Rådgiver samfunnsutvikling

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 10. april, 2019. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Kort om stillingen

Det er ledig 100% nyopprettet fast stilling som rådgiver utredning og utvikling i Etat for Samfunnsutvikling.

Beskrivelse av arbeidsstedet

Etat for samfunnsutvikling er et spennende arbeidssted med om lag 60 dyktige ansatte. Vi sørger for at kommunens eiendommer er i god stand. Våre brukere skal ha veger, vann og avløpsnett med god kvalitet. Kultur og fritidstilbud med kulturskole, bibliotek og støtte mot frivillige lag og organisasjoner er viktig for oss. Vi har og dyktige ansatte som sørger for at innbyggerne får god service innenfor arealforvaltning, byggesak og oppmåling. I tillegg er vi fremoverlente og jobber langsiktig ift plan - og utviklingsarbeid. Det eneste vi mangler akkurat nå er deg. Stilling som rådgiver er en nyopprettet stillling som er plassert i SU sjefens stab.

Aktuelle arbeidsoppgaver vil være:

  • Utredning og saksbehandling
  • Utvikling, innovasjon og kommunikasjon
  • Stab og støttefunksjoner
  • Nødvendige kvalifikasjoner
  • Det kreves minimum bachelorgrad fra ingeniørhøgskole, universitet eller tilsvarende, fortrinnsvis innenfor tekniske fag.
  • Erfaring fra utrednings - og utviklingsarbeid vil bli vektlagt.
  • Relevant erfaring kan i særskilte tilfeller redusere kravet til formell kompetanse.

Ønskelige kvalifikasjoner

  • Erfaring fra offentlig forvaltning, og fortrinnsvis teknisk sektor/samfunnsutvikling
  • Kjennskap til kommuneøkonomi
  • Kunnskap om trender og utvikling innenfor våre områder

Personlige egenskaper

  • Du er analytisk, resultatrettet og strukturert.
  • Du har evne til å sette deg inn i faglig komplekse problemstillinger.
  • Du har meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
  • Du bør også ha gode samarbeids - og kommunikasjonsevner, ha evne til å ta initiativ og til å jobbe i team, ha kunnskap om arbeid i forvaltningen og samarbeid på tvers i forvaltningen og du har ansvarsfølelse, er serviceinnstilt og leverer med høy kvalitet.

Vi tilbyr

  • Nome kommune kan tilby gode muligheter for faglig utvikling, et meget godt arbeidsmiljø, samt medlemskap i KLP som gir rimelige lån og gode forsikrings- og pensjonsordninger.
  • Kommunen har gode fleksitidsordninger.

Annet

  • Vilkår for stillingen følger av lov og avtaler som gjelder til enhver tid.
  • Det legges vekt på personlige referanser og en oversikt over slike referanser bes opplyst i søknaden (minimum to).
  • Kopi av vitnemål og attester leveres i forbindelse med intervjuet.
  • Attester og vitnemål vil ikke bli returnert.

Offentliggjøring

Søkere kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å bli unntatt for offentlighet. Dersom ønsket ikke etterkommes, vil søkeren bli varslet om dette (Offentleglova § 25).

Slik søker du

Send mail til: eva.rismo@nome.kommune.no

Kontaktpersoner

Eva Rismo
Ass.rådmann/Etatsjef for Samfunnsutvikling
Telefonnummer: 91719054
Mobil: 35946320

Hvem er Nome Kommune?

Kanalkommunen Nome ligger i Midt-Telemark. Kommunen har ca. 6600 innbyggere med ett areal på 434 km². Kommunen har full barnehagedekning, ledige boligtomter, videregående skoler og kort veg til Universitetet i Sørøst-Norge (Bø, Porsgrunn og Notodden). Nome har 2 tettsteder Ulefoss og Lunde.