Servicedirektør Miele Norge AS

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 15. mars, 2018. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

 

Miele A/S

Miele er en tysk kvalitetsleverandør av hvitevarer til privat bruk samt profesjonelle produkter for vaskeri, oppvask, desinfeksjon og sterilisering. Selskapets motto har helt siden starten i 1899 vært "Immer Besser"- «Alltid bedre». Selskapet er verdens største familieforetak i sin bransje, med 19 500 ansatte, en omsetning på ca. 3,9 milliarder Euro med kunder i så å si hele verden. I Norge har Miele en ledende posisjon for høyprofilerte produkter av beste kvalitet. Firmaet har 130 ansatte og omsetter for ca. 800 mill. kr.

Sentral lederrolle innen et strategisk satsningsområde for Miele.

Miele er kjent som en kunde- og serviceorientert organisasjon. Miele Service skaper trygghet for sine kunder og er et meget viktig satsningsområde for konsernet.

Som servicedirektør vil du ha ansvaret for et stort serviceapparat, som består av ca. 70 medarbeidere inkludert et team av mellomledere. Ansvarsområdet er komplekst og omfatter kunde-/kontaktsenter, teknisk service (både privat- og proffmarkedet), serviceverksted og teknisk kompetansesenter, samt et nettverk av eksterne servicepartnere.

For å lykkes i stillingen må du ha servicegenet og et skarpt fokus på kundetilfredshet, samtidig som du er en samlende og motiverende leder. Vi ser etter deg som er tilpasnings- og endringsdyktig og som vil trekke på Mieles verdier i alle aspekter av jobben. Videre er du strategisk anlagt, og har evne til å tenke nytt og identifisere og utnytte muligheter til å øke omsetningen og lønnsomheten innen service i Norge.

Stillingen rapporterer til administrerende direktør og er del av ledergruppen i Norge.

 

Sentrale arbeidsoppgaver

  • Ansvarlig for omsetning, resultater og KPIer i serviceavdelingen.
  • Utarbeide og implementere lokal servicestrategi i henhold til global strategi.
  • Lede, motivere og videreutvikle serviceorganisasjonen og avdelingens ansatte.
  • Etablere og implementere gode rutiner og styringsprosesser.
  • Bidra til å etterleve Mieles internasjonale servicestandard og sikre «best practice».
  • Lede og implementere gode salgsprosesser ved kundeservicesenteret.
  • Videreutvikle partnernettverket innen service.

 

Kompetanse/erfaring

  • Høyere utdannelse innen relevante fagområder, eksempelvis teknisk/økonomi/business.
  • Lengre ledererfaring fra kunde-/produktservice mot privat- eller proffmarked.
  • Erfaring fra strategisk nivå i større serviceorganisasjon, fortrinnsvis med internasjonal tilknytning.
  • Teknisk innsikt og interesse.
  • IT-kompetanse (SAP).
  • Forhandlingskompetanse.
  • Sterke kommunikative evner, både skriftlig og muntlig, i norsk og engelsk.

 

Lederstil

  • People Manager som evner å sette retning, motivere og få andre med seg.
  • Resultatorientert og strategisk hode med øyne for forretningsutvikling og nytenkning.
  • Selvstendig leder med gjennomføringsevne.
  • Effektivitets- og systemfokusert.
  • Analytisk, strukturert og systematisk.

 

Vi tilbyr

  • Sentral lederrolle innen et strategisk satsningsområde for Miele, et markedsledende, internasjonalt selskap med svært godt omdømme.
  • En spennende mulighet til å videreutvikle en av Norges større serviceorganisasjoner.
  • Bli del av en dynamisk og sterk ledergruppe med tung og komplementær kompetanse.
  • Konkurransedyktige betingelser.

For mer informasjon, ta gjerne uforpliktende kontakt med Experis Executive ved Yvonne Cagnol Hveem, tlf. 976 87 020, eller Marielle Paulsen, tlf. 454 51 830.

Søknadsfristen: Snarest. Søknadene blir håndtert fortløpende.

Kontaktpersoner

Marielle Paulsen
Telefonnummer: +47 454 51 830
Yvonne Cagnol Hveem
Telefonnummer: +47 976 870 20

Hvem er Experis?

Experis is Norway’s largest consultancy and recruitment company with 850 consultants. We offer highly qualified consultants, recruiting and project solutions within the fields of Engineering, Finance and IT. Our Experis Executive Division recruits leaders and key personnel in the private and public sector. Among our clients you will find over 90 percent of Norway’s leading companies. Experis is a company in ManpowerGroup and is voted one of the world’s most ethical companies.

As a consultant in Experis, you will have instant access to a wide range of challenging positions and project assignments. With us, you can build your career and we will help you achieve your goals on short and long term through our national and global network. Visit us at www.Experis.no

www.experis.no.

Les mer om Experis og se flere ledige stillinger