PKI-medarbeidere

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 15. oktober, 2017. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Politiet

Seksjon Server og PKI er en del av IKT-driftsavdelingen som i dag består av om lag 120 personer. Vi søker nå nye medarbeidere til vårt PKI-driftsteam, som vil være med å drifte politiets kritiske tjenester og levere morgendagens IKT-løsninger med høye krav til oppetid og sikkerhet. Du vil være en del av et team som har ansvar for å drifte, forvalte og videreutvikle politiets PKI-løsninger. Politiet har flere PKI-løsninger til ulike formål. I tillegg har seksjonen ansvar for blant annet operativsystemer, AD, Exchange og sikkerhetsløsninger.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Drifte, forvalte og utvikle politiets PKI-løsninger
  • Bidra til at det til enhver tid er dokumenterte rutiner for drift og forvaltning av PKI-løsningene
  • Rådgivning og support
  • Være kontaktpunkt mot leverandører og bistå i kommunikasjonen med disse
  • Promotere en devops- kultur hvor automatisering, kvalitet og leveransepresisjon er i sentrum
  • Bidra til å skape et faglig inspirerende miljø og være en del av teamet
  • Beredskapsvakt kan bli aktuelt

 

Kvalifikasjoner:

  • 3-årig høgskole-/universitetsutdannelse innen informasjonsteknologi. Lang og relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
  • Erfaring fra drift og forvaltning av PKI-løsninger (CA, HSM etc.), og forståelse for fagfeltet
  • Bred erfaring med Windows-systemer, informasjonsteknologi, virtualisering og nettverk
  • Gode kunnskaper om informasjonssikkerhet
  • Ønskelig med god kunnskap om, og forståelse for ITIL-prosessene
  • Beherske både norsk og engelsk skriftlig og muntlig
  • Stillingen krever sikkerhetsklarering på nivå Hemmmelig

 

Personlige egenskaper:

  • Høy grad av selvstendighet og evne til å identifisere og prioritere viktige oppgaver fremfor mindre viktige oppgaver.
  • Like å ta ansvar, gjennomføre og sluttføre oppgaver
  • God til å se løsninger
  • Gode samarbeidsevner

 

Vi tilbyr:

  • Faglige utfordringer med store utviklingsmuligheter både faglig og personlig
  • En spennende og utfordrende jobb i et inspirerende og tverrfaglig miljø
  • Gode arbeidsbetingelser (fleksitid, sommertid og mulighet for trening i arbeidstiden)
  • Et aktivt, hyggelig og humørfylt arbeidsmiljø
  • Stillingene lønnes som 1434 rådgiver/1364 seniorrådgiver med lønnsspenn 474 700 - 686 900 i henhold til Statens lønnsregulativ, avhengig av kvalifikasjoner

Politiets IKT-tjenester er totalleverandør av IKT til politiet. Vår virksomhet skal bidra til å modernisere norsk politi. Det er vår oppgave å sikre stabile og fremtidsrettede IKT-løsninger som styrker politiets arbeid med å forebygge og bekjempe kriminalitet. Våre nærmere 500 medarbeidere utvikler, forvalter og drifter samfunnsnyttige og kritiske systemer for hele politiet. Vårt hovedkontor ligger på Majorstua i Oslo med avdeling på Jaren og distriktskontorer rundt i landet. 

Som ansatt i Politiets IKT-tjenester blir du medlem i Statens pensjonskasse, med bl.a. gode forsikringsordninger og mulighet for boliglån (se SPK.no for mer informasjon).

For å ivareta ønsket om mangfold i staten oppfordrer vi kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss.

For ansettelse hos oss krever vi plettfri vandel og mulighet for sikkerhetsklarering. Søkere må være oppmerksomme på at opplysninger kan bli offentliggjort selv om de ber om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlisten. 

Søknad og CV registreres elektronisk i vårt rekrutteringssystem Webcruiter (via Søk på stilling). Alle vitnemål og attester skal skannes inn og lastes opp samtidig. 

Kontaktpersoner

Einar Langeland
Teamleder PKI
Telefonnummer: (+47) 991 56 924
Biørn Trygve Lyche
Seksjonssjef Server og PKI
Telefonnummer: (+47) 995 94 382

Hvem er Politiets IKT-Tjenester?

Politiets IKT-tjenester er totalleverandør av IKT til politiet. Vår virksomhet skal bidra til å modernisere norsk politi. Det er vår oppgave å sikre stabile og fremtidsrettede IKT-løsninger som styrker politiets arbeid med å forebygge og bekjempe kriminalitet. Våre nærmere 500 medarbeidere utvikler, forvalter og drifter samfunnsnyttige og kritiske systemer for hele politiet. Vårt hovedkontor ligger på Majorstua i Oslo med avdeling på Jaren og distriktskontorer rundt i landet. Som ansatt i Politiets IKT-tjenester blir du medlem i Statens pensjonskasse, med bl.a. gode forsikringsordninger og mulighet for boliglån (se SPK.no for mer informasjon). For å ivareta ønsket om mangfold i staten oppfordrer vi kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss. 

For ansettelse hos oss krever vi plettfri vandel og mulighet for sikkerhetsklarering. Søkere må være oppmerksomme på at opplysninger kan bli offentliggjort selv om de ber om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlisten. Søknad og CV registreres elektronisk i vårt rekrutteringssystem Webcruiter (via Søk på stilling). Alle vitnemål og attester skal skannes inn og lastes opp samtidig. 

Les mer om Politiets IKT-Tjenester og se flere stillinger