Senior Engineer Technical Support til Siemens

Automasjonsingeniør

Stillingsbeskrivelse

Kan du tenke deg en utpreget fag stilling med muligheter for å fordype deg enda mer i egne fagfelt? I samarbeid med Siemens søker vi deg med god og lang erfaring med Siemens automasjonsprodukter!

Siemens er et innovativt selskap i sterk utvikling og et av Norges ledende teknologikonsern. I et faglig sterkt og stabilt selskap har det nå åpnet seg en unik mulighet for deg med erfaring fra feltserviceoppdrag, som produktansvarlige eller lignende, som ønsker å ta steget til teknisk support.

Siemens tilbyr:

Et miljø som preges av høy yrkesstolthet og stor faglig tyngde. Stillingen innebærer også en unik sjanse til å utvikle deg faglig og personlig gjennom utfordrende arbeidsoppgaver. I tillegg får du varierte arbeidsoppgaver og muligheten til å være med å forme din egen hverdag.Siemens har også en fleksibel arbeidstidsordning som blant annet inkluderer fri på alle inneklemte dager. Vi tilbyr selvfølgelig konkurransedyktige betingelser, kantineordning og gode forsikringer.

Arbeidsoppgaver

Du vil tilhøre en avdeling med 10 ansatte som jobber med koordinering av service, kursvirksomhet, salgssupport og teknisk support.

  • Som Senior Engineer Technical Support vil du sammen med 4 dyktige kolleger drifte teknisk kundesupport for eksterne industrikunder, samt være intern støtte for egne produktavdelinger og ingeniører. Du vil være ansvarlig for, og må derfor ha god kjennskap til:
  • SIMATIC PLS, TIA S7/1200, 1500
  • SIMATIC NET, kommunikasjon
  • Safety

Det vil være en fordel, men ikke et krav, med kjennskap til:

  • S7/300-400 (inkl H-system)
  • S5 generasjonen
  • WinCC

Ønskede kvalifikasjoner

  • Har høyere utdanning som automasjonsingeniør, men god kjennskap til PLS, HMI og NET
  • Har minimum 10 års erfaring og derav svært god kjennskap til både nye og gamle Siemens systemer
  • Kommuniserer svært godt på engelsk og et skandinavisk språk

Dine personlige egenskaper vil være minst like viktig som din faglige kompetanse! Som person er du løsningsorientert og strukturert, da stillingen tillegges et betydelig ansvar for egen kompetanseutvikling og vil være et bidrag til høy kundetilfredshet. Det er viktig at du har et høyt kundefokus, er serviceminded, og villig til å legge inn en ekstra innsats for at kunden skal bli fornøyd. Du blir også sett på som selvstendig og ansvarsbevisst på arbeidsplassen - du ønsker å lykkes i jobben din!

Annen informasjon

  • Søknadsfrist: 19.04.2020
  • Oppstart: Etter avtale, fortrinnsvis så raskt som mulig
  • Omfang: 100%
  • Sted: Østre Aker vei 88, 0596 Oslo

Søk på stillingen ved å klikke på Søk her! nedenfor. Vi vil vurdere søknader fortløpende og anbefaler derfor å sende inn en søknad så snart som mulig. Uavhengig av utfall, vil vi oppdatere deg om fremdrift etter søknadsfristens utløp.

Firmabeskrivelse

Siemens er en global aktør som utvikler høyteknologiske og innovative løsninger for industri, energi, byer og transport. Selskapet er verdens største leverandør av bærekraftige og miljøvennlige løsninger, og har i snart 170 år satt tydelige spor i utvikling av banebrytende teknologiløsninger for hele verden. Med over 360.000 medarbeidere i mer enn 190 land bruker selskapet digitalisering til ytterligere å forbedre de elektriske og automatiserte løsningene, og spiller en viktig rolle også når det gjelder fremtidens utfordringer. Siemens skaper bærekraftige løsninger for morgendagens samfunn.

Hvem er Academic Work?

Vi i Academic Work jobber med å finne karrieremuligheter til young professionals – personer som er i starten av sin karriere eller ønsker å bytte karrierevei. Young professionals er vår nisje, vårt ekspertområde og en målgruppe vi tror sterkt på. Vi er et internasjonalt selskap med 20 års erfaring. Hittil har vi hjulpet 120.000 personer i jobb, og bare i Norge tilbyr vi over 1.200 karrieremuligheter i året. 

Les mer om Academic Work og se flere ledige stillinger