Løsningsselger nettverk

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 31. desember, 2017. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse


ATEA AS

Atea er The Place to Be, og sammen skal vi fortsette med å bygge Norge med IT!

Atea er den største aktøren innen IT-infrastruktur i Norden, samt nest størst i Europa. Hos Atea får man et heldekkende tilbud av produkter og tjenester, alt fra design, utvikling og produktforsyning til funksjon og vedlikehold. De har kontorer spredt over hele Norge, blant annet i Sandefjord. Kontoret i Sandefjord tjener hele BTV regionen og de er i dag 100 ansatte (hvorav 60 er konsulenter).

Behovet for oppbemanning ligger innen forretningsområdet Infrastruktur som skal sikre at Ateas kunder får en effektiv og sikker IT-infrastruktur. Avdelingen som helhet omfatter ressurser som Account Managers, løsningsselgere og konsulenter. I avdelingen har de ulike team innen datasenter, kommunikasjon, klient, samhandling, returordning og resirkulering. Teamet som jobber med klient ser nå etter en ny løsningsselger.

Fagområdet nettverk er i stadig utvikling og vekst, og Atea ønsker å styrke seg videre. Vi trenger derfor flere løsningsselgere på nettverk, hvor SW-definerte nettverk (SDN) vil være ekstra viktig. Vår oppgave de neste årene vil dreie seg om å ivareta våre kunder og deres klassiske nettverk, og samtidig lage plan og kunne gjennomføre endring mot SDN.

Som løsningsselger innen nettverk vil dine hovedoppgaver være:

  • Jobbe sammen med Ateas Account Managere for å avdekke behov hos kunden og deretter kunne designe nettverk, lage tilbud og få kundens aksept.
  • Jobbe sammen med Ateas konsulenter, slik at konsulentene kan installere og drifte det nettverket som kunden trenger.
  • Sette deg inn i ny teknologi og levere innovative løsninger som gir kunden økt verdi gjennom moderne, intelligente nettverk.

I det daglige innebærer det å:

  • Jobbe med arkitektur og design.
  • Delta i kundemøter.
  • Være en teknisk støtteressurs for avdelingen.
  • Identifisere, prioritere og kartlegge forretningsscenarier.
  • Skape og utføre en suksessplan.
  • Drive pågående adopsjon, håndtere endringer og mål.

For å lykkes som vår nye løsningsselger bør du ha:

  • Bachelor-/mastergrad innen økonomi, IT, eller tilsvarende. Solid og relevant erfaring kan veie opp for dette.
  • En stor nysgjerrighet og proaktiv holdning til fagområdet.
  • Nettverksbakgrunn.
  • Evne til å ta tak i kundens behov, skape tillit og få kunden til å føle seg trygg.
  • Salgsgenet.
  • En genuin opptatthet av å bidra til at både våre, og våre kunders prosjekter lykkes.
  • Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsegenskaper både på norsk og engelsk.
  • En ærlig og ydmyk tilnærmingsmåte.

Vi tilbyr:

  • Konkurransedyktige betingelser.
  • Gode muligheter for faglig utvikling med personlige utviklingsplaner, solid intern kompetanse og sertifiseringer.
  • Årlige technocamps.
  • Godt sosialt miljø, fellestreninger, ølbryggeri og jevnlige sosiale samlinger.

Kontaktpersoner

Sonia Gagneet Kaur
Telefonnummer: 47831393

Hvem er Experis?

Experis is Norway’s largest consultancy and recruitment company with 850 consultants. We offer highly qualified consultants, recruiting and project solutions within the fields of Engineering, Finance and IT. Our Experis Executive Division recruits leaders and key personnel in the private and public sector. Among our clients you will find over 90 percent of Norway’s leading companies. Experis is a company in ManpowerGroup and is voted one of the world’s most ethical companies.

As a consultant in Experis, you will have instant access to a wide range of challenging positions and project assignments. With us, you can build your career and we will help you achieve your goals on short and long term through our national and global network. Visit us at www.Experis.no

www.experis.no.

Les mer om Experis og se flere ledige stillinger