Material LCC koordinator

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 13. mars, 2020. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Stillingsbeskrivelse

Er du genuint opptatt av analyse og strategi, samt interesserer deg for hva som har betydning i et eiendomsperspektiv?

Da kan du være rett person for oss. Du vil ha ansvaret for å utvikle strategi og metode for LCC-beregninger, lønnsomhetsvurderinger og markedsvurderinger. Samtidig vil du jobbe med analyse av investeringsprosjekter, formålsbygg og driftsregnskap for utvikling av parametere for LCC og investeringskalkyler

Arbeidsoppgaver

  • Materialoptimalisering i tidligfase i forhold til klima, kvalitet og kostnad
  • Utvikle og opprettholde et faglig sterkt analysemiljø
  • Videreutvikle metodikk og systematikk i analysearbeid.
  • Utarbeidelse og forankring av strategier inne de enkelte fagområder
  • LCC-beregninger og miljøanalyser
  • Lønnsomhetsvurderinger, markedsvurderinger og investeringsanalyser
  • Opplæring og kompetanseheving innen området
  • Bistå prosjekter med rådgivning på optimale løsninger ved å kombinere LCA og LCC-metodikk med kunnskap om bygge- og produksjonsteknikk.
  • Etablere og videreutvikle våre tekniske spesifikasjoner og prosjekteringsanvisninger.
  • Delta i bransjefora for å bidra til å belyse utfordringer samt utvikle felles beregningsmetodikk

Kvalifikasjoner

  • Høyskole/Universitet
  • Høyere utdannelse innen industriell økologi, eller tilsvarende, med fokus på LCA/LCC
  • Høyere teknisk- eller økonomisk utdannelse.
  • Minimum 5 års erfaring fra bruk av LCA- og LCC -metodikk i bygge bransjen
  • Erfaring fra bruk av Simapro/ OneClick LCA eller tilsvarende verktøy.
  • Erfaring fra arbeid med utvikling av PCR'er, BREEAM-NOR, klimagassregnskap, o.l. vil bli verdsatt
  • Lang relevant erfaring og personlige egenskaper kan eventuelt kompensere for manglende formell utdanning
  • Du snakker og skriver godt norsk.

Personlige egenskaper

  • Utviklingsorientert, analytisk og målrettet
  • Evne til å skape resultater i samarbeid med andre på tvers i organisasjoner
  • God evne til å sett seg inn i andres fagområder for å redefinere problemstillinger og åpne for alternative løsninger
  • Evne til å jobbe både selvstendig og strukturert samt integrert i et team
  • Gode kommunikasjons-, samarbeids- og fremstillingsevner
  • Kunne foreta prioritering av ulike hensyn i en totalvurdering
  • Evne til å motivere og engasjere medarbeidere

Vi tilbyr

  • I avdelingen vil du utvikle deg faglig og få mye ansvar og innflytelse.
  • Du vil bli en del av et sosialt, hyggelig og kompetent arbeidsmiljø som sammen skal sørge for at byggeaktivitet i Stavanger kommune gjennomføres på en så god måte som mulig.
  • Tett samarbeid med bygg forvaltning og byggeprosjekter, med involvering fra tidlig prosjektutviklingsfase til overlevering
  • Trivelige og engasjerte kollegaer og godt sosialt miljø
  • Vi kan tilby utfordrende arbeidsoppgaver og konkurransedyktige betingelser, med blant annet fleksibel arbeidstid.
  • Lønn etter avtale ut fra kvalifikasjoner og erfaring
  • Gode pensjons- og forsikringsavtaler

Kontaktpersoner

Bård-Ove
Leder Byggforvaltnings
Mobil: 910 04 849

Hvem er Stavanger kommune?

Stavanger skal være en god kommune å bo i for alle. Som ansatt i Stavanger kommune får du utgjøre en forskjell for byen vår og menneskene som bor her. Med 11 000 ansatte er vi en av regionens største arbeidsgivere. Sammen jobber vi for en levende kommune.