Starcom søker talenter innen analyse, tall og teknologi

Webanalytiker/SEO spesialist

Nyutdannet med interesse for dataanalyse, tall og teknologi? Starcom søker etter nye talenter som skal være med å skape effektiv markedsføring for noen av landets største merkevarer.

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 05. juli, 2018. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Hvem er du?

Vi har allerede ansatt mange nyutdannede i løpet av våren, og ser nå etter ytterligere en kollega som kan bli med på laget. Vi søker deg som er en nyutdannet person med de rette faglige og personlige egenskapene - eller du har jobbet litt med analyse og planlegging hos et mediehus, kunde eller hos byrå.

Foruten interesse for media og kommunikasjon trenger du å være strukturert, nøyaktig og analytisk, og virkelig like å jobbe med analytiske oppgaver, kanskje du allerede har fått kjennskap til det å arbeide med dataanalyse, Excel og /eller litt enkel programmering. Foruten dette så bør du heller ikke være fremmed for å arbeide med teknologier eller sette deg inn i nye verktøy, da både Starcom og bransjen er i stadig endring og det stiller krav til at man må omfavne ny teknologi, og endring.

Vi tror at rett person har høyere utdanning på masternivå hvor det har vært fokus på økonomiske- , analytiske,- eller tekniske fag.

Du vil kommunisere direkte med både eksterne og interne kunder, med selgere hos mediehus og med kolleger i Norden og England, og bør derfor evne å skape relasjoner og samarbeide med andre, være prestisjeløs i din tilnærming og trives i et ungt og uformelt miljø med høyt tempo og mange baller i lufta

Hva kan du arbeide med hos oss?

Paid Social Planner Optimalisering av kampanjer i sosial medier

Du vil i denne rollen ha ansvaret for planlegging, analyse, booking, gjennomføring og evaluering av våre kunders reklamekampanjer på primært Facebook. Du vil jobbe tett med kundeansvarlig og andre mediespesialister. Det forventes av stillingen proaktivitet og nysgjerrighet i å forbedre våre kunders markedsinvesteringer.

I denne rollen skal du ha evnen til å komme med anbefalinger til kunden på hvordan neste kampanje bør være og hvorfor. Dette gjør du i tett samarbeid med kundeteamene, der du er spesialisten på sosiale medier. Vi er ute etter et analytisk hode som har evnen til å omsette tall til innsikt og kan forklare konsekvenser for videre kampanjer ovenfor kunden. En viktig del av jobben er forståelse for mediestrategier og hvordan annonsering påvirker forbrukeren. I tillegg til dette har du også stålkontroll på budsjetter og alle aktive kampanjer.

Hva kan vi tilby?

Som nyutdannet starter vi din opplæring med de grunnleggende oppgavene for din rolle, der du vil jobbe i to-spann med våre erfarne kolleger. I Starcom vil du arbeide i et miljø preget av høy faglig interesse og integritet, og vi bestreber oss på å styrke vår felles kunnskap og leveringsevne gjennom utvikling av den enkelte.

Hos oss vil du få en spennende hverdag med høy puls, hyggelige kollegaer og et godt arbeidsmiljø hvor talentet ditt blir foredlet og hvor engasjementet ditt blir høyt verdsatt.

Vi kan tilby et kreativt og kompetent miljø med en rekke spesialister innenfor hele medie- og markedsføringspaletten. Konkurransedyktige betingelser. Sentrale, moderne lokaler i Oslo sentrum.

Oppstart etter avtale.

Søknadsfrist?

Vi behandler søknader fortløpende og oppfordrer deg til å søke snarest da vi vurderer søknader forløpende.

Firmabeskrivelse

Starcom er et innovativt og rådgivningsbasert mediebyrå som jobber med flere av Norges mest toneangivende kunder, for eksempel Telenor, Storebrand, Circle K, Bertel O. Steen (Mercedes-Benz, PSA og KIA) og Samsung. Gjennom hardt arbeid, sterk kultur og faglig fokus på forretningsforståelse, teknologi og kreativitet har vi blitt kjent for jobber som skiller seg ut og er et av bransjens mest prisvinnende byråer. Vi holder til i moderne lokaler sentralt i Oslo, og teller i dag 80 ansatte.

Hvem er Academic Work?

Vi i Academic Work jobber med å finne karrieremuligheter til young professionals – personer som er i starten av sin karriere eller ønsker å bytte karrierevei. Young professionals er vår nisje, vårt ekspertområde og en målgruppe vi tror sterkt på. Vi er et internasjonalt selskap med 20 års erfaring. Hittil har vi hjulpet 120.000 personer i jobb, og bare i Norge tilbyr vi over 1.200 karrieremuligheter i året. 

Les mer om Academic Work og se flere ledige stillinger