Lyst til å få ansvaret for prosessforbedring i stor digital avdeling – nyopprettet stilling

Ansvarlig for kontinuerlig forbedring

Stillingsbeskrivelse

Stillingsbeskrivelse

Apotek 1 representerer en arbeidsgiver som er mye mer spennende enn du kanskje var klar over. Foruten å drive over 400 apotek så har Apotek 1 som mål å bli en av de største netthandelsaktørene i Norge med milliardomsetning på nett. På Skårersletta ligger også Apotek 1 sitt sentralapotek som håndterer all netthandel i tillegg til leveranser til veterinærer, sykehus, hjemmesykepleie osv. Videre har Apotek 1 et stort, sentralt distribusjonslager hvor tusenvis av forsendelser går gjennom lagerhaller fulle av helautomatiserte maskiner. I tillegg har Apotek 1 en multidose fabrikk på Skårersletta. I samme lokaler finnes et showroom og testapotek for nye konsepter og varer. Administrasjonen bestående av fagkonsulenter innen helse, retail og IT finnes også i samme lokaler.  

På den videre ferden står Apotek 1 foran en stor satsning på netthandel, hvor det til en nyopprettet stilling skal ansettes en prosessforbedrer / ansvarlig for kontinuerlig forbedring.  

Hva  mer bør du vite?   

«Sentralapoteket» er Apotek 1 sin store digitale nysatsing som skal betjene alle kunder (både private og bedrifter) som møter Apotek 1 digitalt. Dette omhandler både digitale flater mot kunder, men også interne systemer fra bestillinger kommer enten dette er via konsumenter, sykehus, veterinærer eller hjemmesykepleie. Apotekbransjen har en fot i handelsvarebransjen og en fot i helsebransjen – vi må balansere mellom ambisiøse effektivitets-/lønnsomhetskrav og faglig/etiske reguleringer. Dette fører til at «Sentralapoteket» inngår i en svært kompleks e-handelsverdikjede. I dag jobber det omtrent 100 personer i «Sentralapoteket».  

I rollen som prosessforbedrer vil du være ansvarlig for forbedringsarbeid og kartlegging på tvers av Sentralapoteket, dvs. fra digital kommunikasjon til ordresystemer og prosesser. Du vil hjelpe forretningen med å etablere verktøy og metoder for smidige og effektive prosesser med bakgrunn i gode analyser. Siden «Sentralapoteket» er i en oppbyggingsfase vil du få gode muligheter til å tilpasse din egen arbeidshverdag.  

Arbeidsoppgaver 

  • Ansvarlig for effektivisering og forbedring av arbeidsprosessene i «Sentralapoteket» gjennom implementering og bruk av kjente forbedringsmetoder.
  • Ansvarlig for å kartlegge, analysere, standardisere og dokumentere arbeidsprosesser (f.eks. verdistrømsanalyse, rotårsaksanalyse o.l.)
  • Ansvarlig for å legge til rette for innsamling av forbedringsinnspill fra topp til bunn i organisasjonen
  • Ansvarlig for prioriteringen av problemer og forbedringsinnspill
  • Samarbeide tett med driften i gjennomføring og oppfølging av forbedringstiltak
  • Bistå ledelsen med å etablere kultur, systematikk og daglig styring for å kontinuerlig forbedre arbeidsprosessene
  • Bistå ledelsen i å definere måleparametere og sette mål for effektiviteten i prosessene
  • Bistå med å etablere metoder for å måle og følge opp effekten av både det generelle forbedringsarbeidet og spesifikke forbedringstiltak
  • Bistå i utarbeidelse av enkle business case.
  • Bistå med opplæring og coaching i forbedringsmetodikk til kollegaer
  • Bidra i prosjekter innen netthandel og digitalisering.
  • Samarbeide tett med forbedringsansvarlig i andre deler av organisasjonen

Hvilken bakgrunn ser vi etter?  

  • Du har erfaring fra forbedrings- og effektiviseringsprosjekter.
  • Du har erfaring med prosesseffektiviseringsarbeid.
  • Det er en fordel med kunnskap om Lean arbeid.
  • Det er en fordel med kunnskap og erfaring i prosjektledelse og prosjekt metodikk.
  • Det er en fordel med kjennskap til IT-utvikling
  • Du har trolig utdanning på bachelor eller masternivå, men relevant erfaring og annen utdanning vil vurderes. 
  • Som person er du systematisk, analytisk og interessert i detaljer. Du har høy gjennomføringsevne og trives med å samarbeide på tvers av organisasjonen.    

Vi tilbyr:  

  • En betydningsfull rolle som prosessforbedrer hvor du vil være med og påvirke hvordan vi jobber på tvers av produktteamene. 
  • Et selskap i sterk vekst og har solid økonomi med store ambisjoner for netthandel.  
  • En stilling i en organisasjon som er opptatt av å jobbe fremtidsrettet og nyskapende, tør å satse på ny teknologi, høy grad av tverrfaglig samarbeid, og med en flat organisasjonsstruktur.  
  • Konkurransedyktige betingelser og gode forsikringsordninger.  
  • Hyggelig arbeidsmiljø, sosiale arrangementer og gode kolleger som har erfaringsdeling i sentrum og som vil hverandre vel.  
  • Eget treningslokale på kontoradressen og et aktivt bedriftsidrettslag.  
  • Balanse mellom jobb og privatliv.  
  • Jobb i en kjede med ambisjoner - i flere år har Apotek 1 blitt kåret til bransjevinner i Norsk kundebarometer og har de mest fornøyde kundene. 

Beliggenhet:   

Apotek 1 Gruppens servicekontor holder til i moderne lokaler på Skårersletta i Lørenskog. Det er gode transportmuligheter til og fra Oslo og Lillestrøm, og det tar 15 minutter med bil fra Oslo Sentrum (kjører mot trafikken).   

Høres dette interessant ut?   

Da håper vi å motta din CV og søknad. Er du egentlig ikke på utkikk etter ny jobb, men ble nysgjerrig, velkommen til å kontakt med vår rekrutteringsrådgiver Alexander Dybdahl i Glasspaper Recruitment (mob: 988 19 876) for en uforpliktende og konfidensiell prat, evt. send en e-post til alexander@glasspaper.no.  

Kontaktpersoner

Alexander Dybdahl
Rådgiver - Rekruttering og bemanning, Glasspaper People
Mobil: 988 19 876

Hvem er Apotek 1?

Apotek 1 er Norges største apotekkjede og vi er i stadig vekst. Hos oss jobber ca. 4000 dedikerte medarbeidere, og vi er også landets største farmasøytiske arbeidsgiver. Vi har en stolt kultur med klare ambisjoner om alltid å leve opp til vårt slagord 'Vår kunnskap - din trygghet' i våre kundemøter. Kompetanse og kvalitet er kjernen for vår virksomhet, og derfor er faglig og personlig videreutvikling av våre medarbeidere helt sentralt i kjeden.

I Apotek 1 er vi opptatt av å etterleve våre verdier som er: pålitelig, frisk, engasjert og nær. Vi bestreber at dette skal prege alle ansatte, alle beslutninger, alle handlinger og alle mål i selskapet. Apotek 1 Gruppen AS er eiet av den tyske Phoenix-gruppen. Servicekontor og distribusjonsenhet ligger på Lørenskog i Akershus. Vi er landets største leverandør av legemidler pakket i multidose, samt legemidler og tjenester til kommunehelsetjenesten, blant annet legemiddelgjennomganger.