RPA-utvikler

Stillingsbeskrivelse

Teknologi og programvareroboter medfører endringer i hvordan arbeidsoppgavene blir utført. Utviklings- og kompetanseetaten (UKE) har derfor store ambisjoner og styrker vår satsing på området Robotic Process Automation (RPA). Vi ser etter deg som er nysgjerrig og engasjert og som vil være med på denne satsningen. I rollen som RPA-utvikler vil du jobbe tett med både forretningssiden og IKT for å sikre gode løsninger for våre brukere. Vi ser etter deg som har en kombinasjon av god teknisk kompetanse og noe forståelse av forretning. Hos oss får du muligheten til å jobbe med mange mindre prosjekter og ulike grensesnitt, som igjen betyr flere ulike teknologier. Teamet vårt trenger både nyutdannede og erfarende medlemmer

Arbeidsoppgaver

  • Kartlegge forretnings- og arbeidsprosesser og identifisere muligheter for automatisering
  • Designe og utvikle automatiserte prosesser (RPA) og eventuelt etablering av tekniske grensesnitt
  • Forvalte og optimalisere allerede automatiserte prosesser
  • Som RPA utvikler er du også ansvarlig for daglig drift av prosesser som kjører i produksjon
  • Være en proaktiv deltaker av et tverrfaglig RPA-team og sentral bidragsyter til digitaliseringen av Oslo kommune
  • Være med å videreutvikle vårt fagmiljø innen automatisering og bidra inn i et godt læringsklima
  • Delta i videreutvikling av metodeverk for RPA
  • Aktivt undersøke nye muligheter for bruk av teknologier knyttet til RPA 

Kvalifikasjoner

  • Har høyere utdanning på universitets- eller høgskolenivå, fortrinnsvis innenfor IT. Relevant erfaring kan kompensere kravet om høyere utdanning.
  • Har gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig.
  • Det stilles krav til sikkerhetsklarering i Norge, dvs. at du må kunne autoriseres for tilgang til sensitive data underlagt personopplysnings-, ekom- og/eller sikkerhetsloven
  • Erfaring fra programmering
  • Kjennskap til prosesskartlegging
  • Erfaring med RPA verktøy er en fordel 

Personlige egenskaper

  • Ønske om stadig forbedring gjennom erfaringsutveksling i et godt faglig og sosialt miljø
  • Faglig engasjert, resultatorientert og har stor gjennomføringsevne
  • Er kunnskapstørst og liker å dele av din kompetanse
  • Har interesse og evne til å sette seg inn i komplekse arbeidsprosesser og tekniske problemstillinger og identifisere muligheter. Du er gjerne en problemløser av natur
  • Vi ser gjerne at du er strukturert, samarbeidsorientert og analytisk

Vi tilbyr

  • Mulighet til å jobbe med en av Norges største og mest komplekse selskap
  • En organisasjon som legger vekt på kompetansebygging og utvikling
  • Gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring
  • Konkurransedyktig lønn, fleksitidsordning
  • Sentral beliggenhet med gode offentlig kommunikasjonsmuligheter

 

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i tilfelle få varsel om.

Kontaktpersoner

Frederik Tønnesen
Telefonnummer: 982 23 119

Hvem er Oslo Kommune?

Utviklings- og kompetanseetaten er Oslo kommunes interne tjenesteleverandør. Våre 350 ansatte leverer en bredde av tjenester til kommunens 50 ulike virksomheter innen blant annet prosjektledelse, IT, anskaffelser, organisasjonsutvikling, lederstøtte, rekruttering, lønn, regnskap og kommunikasjon.

Vi er en viktig bidragsyter i Oslo kommunes digitale transformasjon: Å gi innbyggere og næringsliv et heldigitalt møte med kommunen gjennom smartere, mer effektive, mer samordnede og universelt utformede tjenester. Og vi har et særskilt ansvar for å sørge for at kommunens 53.000 ansatte får tilgang til moderne og effektive verktøy, slik at mest mulig tid kan brukes på å innfri målbildet mot innbyggerne.

For å være rustet til å svare på akselererende krav fra digitaliseringen, har etaten gjennomført et organisasjonsutviklingsprosjekt, og bygger organisasjonen på nytt. Tjenester står i sentrum, og vi legger vekt på forretningsorientert dialog og tjenesteutvikling. Vi tar mål av oss om å besitte og spre beste praksis innen en bredde av satsingsområder.