Prosjektleder - Geodata

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 04. mars, 2019. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Vi søker etter en innovativ prosjektleder nysgjerrig på morgendagens utfordringer!

Tiltredelse snarest.

Bærum kommune Geodata, skal sørge for god og effektiv tilgang til offentlig geografisk informasjon for offentlige og private kunder, samt bidra til digitalisering av arbeidsprosesser og tjenester i kommunen. 

For å yte gode innbyggertjenester og imøtekomme morgendagens utfordringer, trenger vi en innovativ og erfaren prosjektleder for å lede våre digitaliseringsprosjekter i Plan, miljø og kultur. 

Vi ser etter deg som har noen års erfaring fra arbeid innenfor IT-prosjekter, og er vant med å drive prosjekter fremover. Du forstår alle prosjektets faser, og du kan navigere innenfor dets rammer - særlig med tanke på kvalitet, tidsbruk og kritiske leveransetidsfrister. Du er en dreven person som aktivt søker informasjon for å løse problemer. Du trives med variasjon i arbeidsdagen din, og du ønsker å løfte virksomheten i retning digitalisering.

Arbeidsoppgaver:

  • Utvikle prosjektidéer i samarbeid med brukermiljøer
  • Definere og oppklare prosjektomfang og mål, og utvikle prosjektplan som kommuniseres videre til prosesseier og interessenter
  • Definere prosjektorganisasjon, identifisere roller og interessenter samt risiko
  • Utvikle, standardisere og effektivisere gode rutiner og digitaliseringsprosesser
  • Lede, planlegge og overvåke de planlagte aktivitetene i prosjektet og sørge for at prosjektet blir levert i tide, innenfor budsjett
  • Sørge for kvalitetssikring av prosjektet gjennom blant annet akseptansetest og korrekt dokumentasjon

Kvalifikasjoner:

Som prosjektleder har du:

  • utdanning innen IT, geomatikk eller prosjektledelse, minimum en bachelorgrad
  • erfaring med DIFI prosjektmetodikk
  • gode digitale ferdigheter og interesse for å ta i bruk nye IKT-verktøy, og du er teknologioppdatert
  • solid prosjektledererfaring og kan vise til gode resultater
  • kunnskap og erfaring fra endrings-, innovasjons- og omstillingsprosesser

Utdanningsnivå:

  • Høyskole / Universitet, 3-årig Diplom / Bachelorgrad

Personlige egenskaper:

Vi ser etter deg som:

  • er faglig nysgjerrig og innovativ
  • er en motivator
  • tar raskt til deg ny kunnskap
  • har god serviceinnstilling og samarbeidsevne
  • evner å se helhet og detaljer
  • har tydelig og god kommunikasjons- og fremstillingsevne
  • er strukturert

Vi tilbyr:

  • Interessante faglige utfordringer og utviklingsmuligheter
  • Kompetanseutviklingsstipend
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland

Annet

  • Vitnemål og attester tas med på intervju.
  • Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.
  • Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentleglova §25).

Som en av Norges største kommuner, har Bærum høye forventninger til innsats. Vi vil ha folk med ambisjoner – både på egne og samfunnets vegne. Våre 12 000 medarbeidere vet at resultater og utvikling ikke kommer av seg selv. Derfor forventer også de mye; faglig utvikling, godt lederskap og attraktive karrieremuligheter. Dette bidrar til å gjøre oss til en av landets beste arbeidsplasser.

Sammen skaper vi fremtiden

Kontaktpersoner

Annie XiuQin Chen
Geodatasjef

Hvem er Bærum kommune ?

Som en av Norges største kommuner, har Bærum høye forventninger til innsats. Vi vil ha folk med ambisjoner – både på egne og samfunnets vegne. Våre 12 000 medarbeidere vet at resultater og utvikling ikke kommer av seg selv. Derfor forventer også de mye; faglig utvikling, godt lederskap og attraktive karrieremuligheter. Dette bidrar til å gjøre oss til en av landets beste arbeidsplasser.

Sammen skaper vi fremtiden

Les mer om Bærum kommune og se flere ledige stillinger