Prosjektledere - Vann og avløp

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 04. februar, 2019. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Prosjektenheten - realisering av spennende prosjekter 

Prosjektenheten styrer Bærum kommunes prosjekter innen teknisk infrastruktur. Vi er 28 ansatte, som ivaretar kommunens byggherreansvar gjennom ledelse av prosjekter fra konseptfasen til gjennomføring og overlevering av ferdige anlegg. Vår prosjektomsetning er på ca. 250 mill. kr. pr. år. 

Vi er ISO-sertifisert for oppfølging av kvalitet og miljø, og har rutiner og maler som veileder ved gjennomføring av prosjekter. I vårt prosjektarbeid benytter vi gode verktøy til f.eks. økonomistyring og samhandling med kontraktsparter. 

Vi er lokalisert i Sandvika, og kan tilby et godt arbeidsmiljø i lyse og trivelige lokaler og alle spiser lunsj i sammen til et fast tidspunkt. På fredag har vi kake og lotteri. Ellers har vi sommerfest, julebord og vi drar på seminar med overnatting. 

Prosjektledere til utbygging og rehabilitering av VA-anlegg

Vi søker etter dyktige sivilingeniører eller ingeniører med erfaring fra prosjektarbeid innen vann og avløpsanlegg. Våre prosjekter spenner over et vidt spekter fra større overføringsledninger for vannforsyning, sanering av hele avløpsfelt, til rehabilitering av eksisterende ledningsnett. Vi benytter en rekke metoder for etablering og utbedring av vann- og avløpsledninger, og kompetanse innen no-dig-løsninger vil være positivt. 

Vi legger stor vekt på kvalitetssikring av våre konkurransegrunnlag, bakgrunn fra prosjektering og prosjektledelse av VA-anlegg vil være en fordel.

Arbeidsoppgaver

  • Prosjektledelse gjennom alle prosjektsfaser med ansvar for kvalitet, økonomi og fremdrift 
  • Anskaffelse og oppfølging av kontrakter med rådgivere, leverandører og entreprenører 
  • Rapportere til oppdragsgivere og i linjeorganisasjonen

Kvalifikasjoner

  • Du er sivilingeniør/master eller ingeniør/bachelor, evt. tilsvarende innen relevante fagområder 
  • Du har erfaring fra prosjektarbeid, helst fra prosjektering og / eller prosjektledelse av VA-anlegg 
  • Du har erfaring fra relevant kontraktstyring og offentlige anskaffelser 
  • Du har meget gode norskkunnskaper 
  • Det forutsettes førerkort for personbil

Utdanningsretning

  • Bygg og anlegg

Utdanningsnivå

  • Høyskole / Universitet, Hovedfag / Mastergrad
  • Høyskole / Universitet, 3-årig Diplom / Bachelorgrad

Personlige egenskaper

Vi ser etter deg som er: 

  • resultatorientert og med god evne til å planlegge og gjennomføre 
  • tydelig og kommuniserer godt, både muntlig og skriftlig 
  • engasjert, fleksibel og omgjengelig, med gode samarbeidsevner 

Personlig egnethet blir vektlagt

Vi tilbyr

  • Spennende og varierte oppgaver blant faglig dyktige medarbeidere 
  • Lokaler sentralt i Sandvika 
  • Konkurransedyktig lønn 
  • Kompetanseutviklingsstipend 
  • Offentlig tjenestepensjonsordning 
  • Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland 

Annet 

Tiltredelse etter avtale, antakelig 01.06.2019 

Vitnemål og attester tas med på intervju. 

Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig. 

Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentleglova §25).

Kontaktpersoner

Eldrid Midtbø Øyulvstad
Avdelingsleder
Telefonnummer: 480 00 190

Hvem er Bærum kommune ?

Som en av Norges største kommuner, har Bærum høye forventninger til innsats. Vi vil ha folk med ambisjoner – både på egne og samfunnets vegne. Våre 12 000 medarbeidere vet at resultater og utvikling ikke kommer av seg selv. Derfor forventer også de mye; faglig utvikling, godt lederskap og attraktive karrieremuligheter. Dette bidrar til å gjøre oss til en av landets beste arbeidsplasser.

Sammen skaper vi fremtiden

Les mer om Bærum kommune og se flere ledige stillinger