Seksjonsleder Tilgangsadministrasjon

Stillingsbeskrivelse

Har du erfaring fra ledelse, og kunne du tenke deg å jobbe i krysningspunktet mellom helse og teknologi?

Vi ser etter deg som kan tre inn i rollen som seksjonsleder for Tilgangsadministrasjon.

Seksjonen har ansvar for opprettelse og endringer av brukertilganger, samt bemanning av telefonen for å håndtere henvendelser fra alle ansatte i Helse Midt-Norge angående kliniske applikasjoner. Seksjonsleder Tilgangsadministrasjon innehar også rollen som Tjenesteutvikler for tjenesten Tilgangsadministrasjon.

I seksjonen er det i dag 10 medarbeidere. Vi ser etter deg som ønsker å bidra til kontinuerlig forbedring, effektivisering av arbeidsprosesser og som brenner for å lede og utvikle dine medarbeidere. Som seksjonsleder sørger du for at virksomhetens strategi og mål er godt forankret i egen enhet, og oppmuntrer til samarbeid på tvers for å oppnå de beste løsningene for Helse Midt-Norge.

Les mer om det å jobbe i Hemit her: Jobb og karriere i Hemit.

Arbeidsoppgaver

  • Lede seksjonen, herunder personalledelse, kompetanseutvikling og ressursstyring
  • Sikre utførelse og leveranse i henhold til vedtatte krav, standarder og avtaler
  • Gjennomføre og etterleve de tiltak som besluttes for å sikre et godt arbeidsmiljø i Hemit
  • Legge til rette for at ansatte kan få brukt sine styrker og yte sitt beste
  • Økonomi- og budsjettansvar for seksjonen og tjenesten Tilgangsadministrasjon
  • Definere seksjonens målsettinger og prioriteringer ut i fra Hemits strategi, og kontinuerlig følge opp disse
  • Stimulere til og legge til rette for kontinuerlig forbedring, effektivisering av rutiner og prosesser
  • Sørge for godt samarbeid i seksjonen, og bidra til godt samarbeid på tvers i organisasjonen og med eksterne

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning på høgskole-/universitetsnivå, som IKT-fag, ledelse eller administrasjon
  • Relevant erfaring fra linjeledelse med personal-, budsjett- eller fagansvar
  • Ønskelig at du har erfaring fra IKT-bransjen eller helse- og omsorgssektoren
  • God kunnskap om styrke- og verdibasert ledelse er ønskelig
  • Kunnskap om prosess- og prosjektmetodikk i IT organisasjoner
  • Erfaring med organisasjonsutvikling, samt ledelse av team og individer er ønskelig
  • Erfaring med relevante fagområder for seksjonen

Personlige egenskaper

  • Evne til å se nye muligheter, være fremtidsorientert og trekke læring av erfaringer
  • Evne til å kunne arbeide målrettet og oppnå resultater gjennom andre
  • Evne til å lede, inspirere og utvikle medarbeidere og team
  • Evne til å bygge gode relasjoner internt og eksternt
  • Evne til å være beslutningsdyktig og ha gjennomføringsevne
  • Du kjenner deg igjen i våre kjerneverdier: Kompetent, løsningsorientert, pålitelig og imøtekommende

Vi tilbyr

  • Et av Midt-Norges største IT-miljø, med sterk tverrfaglig kompetanse
  • En meningsfylt jobb i IT-bransjen med tanke på å sikre en god og effektiv helsetjeneste
  • Et arbeidsmiljø preget av høy arbeidsglede, sterkt engasjement og godt samarbeidsklima, med kolleger som er opptatt av å støtte hverandre
  • En arbeidsplass med informasjonssikkerhet i høysetet
  • Tilrettelagt faglig og personlig utvikling
  • Særavtale om fleksibel arbeidstid
  • Gode pensjonsordninger og personalforsikringer
  • Et aktivt bedriftsidrettslag og tradisjon for hyggelige sammenkomster

Hvem er Helse Midt-Norge IT (HEMIT)?

IKT FOR LIV OG HELSE

Helse Midt-Norge IT (HEMIT) er regional IT-enhet for Helse Midt-Norge. Hemit har ca. 350 ansatte på ulike steder i helseregionen. Vi har ansvar for sentral drift og forvaltning av felles IT-systemer for alle sykehusene i Helseregion Midt Norge. Hemit leverer fremtidsrettede teknologiske løsninger og tjenester, og skal bidra til at helseforetakene kan fokusere på sin primære virksomhet - pasientbehandling. Det er en målsetting at arbeidsstyrken gjenspeiler mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke hos oss, uansett alder, kjønn, funksjonsevne, eller kulturell bakgrunn.