Lurer du på hva som nå skal skje på Rygge fremover?

Process methods engineer

Stillingsbeskrivelse

Stillingsbeskrivelse

Siden starten på militær luftfart i Norge har Kongsberg Aviation Maintenance Services (KAMS) og forgjengerne spilt en betydelig rolle i norsk luftfartsindustri. Vi har endret og tilpasset oss den nye utviklingen innen luftfart, men vår dedikasjon til innovasjon og pålitelighet har aldri endret seg. I dag er vi mer ambisiøse enn noen gang og vi er utrolig stolte over å være en leverandør i verdensklasse av vedlikehold, reparasjon og overhaling på tvers av flere flygende plattformer, inkludert fly og helikoptre, men også motorer og komponenter. KAMS er også en av leverandørene av nye deler til et av de største luftfartsselskapene i verden.

KAMS er i sterk vekst og vi etablerer et nasjonalt kompetansesenter for vedlikehold av avansert teknologi på Rygge. Er du prosessingeniør og vil være med på noe større i årene som kommer? Vi søker etter en ingeniør som kan bistå med oppstart av vedlikehold, reparasjon, overhaling og oppgradering (MROU) med testcelleanlegg i Rygge for Pratt & Whitney F135-motoren som driver F35 Lightning II for globale kunder.

For å lykkes i rollen er du pålitelig, strukturert, proaktiv og samarbeidsvillig, og du er i stand til å tenke kreativt og har gode kommunikasjons- og mellommenneskelige ferdigheter. Vår nye prosessingeniør skal bistå med initiering av tekniske planleggingssystemer som kreves for MROU-operasjonen i henhold til luftfartsforskrifter og kvalitetsstandarder.

Arbeidsoppgaver;

  • Teknisk vedlikeholdsplanlegging, inkludert teknisk problemløsning av produkter i Depotet
  • Vurdere produksjons- og vedlikeholdsprosesser og komme med forslag til forbedringer
  • Gi teknisk råd og veiledning til annet personale, etter behov
  • Delta i tverrfaglige grupper
  • Bistå med behandling av avvik i verkstedene
  • Samarbeide med P&W-staben og delta i samarbeid om tekniske spørsmål
  • Delta i utviklingen av KAMS sin teknologi
  • Bidra til sunn arbeidsdisiplin og orden i F135-depotet

Kvalifikasjoner;

  • Fortrinnsvis høyere teknisk utdanning (bachelor-/mastergrad), eventuelt relevant fagbrev. Lang relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • Relevant erfaring og interesse for å jobbe med oppstartsprosjekter, konsepter, systemdesign/-arkitektur, samt integrasjon og testing fra utviklingsteam
  • Lagspiller som tar initiativ og er innovativ
  • Gode analytiske evner, og evne til å sette seg inn i drift og struktur av komplekse tekniske systemer, forstå systemet og detaljer i en operasjonell sammenheng
  • Det er en fordel med kunnskap om luftfartsmiljø/Luftforsvarsmiljøet
  • Det er en fordel med kjennskap til EASA, EMAR og AS9001, AS9100 og AS9110
  • Planleggings- og rapporteringserfaring (dvs. Primavira, MS-prosjekt, MS Office-pakke, datamaskinstøttede vedlikeholdsstyringssystemer)

Vi tilbyr:

  • Varierte og spennende arbeidsoppgaver i et nyutviklet prosjekt fremst i Aircraft Engine Technology
  • Gode karriere- og utviklingsmuligheter i et internasjonalt selskap
  • Konkurransedyktige betingelser med gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Et godt arbeidsmiljø med mye erfaring og kompetanse
  • Noe reisevirksomhet må påregnes

Stillingen krever sikkerhetsklarering til Hemmelig.

Kontaktpersoner

Benjamin Powell
Ronny Meijer

Hvem er Kongsberg Gruppen?

I over 200 år har KONGSBERG laget løsninger som gjør det mulig for mennesker verden over å levere ekstreme prestasjoner under ekstreme forhold. 

Vi er i dag verdensledende på flere områder innenfor maritim virksomhet, forsvar, romfart, olje og gass. Vår styrke er å sette sammen brede kompetansemiljøer rundt produkter, teknologier og markedsbehov.