REMA 1000 Norge søker system- og prosessansvarlig

Applikasjon-/ERP-konsulent

Ønsker du og ta del av hvordan Rema 1000 former og strukturerer sine kjernesystemer for fremtiden? Trives du i skjæringspunktet mellom IT og forretning og ser sammenhenger som er strategiske for selskapet? Da har vi muligheten for deg!

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 21. januar, 2022. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Som prosess- og systemansvarlig vil du være del av et team som skal drifte, videreutvikle og tilby støtte for kjernesystemer hos REMA 1000. Du vil ha muligheten til å forme hvordan vi jobber og strukturere oss inn i fremtiden. Du vil samarbeide med fagavdelinger i hele verdikjeden, fra industri til butikk, og med eksterne leverandører. Du vil ta del av et ungt arbeidsmiljø med høyt tempo, dyktige kollegaer og varierte arbeidsoppgaver. Vi tror på frihet satt i system, som betyr at du er med på å forme hvordan dagene dine ser ut, og prioritere hva vi jobber med. Du vil ha tett dialog med øvrige interessenter i fagavdelinger rundt om i konsernet, og være en rådgiver og bidragsyter til prosess- og systemendringer på tvers. En naturlig del av arbeidsoppgavene dine vil derfor være samhandling og samarbeid i team, på tvers av både fagområder og tjenester.

Arbeidsoppgaver

  • Være bindeledd mellom IT og forretning
  • Identifisere og videreutvikle hvordan systemer understøtter våre forretningsprosesser
  • Definere og forankre brukerhistorier og akseptansekriterier
  • Være prosjektleder for små/mellomstore interne prosjekter
  • Dokumentere og forbedre dataflyt
  • Følge opp og implementere endringer
  • Videreutvikle REMAs praksis innen smidige metoder
  • Følge opp aktiviteter med interne ressurser og ressurser fra internasjonale leverandører

Ønskede kvalifikasjoner

  • Har fullført høyere utdanning innen IT eller ledelse
  • relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning.
  • Har gjerne erfaring med utvikling og drift av IT-tjenester
  • Har gjerne erfaring med agile arbeidsmetoder
  • Har erfaring fra handel
  • og dagligvarebransjen er en fordel, men ikke et krav
  • Flytende muntlig og skriftlig på norsk og engelsk

Du har helst erfaring med å jobbe med ERP-systemer med mange integrasjoner og mye forretningslogikk. Du er kjent med utfordringer som gjerne oppstår i komplekse landskap, der mange tjenester støtter under hverandre, og hvor masterdata ofte er kjernen i samhandlingen mellom applikasjoner. Du vet at endring tar tid, og har tålmodighet til å jobbe systematisk mot langsiktige mål, men har også et pragmatisk hjerte for midlertidige løsninger og raske gevinster på vei mot dette målet. Du har erfaring med kontinuerlig forbedring og leveranse, helst innen smidig praksis.

Som person er det viktig at du er strukturert og liker å ha oversikt og kontroll over ditt arbeid. Du trives i et godt arbeidsmiljø, hvor du evner å engasjere og samarbeide med andre kollegaer. Videre er det viktig at du er nysgjerring og tar initiativ til å lære og ikke minst utvikle deg. Det er viktig at du er imøtekommende og hyggelig, og hos REMA verdsetter de ærlighet, positivitet og gode verdier - Vi skal ha det morsomt og lønnsomt, i den rekkefølgen. Høres dette ut som deg? Da håper vi du søker i dag!

Søknadsinformasjon:

  • Søknadsfrist: Snarest.
  • Start: Første halvår 2022.
  • Arbeidsomfang: Fulltid, fast ansettelse i REMA 1000.
  • Plassering: Gladengveien 2 på Ensjø.
  • Kontaktinformasjon: Denne rekrutteringsprosessen er utført av meg, Julia i Academic Work. Hvis du har spørsmål om stillingen, er du velkommen til å kontakte meg her!
  • Vi anbefaler å søke så fort som mulig da søknader blir behandlet fortløpende og stillingsannonsen vil bli tatt ned ved funn av rett kandidat.

Firmabeskrivelse

Siden 1979 har REMA 1000 tilbudt kunder over hele landet et godt valgt utvalg av dagligvarer av god kvalitet til de laveste prisene. REMA 1000 i Norge består av et hovedkontor i Oslo, samt tolv regionskontorer og seks distribunaler. Hovedkontorets oppgaver omfatter felles markedsføring og innkjøp, økonomi og IT, samt drift, etablering og sentrale støttefunksjoner. Regionskontorene er servicekontorer for butikkene i regionen, og tar seg av regional markedsføring og etablering av nye butikker i sitt område. I REMA 1000 får dyktige mennesker mulighet til å vokse, utvikle seg og påvirke retningen de går i. Ved å ha dyktige mennesker med de riktige holdningene, gjøre de riktige tingene, jobbe hardt og ha det morsomt mens de holder på, har de lykkes med å skape en solid virksomhet som er lønnsom ikke bare for deres kjøpmenn og for bedriften - men også for kundene.

Hvem er Academic Work?

Vi i Academic Work jobber med å finne karrieremuligheter til young professionals – personer som er i starten av sin karriere eller ønsker å bytte karrierevei. Young professionals er vår nisje, vårt ekspertområde og en målgruppe vi tror sterkt på. Vi er et internasjonalt selskap med 20 års erfaring. Hittil har vi hjulpet 120.000 personer i jobb, og bare i Norge tilbyr vi over 1.200 karrieremuligheter i året. 

Les mer om Academic Work og se flere ledige stillinger