Prosjektleder for Innovative anskaffelser - Prosjektenheten

Vi har behov for å øke vår kapasitet og kunnskap til å gjennomføre spesielle prosjekter.

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 20. august, 2018. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Stillingsbeskrivelse

Prosjektenheten styrer Bærum kommunes prosjekter innen teknisk infrastruktur; vei, vann og avløp, byutvikling, renovasjon, grønt i form av turveier, parker og gravplasser. Vi er 25 ansatte, som ivaretar kommunens byggherreansvar gjennom ledelse av prosjekter fra konseptfasen til gjennomføring og overlevering av ferdige anlegg. Vår prosjektomsetning er på ca. 250 mill. kr. pr. år. 

Vi er ISO-sertifisert for oppfølging av kvalitet og miljø, og har rutiner og maler som veileder ved gjennomføring av prosjekter. I vårt prosjektarbeid benytter vi gode verktøy til f.eks. økonomistyring og samhandling med kontraktsparter. 

Prosjektleder Miljø og Samferdsel, ved Innovative anskaffelser 

Vi har behov for å øke vår kapasitet og kunnskap til å gjennomføre spesielle prosjekter. Dette er et nytt område og vi har prosjektlederansvaret for spennende prosjekter som krever nytenkning. Eksempler på prosjekter som skal realiseres de neste årene er: anskaffelse av et firma som skal etablere og drifte ladeplasser, et bookingsystem for biler tilhørende bilpool, et automatisk parkeringssystem til våre p-hus og bysykkel-ordning. En person som liker å jobbe med prosjektledelse av innovative anskaffelser vil passe til denne stillingen. 

Arbeidsoppgaver

  • Lede arbeid med innovativ anskaffelse for våre oppdragsgivere 
  • Prosjektledelse gjennom alle faser med ansvar for kvalitet, økonomi og fremdrift 
  • Anskaffelse og oppfølging av kontrakter med rådgivere, leverandører og entreprenører 
  • Rapportere til oppdragsgivere og avdelingsleder

Kvalifikasjoner

  • Minmum ingeniør/bachelor, men også ønskelig med sivilingeniør/master evt. tilsvarende innen relevante fagområder 
  • Erfaring fra prosjektarbeid, helst fra innovative anskaffelser 
  • Erfaring fra relevant kontraktstyring og offentlige anskaffelser 
  • Meget gode norskkunnskaper

Utdanningsretning og nivå

  • Utdanningstittel: Ingeniør
  • Høyskole / Universitet, 3-årig Diplom / Bachelorgrad

Du er 

  • Resultatorientert og med god evne til planlegging og gjennomføring 
  • Er tydelig og kommuniserer godt, både muntlig og skriftlig 
  • Engasjert, fleksibel og omgjengelig, med gode samarbeidsevner 

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

  • Spennende og varierte oppgaver med faglig dyktige medarbeidere 
  • Lokaler sentralt i Sandvika 
  • Kompetanseutviklingsstipend 
  • Offentlig tjenestepensjonsordning 
  • Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland 

Annet 

Vitnemål og attester skal tas med på intervju 

Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig 

Ansettelsen gjøres via elektronisk godkjenning med kort svarfrist 

Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentliglova §25)

Kontaktpersoner

Anne Gro Frogner
Avdelingsleder
Telefonnummer: (47) 481 09 328
Jan Willy Mundal
Tjenesteleder
Telefonnummer: (47) 481 75 475

Hvem er Bærum kommune ?

Som en av Norges største kommuner, har Bærum høye forventninger til innsats. Vi vil ha folk med ambisjoner – både på egne og samfunnets vegne. Våre 12 000 medarbeidere vet at resultater og utvikling ikke kommer av seg selv. Derfor forventer også de mye; faglig utvikling, godt lederskap og attraktive karrieremuligheter. Dette bidrar til å gjøre oss til en av landets beste arbeidsplasser.

Sammen skaper vi fremtiden

Les mer om Bærum kommune og se flere ledige stillinger