Rådgiver/Seniorrådgiver

Stillingsbeskrivelse

Beskrivelse av arbeidsstedet

Etat for samfunnsutvikling er et spennende arbeidssted med om lag 60 dyktige ansatte. Vi sørger for at kommunens eiendommer er i god stand. Våre brukere skal ha veger, vann og avløpsnett med god kvalitet. Kultur og fritidstilbud med kulturskole, bibliotek og støtte mot frivillige lag og organisasjoner er viktig for oss. Vi har og dyktige ansatte som sørger for at innbyggerne får god service innenfor arealforvaltning, byggesak og oppmåling. I tillegg er vi fremoverlente og jobber langsiktig ift plan - og utviklingsarbeid. Det eneste vi mangler akkurat nå er deg. Stilling som rådgiver er en nyopprettet stillling som er plassert i SU sjefens stab.

Stillingens hovedansvarsområder:

  • Rådgiver tekniske tjenester 
  • Utrednings - og utviklingsarbeid

I tillegg vil flere funksjoner kunne bli lagt til stillingen, herunder for eksempel koordinator for kommunens beredskapsarbeid, bistand ift eiendomsskatt og bistand til etatens avdelinger ift budsjettarbeid. 

Kvalifikasjoner

Vi søker deg som har relevant utdanning på masternivå/siv.ing. eller tilsvarende. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for formelt utdannelsesnivå, men du må som et minimum ha utdannelse på bachelornivå. Det er ønskelig med en utdannelse innenfor bygg/kommunalteknikk, men har du din kompetanse innenfor jus, prosjektering eller knyttet til digitalisering etc er du også en spennende søker for oss.

  • Du må ha relevant erfaring innenfor teknisk område
  • Du bør ha erfaring med utredningsarbeid/utviklingsarbeid.
  • Det er ønskelig med erfaring fra offentlig sektor og kjennskap til kommuneøkonomi

Personlige egenskaper

  • Du har meget god skriftlig og muntlig formuleringsevne.
  • Du har god vurderingsevne i faglig komplekse problemstillinger
  • Du jobber godt selvstendig, men liker også å jobbe i team.
  • Du arbeider resultatorientert og strukturert, og leverer god kvalitet innenfor gitte tidsrammer.
  • Du er engasjert, har godt humør og bidrar til økt trivsel.
  • Du er endringsorientert og innovativ.

Vi tilbyr

  • Faglige utfordringer i et godt arbeidsmiljø hvor samarbeid, åpenhet og kunnskapsdeling står sentralt.
  • Gode lønns og pensjonsvilkår. Fleksible arbeidstidsordninger. Lønn etter avtale.
  • Nødvendig opplæring vil bli gitt.

Annet

  • Vilkår for stillingen følger av lov og avtaler som gjelder til enhver tid. Kopi av vitnemål og attester leveres i forbindelse med intervjuet.

Offentliggjøring

  • Søkere kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å bli unntatt for offentlighet. Dersom ønsket ikke etterkommes, vil søkeren bli varslet om dette. (Offentleglova § 25).

Slik søker du

Vi anbefaler å ha skrevet søknadsteksten i et tekstbehandlingssystem før du starter søkeprosessen. Da kan du lime (kopiere) inn teksten i søknaden.

Når du begynner å registrere søknaden må du ferdigstille, det er ikke mulig å mellomlagre søknaden.

Søk på den aktuelle stillingen ved å klikke på "linken" og gjennomfør de 5 hovedpunktene før du sender søknaden ved hjelp av det siste punktet.

Hvis du har huket av for at du vil ha dokumenter og annen kommunikasjon tilsendt elektronisk, vil du få en epost med kvittering om at søknaden er mottatt.

Kontaktpersoner

Eva Rismo
Ass.rådmann/Etatsjef for Samfunnsutvikling
Telefonnummer: 91719054
Mobil: 35946320

Hvem er Nome Kommune?

Kanalkommunen Nome ligger i Midt-Telemark. Kommunen har ca. 6600 innbyggere med ett areal på 434 km². Kommunen har full barnehagedekning, ledige boligtomter, videregående skoler og kort veg til Universitetet i Sørøst-Norge (Bø, Porsgrunn og Notodden). Nome har 2 tettsteder Ulefoss og Lunde.