Ønsker du å jobbe tett på forretningen, og bidra til å bedre løsningene for våre kunder?

Business Analyst CRM / CM

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 01. oktober, 2017. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Alle kjenner Storebrand. Vi har vært i markedet i 250 år, vi har 1,9 millioner kunder og vi har ansvaret for pensjonen til svært mange nordmenn og svensker. Vi har jobbet lenge for å gjøre fremtiden til noe du kan glede deg til, og vi ble nylig kåret til verdens nest mest bærekraftige selskap.

I IT Operations & Core Services har vi ansvaret for løsningene som vi bruker til å forvalte avtalene vi har gjort med våre 1,9 millioner kunder. En del av disse løsningene deler vi mellom kunde- og forretningsområder. Disse kaller vi Enterprise Solutions og formålet med dem er å sørge for at vi jobber så effektivt som mulig med å betjene våre kunder på en helhetlig og kundevennlig måte.

Løsningene som utgjør Enterprise Solutions er CRM, Customer Master, BI (Business Intelligence) og ECM (Enterprise Content Management). I løpet av 2016 har vi etablert en ny leveransemodell for Enterprise Solutions. Løsningene leveres nå i samarbeid med Cognizant, som er en av våre største og viktigste samarbeidspartnere.

Vi søker nå etter en forretningsanalytiker til Enterprise Solutions i Operations & Core Services. Dette er en spennende stilling med store muligheter til å videreutvikle dine IT kunnskaper og fordype deg i arbeidsprosesser på flere områder i selskapet. Er du interessert i å forstå hvordan IT understøtter forretningen, og har lyst til å lage bedre løsninger for kundene, er dette stillingen for deg. Ditt ansvarsområde vil være Customer Relations Management (CRM) og Customer Master (CM).

Som CRM/CM forretningsanalytiker (Business Analyst) arbeider du i team der alle har et nordisk ansvar for utvikling og forvaltning i Storebrand.  Hovedtyngden av stillingen er CRM, men det inngår også et viktig ansvar for CM i stillingen.

Du jobber tett på forretningssiden og har nært samarbeid innad i IT med andre forretningsanalytikere, arkitekter, Cognizant og andre relevante leverandører og prosjekter for å levere IT løsninger som Storebrand trenger. I din rolle oversetter du forretningsbehov til tydelige testbare krav og skaper enighet.  Du bidrar også under hele utviklingsprosessen.  Utover dette ser du også til at akseptansetester gjennomføres, enten du gjør det selv eller at forretningssiden gjør det.

 

Hva gjør en Business Analyst CRM/CM i Storebrand?

  • Du er rådgivende for forretningssiden ved innføring av nye løsninger innen ditt område
  • Du tenker lønnsomhet og tør utfordre forretningssiden i å veie forretningsnytte mot økt kompleksitet og forvaltningskostnad
  • Du er ansvarlig for krav- og akseptansetest arbeid, hvilket innebærer å forvandle forretningsbehov til IT krav, både funksjonelle og ikke-funksjonelle krav på engelsk, samt å sikre at akseptansetester gjennomføres
  • Du bidrar aktivt til å skape gode samarbeidsprosesser og -metoder (governance) innen Storebrand
  • Du former og utvikler brukeropplevelsen, forretningskrav og anvendelsesområder på ditt område og verifiserer at utviklede løsninger stemmer med de krav som er stilt
  • Du bidrar til at vi har fornøyde kunder, deltar i eller leder brukerforum og hjelper til med prioritering
  • Du utformer- og gjennomfører opplæring og deler kompetanse. Du kan demonstrere best anvendelse
  • Etablerer gode relasjoner og nettverk innen IT, forretningssiden og med leverandør

 

Hva kan Storebrand tilby?

  • En spennende mulighet til å videreutvikle et miljø og løsninger som direkte bidrar til å påvirke kundenes opplevelse av Storebrand
  • Et internasjonalt miljø, med litt reisevirksomhet
  • En av markedets beste pensjonsordninger, helseforsikring, ansattelån og fordeler på forsikring
  • Et godt og trivelig arbeidsmiljø med stor faglig tyngde
  • Faglige og personlige utfordringer og utviklingsmuligheter. Storebrand har betydelig fokus på kompetanseutvikling og det er derfor gode muligheter for å kunne delta på kurs
  • Stor mulighet for å komme med innspill og å utvikle/innføre nye verktøy
  • Stor variasjon i arbeidsomfang fra ulike fagmiljøer og teknologier. Teamarbeid på tvers av avdelinger- og prosjekter med mennesker med sterk fagkompetanse både teknisk og ikke-teknisk
  • Storebrand besitter/eier flere bedriftshytter til utlån for alle ansatte
  • Den ansatte vil få tilgang til treningsrom, el-bilder/el-sykler og en god kantine. Det er også opprettet et idrettslag med ulike aktivitetsgrupper og en kunstforening som den ansatte kan ta del i
  • Sommertid og fleksitid
  • Et flott hovedkontor i gangavstand fra Lysaker stasjon

