Saksbehandler eiendomsskatt og tilsyn byggesak

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 09. februar, 2021. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Stillingsbeskrivelse

Trysil kommune har ledig 100 % fast stilling ved bygg- og geodataavdelingen fra 1.3.2021.

Stillingen er en spennende kombinasjon av to områder innenfor eiendoms- og byggesaksfeltet i Trysil kommune. Som utgangspunkt er oppgavene fordelt 60 % på eiendomsskatt og 40 % på tilsyn byggesak. Fordelingen vil kunne endres etter behov. Samlet sett er dette en nyopprettet og spennende stilling som lar seg kombinere da plan- og bygningsloven, matrikkelloven og eiendomsskattegrunnlaget henger tett sammen.

Arbeidet fordrer bred kontaktflate både internt i organisasjonen og ut mot publikum. Du vil samarbeide tett med andre funksjoner i kommunen, som planavdelingen, teknisk forvaltning og servicetorg. Vi ønsker en god dialog med kommunens innbyggere på dette fagfeltet, og stillingen er et bindeledd mellom forvaltningen, publikum og eiendomsskattenemdene. 

Bygg- og geodataavdelingen har i dag 8 ansatte fordelt på en avdelingsleder, en fagleder geodata, tre saksbehandlere byggesak, to saksbehandlere geodata og en juridisk rådgiver. Avdelingen behandler et stort antall saker og har mye kundekontakt. Avdelingen har også et tett samarbeid mot blant annet planavdeling og teknisk avdeling. Samlet sett er det er det en avdeling med høy kompetanse og lang erfaring innenfor ansvarsområdene med et godt arbeidsmiljø og god kundekontakt i fokus.

Arbeidsoppgaver

Hovedarbeidsoppgaver for stillingens to områder:

Eiendomsskatt

  • Forvalte eiendomsskattevedtektene for Trysil kommune og holde disse ajour i tråd med gjeldende lovverk
  • Analysere datagrunnlag, kvalitetssikre innhold og metoder og arbeide med pedagogisk framstilling av materialet
  • Besiktigelse av eiendommer
  • Forberedende saksbehandling før taksering
  • Klagebehandling og saksbehandling av henvendelser knyttet til fagområdet.
  • Utøve sekretærfunksjon for eiendomsskattenemndene
  • Videreutvikle digitale publikumsløsninger samt kommunikasjon mellom fagfelt og systemløsninger

Tilsyn etter plan- og bygningslovgivningen

  • Utføre tilsyn etter plan- og bygningsloven, både plasstilsyn og dokumenttilsyn, i samarbeid med øvrige saksbehandlere og juridisk rådgiver
  • Kundekontakt på fagområdet

Arbeidet i stillingen innebærer reisevirksomhet innenfor kommunens grenser. 

Kvalifikasjoner

Vi søker deg som har formell og relevant kompetanse på fagfeltet, og som raskt kan gå inn og bidra i oppgavene og innholdet som beskrevet over

  • Relevant høyere utdannelse, men søkere med teknisk fagskole kan bli vurdert
  • Solid relevant erfaring kan kompensere for hele eller deler av utdanningskravet
  • God tallforståelse og erfaring fra bruk av relevante dataverktøy
  • Ønskelig med erfaring fra arbeid med økonomi og arealmålinger
  • Søkere må ha god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Førerkort klasse B

Personlige egenskaper

  • Vi søker etter en strukturert, nøyaktig og løsningsorientert person, som trives med en hektisk jobbhverdag samtidig som du evner å behandle publikum og kollegaer på en god måte
  • Du liker å jobbe med mennesker, er trygg og tydelig i både muntlig og skriftlig kommunikasjon og tror på dialog for å skape forståelse og finne løsninger
  • Du evner å jobbe selvstendig med nødvendig forankring hos fagmiljøene

Vi tilbyr

  • Et trivelig og hektisk arbeidsmiljø med kompetente kolleger
  • Lønn etter hovedtariffavtalens bestemmelser
  • God offentlig tjenestepensjon
  • Kompetanseheving innenfor ansvarsområdene
  • Tilsettingen skjer i henhold til lov og avtaler som gjelder for Trysil kommune

Opplysninger om søknaden og prosessen videre. 

Søknader skal leveres via vår stillingsportal i Webcruiter. Husk å ta med alt som kan være relevant, både arbeidserfaringer og utdanninger. Last opp vedlegg direkte i søknaden.

Kommunikasjonen i ansettelsesprosessen vil som hovedregel skje via epost til/fra Webcruiter-løsningen. Det er viktig at du oppgir en epostadresse du følger jevnlig med på. Du kan også logge deg på løsningen og se status på søknaden din. 

Trysil kommune ønsker mer mangfold. Vi oppfordrer alle kvalifiserte personer til å søke jobb hos oss uavhengig av kjønn, alder, funksjonshemming, etnisk eller nasjonal bakgrunn.

Nåværende og tidligere ansatte kan ha fortrinnsrett etter lov- og avtaleverk. Fortrinnsretten er betinget av at vedkommende er kvalifisert til stillingen. 

Kontaktpersoner

Rune Møller Poulsen
Avdelingsleder Bygg- og geodata
Telefonnummer: 47 47 29 72
Wenche Kristin Sæther
Avdelingsleder Økonomi
Mobil: 488 84 112

Hvem er Trysil kommune?

Trysil kommune ligger øst i Innlandet fylke og grenser til Sverige, Våler, Elverum, Åmot, Engerdal og Rendalen.

Det er trygt og godt å vokse opp og bo i Trysil. Skogen, elva og fjellet innbyr til uteliv både sommer og vinter.

Trysil er mest kjent for Trysilfjellet med Norges største alpinanlegg. Men her er det mye annet å finne på også - både når bygda vår ligger snøkledt og vintervakker, og når telen har sluppet taket og friskt vann renner lystig i elver og bekker.

Trysils næringsliv er dominert av reiselivet og ringvirkningene av det, men her er det også muligheter for etablering i andre bransjer. Vi ligger sentralt plassert i Skandinavia med gode kommunikasjoner mot Gardermoen og Oslo.

Se videopresentasjon