffelser, rammeverket ITIL, DIFI og benytter de vanligste prosjektverktøy
  • Hvis du i tillegg har kunnskap innen AI, kognitiv læring, bompengebransjens strukturer og IT -løsninger, er dette en fordel

Egenskaper:

  • Du er dedikert, resultatorientert og opptatt av detaljenes konsekvenser
  • Du er utadvendt og tydelig i din kommunikasjon, muntlig og skriftlig på norsk og engelsk
  • Du kjenner balansegangen mellom å være kunde av outsourcede tjenester og når nødvendig - en teamleder mellom og i leverandørenes fagmiljøer
  • Du erkjenner at en virksomhet med politisk styrte rammebetingelser setter særskilte krav til å opprettholde fart og retning over tid
  • Du drives av å bli og være best, men aksepterer at om vi skal langt, klarer du ikke dette alene
  • Du lar deg utfordre av vår visjon «Vi skaper mest samfunnsnytte for bompengene» 

Fjellinjen kan tilby konkurransedyktige betingelser i et resultatorientert og uformelt arbeidsmiljø med lokaler sentralt i Oslo sentrum.  Søknad sendes på e-post ledigstilling@fjellinjen.no 

Kontaktpersoner

Nils-Jakob Kringlebotten
CBDO/CTO/CIO
Telefonnummer: +47 93445300

Hvem er Fjellinjen AS?

Vi er stolte over å ha bidratt til utviklingen av regionen vår gjennom 29 år. Mange viktige vei- og kollektivprosjekter i regionen er helt eller delvis finansiert av bompenger. I 2017 bidro vi med cirka 2,6 milliarder kroner til vei- og kollektivprosjekter. Bompengebransjen er nå inne i en fornyelsesprosess, som Fjellinjen er en aktiv deltaker av. 

Fjellinjen AS eies av Oslo kommune (60 %) og Akershus fylkeskommune (40 %). Vi har 660 000 avtalekunder og registrerer 108 millioner passeringer i året. Vårt mål er å utføre korrekt identifisering, feilfri innkreving og profesjonell kundebehandling. Gjennom forutsigbarhet, effektivitet og kontinuerlig forbedring skal vi bidra til målsatt byutvikling gjennom realiseringen av Oslopakke 3. Vår visjon er at vi skal gjøre reisen enkel og alle våre medarbeidere arbeider etter grunnverdiene enkel, hjelpsom og korrekt.