 

Kvalifikasjoner:

  • Du har minimum 3 år relevant arbeidserfaring fra tilsvarende rolle
  • Høyere utdannelse fra universitet eller høyskole, fortrinnsvis innen IT eller økonomi. Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdannelse
  • Har evne til å omsette funksjonelle krav til tekniske og testbare spesifikasjonskrav
  • Fordel om du har erfaring med å jobbe på tvers av landegrenser og kulturer, og gjerne mot indiske miljøer
  • Du må ha interesse og evnen til å tilegne deg kompetanse om CRM/CM og tilknyttede løsninger:
    • Microsoft Dynamics 365, og de muligheter som finnes «out-of-the-box»
    • IBM MDM eller tilsvarende master data management / customer master system
    • Arbeidsflyt (workflow)
    • Eksterne/interne løsninger (f eks USB/AIA) som CRM og CM integreres mot
    • Arkiv, dokumentproduksjon, søk, rapportering, ETL data import/eksport
    • Akseptansetesting

 

Personlige egenskaper:

  • Du analyserer behov og informasjonskilder for å se sammenhenger og søker ytterligere informasjon eller forståelse for en problemstilling
  • Du er en god nettverksbygger og knytter gode og effektive relasjoner til IT, forretning og med eksterne leverandører
  • Du er motivert for å jobbe på tvers av landegrenser og kulturer
  • Du har et stå på humør og en fleksibel holdning
  • Du har masse energi, er nysgjerrig og selvgående i ditt arbeide
  • Du er kunde- og forretningsfokusert. Interessert i Storebrands forretningsmodell, prosesser, produkter og tjenester – og ikke minst kundenes opplevelse
  • Du kommuniserer på en enkel og tydelig måte, både skriftlig og muntlig, på flytende norsk og engelsk

 

I Storebrand vet vi når vi har lykkes. Det er når kundene våre anbefaler oss. Har du lyst til å hjelpe oss å nå denne visjonen? Har du egenskapene, erfaringen og kunnskapen som skal til? Da vil vi gjerne høre fra deg. Vi kan love deg et stimulerende arbeidsmiljø der du får brukt ditt talent og utviklet deg både faglig og personlig. Som ansatt i Storebrand får du også mulighet til å påvirke verden i en mer bærekraftig retning. 

Les mer om vårt arbeid med bærekraft her; Storebrand.no/barekraft

Rekrutteringsprosessen gjennomføres av Glasspaper som ivaretar kommunikasjon med alle søkere. Har du spørsmål kan disse rettes til vår rådgiver i Glasspaper, Alexander Dybdahl på telefon 988 19 876, e-post alexander@glasspaper.no.

For å søke på stillingen må du legge ved CV og søknad via linken «Søk på denne stillingen /Søk nå», eller send til alexander@glasspaper.no

Kontaktpersoner

Alexander Dybdahl
Rådgiver rekruttering, Glasspaper

Hvem er Storebrand?

Storebrand-konsernet er en ledende aktør i det nordiske markedet for langsiktig sparing og forsikring. Konsernet består av selskaper som tilbyr livsforsikring, skadeforsikring, kapitalforvaltning og bank. Storebrand ble etablert i 1767 og hovedkontoret ligger på Lysaker i Bærum. Til tross for 250 års historikk har vi et stort fokus på fornyelse og digitalisering og vi har skilt ut en egen enhet for å drive digitalisering fremover. I Storebrand gjennomsyrer visjonen vår hele organisasjonen: Våre kunder anbefaler oss. Vi vet at første steg for å oppnå det målet er at våre medarbeidere anbefaler oss. Derfor gjør vi vårt beste for at du skal trives hos oss. Vi kan love deg et hyggelig arbeidsmiljø, der du får brukt ditt talent og gis mulighet til å vokse både profesjonelt og personlig.