Stillingsbeskrivelse

Preem søker nå etter en intern IT-konsulent som vil ha hovedansvaret for kontoret i Norge. Den ansatte skal både bidra og ta ansvar for flere områder for å støtte organisasjonen i den daglige driften, men også bidra inn i forbedringsarbeid i Preem, både i samarbeid med den norske organisasjonen, men også morselskapet i Sverige. Din hovedoppgave vil være å støtte kollegaer hvor henvendelser vil komme enten via Teams, e-post, telefon og noen ansatte kan også komme direkte til deg. I dag jobber bedriften blant annet med å få på plass et saksbehandlingssystem hvor det vil komme henvendelser på en mer strukturert og oversiktlig måte - noe du vil ta del av.
I rollen vil arbeidshverdagen variere, og ingen dager er like. Du vil motta ulike henvendelser fra ansatte som kan være alt fra hjelp til tilganger til bistand i systemene. Videre er det en unik mulighet til å bli involvert i flere prosesser internt i bedriften, alt fra økonomi til logistikk. Du vil også få muligheten til å bruke flere systemer og bli godt kjent med blant annet Visma Business. I tillegg åpner stillingen for andre prosjekter og oppgaver som kan formes etter erfaring.
Preem Norge består i dag av rundt 25 ansatte som beskriver sitt arbeidsmiljø som inkluderende, hyggelig og ungt og de holder til i flotte lokaler på Lysaker. Nå gleder de seg til å få en ny medarbeider på laget - og det kan være deg!
Arbeidsoppgaver
- Løpende daglig support av områder som passordadministrasjon og tilganger
- Førstelinjestøtte til brukere, daglig overvåke saker mottatt i vårt saksbehandlingssystem, og sende saker videre
- Støtte for forretningskritiske applikasjon, herunder operere som superbruker.
- Delta på driftsstatusmøter med leverandører
- Oppfølging, installasjon og vedlikehold av hardware for ansatte og møterom
- Administrere konfigurasjon og levering av datamaskiner og mobiltelefoner til ansatte
- Andre oppgaver og prosjektarbeid kan forekomme
Ønskede kvalifikasjoner
#
- Har høyere utdanning innen IT eller andre relaterte fagområder, på bachelor
- eller masternivå
- God skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne på norsk mtp. telefon og e-post henvendelser
- God erfaring inne Microsoft Office-pakken, spesielt Excel
Personlig egenskaper:
- Serviceinnstilt: handler imøtekommende mot andre mennesker og viser villighet og evne til å hjelpe.
- Løsningsorientert: holder fokus på å løse oppgaven når et problem eller en situasjon oppstår
- Selvstendig: tar ansvar for egne oppgaver og ta nødvendige beslutninger for å drive arbeid fremover
Annen informasjon:
- Oppstart: Etter avtale
- Arbeidsomfang: 100% fast stilling i Preem
- Arbeidssted: Lysaker
- Søknadsfrist: 10. mai. Vi gjør en fortløpende selektering, det vil si at annonsen kan bli tatt ned dersom vi finner de riktige kandidatene. Dermed er det viktig at du søker med en gang du finner stillingen interessant.
- Kontaktinformasjon: Denne rekrutteringsprosessen er utført av Academic Work. Alle spørsmål gjeldene stillingen blir håndtert av Academic Work.
Firmabeskrivelse
Preem selger i dag drivstoff og har siden 2016 levert bærekraftig drivstoff i Norge. Deres mål er å skape langsiktig verdi for samfunnet og kundene våre ved å tilby førsteklasses produkter og tjenester. Vi ønsker å være ledende innen utvikling av bærekraftig fornybart drivstoff, og er en bevisst drivstoffleverandør som har et genuint ønske om kontinuerlig forbedring
Hvem er Academic Work?
Vi i Academic Work jobber med å finne karrieremuligheter til young professionals – personer som er i starten av sin karriere eller ønsker å bytte karrierevei. Young professionals er vår nisje, vårt ekspertområde og en målgruppe vi tror sterkt på. Vi er et internasjonalt selskap med 20 års erfaring. Hittil har vi hjulpet 120.000 personer i jobb, og bare i Norge tilbyr vi over 1.200 karrieremuligheter i året.