Senior innkjøper IT og teknisk utstyr

Stillingsbeskrivelse

Stillingsbeskrivelse

Vi ser etter deg som har erfaring fra anskaffelser, gjerne fra kjøp av komplekse varer og tjenester, - og som gjerne krever utvikling eller tilpasning. Du har gjennom forberedelser kommet frem til løsninger som bidrar til høyere kvalitet og økt konkurranse. Du kan gjennomføre og lede forhandlinger og oppnår gode resultater,  også i situasjoner uten konkurranse.  

Du vil være med å skape gevinster for Avinor ved å gjennomføre og bidra til å forbedre våre prosesser.  

Avdeling Operativt innkjøp består av 14 medarbeidere fordelt på tre kategorier. Vi gjennomfører eller bistår i anskaffelser på alle nivå i Avinor. Innkjøp består av strategisk, operativt og prosjektanskaffelser.  

Som seniorinnkjøper hos Operativt innkjøp vil du være ansvarlig for å gjennomføre konkurranser i henhold til Lov om offentlige anskaffelser. Du må være i stand til å kunne gjennomføre våre mest komplekse og profilerte anskaffelser innen IT, Teknisk utstyr og operative tjenester.   

Viktige arbeidsoppgaver: 

  • Gi løpende rådgivning og veiledning
  • Gjennomføring av anskaffelser  
  • Avtaleoppfølging 
  • Bistå avtaleeier med kontraktsoppfølging 
  • Bidra til kontinuerlig forbedring av innkjøpsfunksjonen 

Kvalifikasjoner

Må-krav:

  • Høyere relevant teknisk/økonomisk/juridisk utdanning på universitets- / høgskolenivå
  • Relevant erfaring innen offentlige anskaffelser, eller anskaffelsesprosesser i en større organisasjon kan kompensere for manglende formell utdanning
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne, engelsk og norsk
  • Særdeles god kjennskap til og erfaring fra gjennomføring av komplekse IT anskaffelser, og Statens standardavtaler
  • Variert og lang erfaring med anskaffelser deriblant minimum 2 år med offentlige anskaffelser
  • Kan vise til gode resultater på innkjøp
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne, engelsk og norsk

Bør-krav:

  • Kjennskap til, og erfaring fra bruk av dokumenthåndteringssystem/ arkivsystem 
  • Kjennskap til offentlighetsloven 

Personlige egenskaper:

  • Proaktiv og selvstendig  
  • Initiativrik, engasjert og tillitsskapende   
  • Analytisk og nøyaktig  
  • Gode formidlingsevner muntlig, skriftlig og i presentasjon  
  • Inspirerer og skaper resultater gjennom andre   
  • Forretningsorientert og god økonomisk forståelse  
  • Effektiv/stor arbeidskapasitet  
  • Interesse for digitalisering og utnyttelse av teknologi  

Vi tilbyr:  

  • Godt arbeidsmiljø 
  • Faglige utfordringer og gode utviklingsmuligheter 
  • Gode velferdsordninger 
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger 

Avinor AS ønsker mangfold i selskapet når det gjelder kjønn, alder og kulturell bakgrunn. 

I Avinor jobber vi etter verdiene åpen, ansvarlig, handlekraftig og kundeorientert.  

Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til leder Operativt Innkjøp Joachim Jacobsen.

Bli med å utvikle fremtidens luftfart. 

Kontaktpersoner

Joachim Jacobsen
leder Operativt innkjøp
Telefonnummer: +4799289988

Hvem er Avinor?

Avinor eier og driver 45 lufthavner over hele landet og kontrollerer flytrafikken i norsk luftrom. Hvert år reiser rundt 50 millioner passasjerer gjennom våre lufthavner. Sammen skaper vi verdier, relasjoner og opplevelser.

Avinor er underlagt offentlighetslovens bestemmelser om rett til innsyn i søkerlister. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten. Dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge, vil søkeren bli varslet og informert om det jfr. offentleglova § 25.

Les mer om Avinor og se flere ledige stillinger