Ønsker du å være med å bygge ScaleAQ sin kundestøtte til å bli den mest profesjonelle i bransjen?

Support & Professional Services Team Leader - ScaleAQ

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 07. februar, 2021. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Om arbeidsgiveren: ScaleAQ 

ScaleAQ er en ledende global leverandør av utstyr og løsninger til havbruksindustrien, med kunder i over 40 land og 800 ansatte. Selskapet omsetter for nærmere 2,5 milliarder og har over 40 års erfaring fra bransjen. Kontorer i Norge, Skottland, Polen, Island, Chile, Canada, Tasmania og Vietnam. I Norge er vi over 300 ansatte. ScaleAQ sin produktportefølje dekker alle områder innen landbasert og sjøbasert havbruk. Fokus på produktutvikling, Marine Engineering og digitalisering har gitt selskapet en sterk posisjon, og gjort oss til en foretrukken partner og rådgiver for oppdrettsselskap verden over. Les mer om oss på www.scaleaq.no. 

Stillingsbeskrivelse

Vi i ScaleAQ er på utkikk etter deg som vil være med på å utvikle, administrere, motivere og følge opp våre nasjonale og internasjonale team på kundesupport for våre digitale løsninger.

Per i dag er vi 8 stk. på support, fordelt på lokasjoner i Bergen, Florø, Chile og Vietnam. Som Support & Professional Services Team Lead vil du jobbe operativt samtidig som du har ansvar for å videreutvikle avdelingen og påse at teamet leverer i henhold til avtaler og krav. Vi ønsker å komme i kontakt med deg som brenner for å utvikle supportfunksjonen i et innovativt og digitalt miljø, og som motiveres av å bygge samarbeid på tvers av avdelinger og geografi. 

Sentrale arbeidsoppgaver

Stillingen inneholder personalansvar og rapporterer til Head of Software. Rollen inkluderer videre et operativt supportarbeid for våre kunder. Som teamleder vil du ha et utvidet ansvar for å bidra til å drifte og utvikle vår samarbeidskultur internt. Videreutvikling av våre produkter, samt å sørge for at vårt serviceteam samhandler på en god måte er sentrale ansvarsområder for denne rollen. Vi har som hovedmål om å øke kundetilfredsheten gjennom utmerket kundedialog, oppfølging og kvalitet i alt vi gjør. 

Noen av dine oppgaver og ansvarsområder:

  • Operativt supportarbeid
  • Opplæringsansvar innen våre produkter, samt utvikle og  gjennomføre trening og opplæring for våre kunder 
  • Daglig ledelse av våre supportressurser plassert i Bergen, Florø, Chile og Vietnam 
  • Sikre effektiv arbeidsflyt og arbeidsmengde mellom avdelinger 
  • Produkt- og tjenesteinnovasjon med fokus på å identifisere nye forretningsmuligheter 
  • Ansvarlig for planlegging og gjennomføring av årlige temasamlinger 
  • KPI-rapportering, samt utvikle planer og budsjetter for ScaleAQ Digital Serviceavdeling 
  • Opprette og administrere agentavtaler for service og support 
  • Sikre kvalitetsmessig utførelse av garanti- og supportavtaler 

Vi ser for oss at du har

Høyere utdannelse innen teknologi og gode kommunikasjonsferdigheter på norsk og engelsk. Det vil være en stor fordel om du har erfaring med teknisk support og erfaring med ledelse er en fordel. Videre er det viktig med god innsikt i ITIL-prosesser. 

For å lykkes i rollen ønsker vi at du er 

  • Kommersiell av natur og innehar forståelse for ServiceDesk sin sentrale rolle i organisasjonen  
  • En samlende leder som trives med å bygge og samle teamet 
  • Proaktiv, løsningsorientert og med gode gjennomføringsevner 
  • Opptatt av utvikling, forbedring og effektivisering
  • Tydelig på målsetning om å skape og yte god kvalitativ service for våre kunder 

Vi tilbyr 

  • Sentral rolle i et selskap som er ledende aktør i en fremoverlent bransje
  • Et internasjonalt fagmiljø med hyggelige og kompetente kolleger
  • Muligheten til å være med på å digitalisere et selskap i vekst 
  • Konkurransedyktige betingelser og ordninger 

Søknadsinformasjon 

Vi i ScaleAQ samarbeider med Jefferson Wells i denne rekrutteringsprosessen. 

Frist: Snarest og innen 07.02.2021

Arbeidssted: Vi ser for oss at rett kandidat vil ha Bergen eller Florø som arbeidssted 

Tiltredelse: Etter avtale 

Kontraktsform: Fast ansettelse 

Kontaktpersoner

Benedikte Lund
Rådgiver, Jefferson Wells
Kjetil Martinsen
Rådgiver, Jefferson Wells
Mobil: 416 14 457

Hvem er Jefferson Wells ?

Om Jefferson Wells 

Vi tilbyr konsulent- og rekrutteringstjenester innen ledelse, teknologi og økonomi. Navnet er nytt, men vår historie strekker seg tilbake til 1973. Siden den gang har vi vært en verdsatt leverandør av kompetanse til virksomheter innen privat og offentlig sektor.​

Les mer om Jefferson Wells og se flere ledige stillinger