Spesialkonsulent, Digitalisering-IT Brukerstøtte

Stillingsbeskrivelse

Stillingsbeskrivelse

Digitalisering og IT skal bidra til modernisering innen alle fagområder. Målet er å opprettholde høy innbyggertilfredshet og effektive saksbehandlingsprosesser. Avdeling for IT Brukerstøtte skal sørge for god leveranse av dokumentasjonstjenester med god brukeropplevelse.

Digitalisering-IT Brukerstøtte bistår ved henvendelser vedrørende  IT- og telefoni, hjelp til feilsøking og bestilling av tjenester til kommunens IT-systemer, samt installasjon av godkjente datamaskiner og skrivere. Vi hjelper også til med oppsett av kommunens e-post på nettbrett og mobiltelefon.

Er du en av våre nye medarbeidere?

Arbeidsoppgaver

  • Gi veiledning om PC-klienter og mobile enheter (Apple), primært Microsoft og Citrix
  • Nettverksinfrastruktur 
  • Felles systemer for kontorstøtte og gruppevare
  • Support på ulike fagsystemer for økonomi, HRM, samt fagspesifikke applikasjoner innenfor oppvekst, helse og omsorg, teknikk og miljø mm.
  • Identitetshåndtering i forskjellige fagsystemer
  • Kunde/bruker-oppfølgning
  • Noe prosjektarbeid

Kvalifikasjoner

  • Microsoft-sertifisering
  • (MCSE nivå) Exchange og Active Directory kompetanse
  • Minimum 3 års høyskole/universitetsutdanning (erfaring kan kompensere for dette)  
  • CCNA Routing & Switching-sertifisering (erfaring kan kompensere for dette)
  • VMware AirWatch Support og Service Desk (erfaring kan kompensere for dette)
  • Gode tekniske IT-kunnskaper
  • 3-5 års arbeidserfaring med relaterte arbeidsoppgaver
  • God erfaring med Microsoftprodukter, Appleprodukter og  Cisco-nettverk
  • Erfaring med, eller kjennskap til, ITIL-standarden
  • Stillingen krever god skriftlig og muntlig formuleringsevne på norsk. I tillegg må du kunne lese engelsk faglitteratur og annen systemdokumentasjon 
  • Førerkort klasse: B

Personlige egenskaper

  • Dypere teknisk interesse for mobiltelefoner, nettbrett og PC-klienter 
  • Strukturert
  • Gode analytiske egenskaper
  • Serviceinnstilt
  • Selvstendig 
  • Lærevillig og tilpasningsdyktig
  • Brukerorientert
  • Proaktiv
  • Gode kommunikasjonsevner

Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • Et inkluderende, trygt og godt arbeidsmiljø
  • En stor kontaktflate internt og eksternt 
  • Varierte arbeidsoppgaver
  • Hyggelige og dyktige kollegaer i et miljø med store utviklingsmuligheter
  • Høy trivselsgrad med fokus på faglig styrke, kvalitet og gode relasjoner er gjennomgående kvaliteter i organisasjonen
  • Nødvending opplæring vil bli gitt
  • Tilgang til kurs etter behov
  • Mulighet til å tilegne seg mye erfaring på kort tid
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland

Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentliglova §25).
Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.

Kontaktpersoner

Zulfkar Alam
Avdelingsleder
Mobil: 971 91 945

Hvem er Bærum kommune ?

Sammen skaper vi et godt og klimaklokt samfunn for våre nærmere 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer. Vi skaper rammer som bidrar til at de aller minste kan leke og lære og at de som trenger en hjelpende hånd får en hverdag preget av mestring, mening og verdighet. Vi gjør et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og felles for oss alle er ønsket om å skape et samfunn som er godt å leve i. Bli med og sett spor.

Les mer om Bærum kommune og se flere ledige stillinger