Løsningsselger Hybrid Datasenter / Cloud

Stillingsbeskrivelse


ATEA AS

Atea er The Place to Be, og sammen skal vi fortsette med å bygge Norge med IT!

Atea er ledende innenfor IT-Infrastruktur i Norge og blant de ti største Microsoft partnerne på verdensbasis. Vi satser tungt innenfor Microsoft og SharePoint, spesielt på Office 365 plattformen i skyen! Vi har en klar målsetning om å fortsette å være ledende i bransjen med et av de største fagmiljøene i Norge. Brukeradopsjon er viktig for å sikre suksess med implementering av systemer i våre kunders organisasjoner. Brukeradopsjon handler mest om å kjøre en prosess med planlegging, gjennomføring, oppfølging og måling av tiltak tilpasset kundens organisasjon. De beste samhandlingsløsningene gir lite verdi dersom brukerne ikke er med på laget og forstår hvorfor og hvordan det skal innføres nye løsninger. Derfor søker vi i Atea BTV, etter ressurser som ønsker å være en viktig del av satsingen på totalleveranser av samhandlingsløsninger i Microsoft-skyen. Du må ha et sterkt ønske om å bidra til, og ha evnen til å skape engasjement både hos kolleger og kunder.

Vi har kontorer spredt over hele Norge, blant annet i Sandefjord. Kontoret i Sandefjord tjener hele BTV regionen og de er i dag 100 ansatte (hvorav 60 er konsulenter).

Atea har samlet alle tjenester som har med Cloud å gjøre i «Atea Sky». Tjenestene strekker seg fra enkle leveranser til komplette og sammensatte løsninger. Atea Sky tilbyr tjenester fra deres partnernettverk som Microsoft, Cisco, IBM og VMware, i kombinasjon med egenproduserte tjenester. Her har de vektlagt å kombinere det beste fra flere teknologiske verdener slik at de kan levere ulike løsninger med fokus på å dekke kundens behov.

Som løsningsselger innen Cloud-teknologi vil dine hovedoppgaver være:

  • Sette deg inn i kundens utfordringer og levere innovative løsninger som gir kunden økt verdi gjennom moderne, skybasert teknologi.
  • Forklare overfor kunde hvilke applikasjoner de trenger og hvordan det bør bygges opp i kundens datasenter, i forhold til organisasjonens behov og krav.

I det daglige innebærer det å:

  • Finne viktige interessenter i markedet.
  • Identifisere, prioritere og kartlegge forretningsscenarier.
  • Skape og utføre en suksessplan.
  • Drive pågående adopsjon, håndtere endringer og mål.

For å lykkes som vår nye løsningsselger bør du ha:

  • Bachelor-/mastergrad innen økonomi, IT, eller tilsvarende.
  • Solid og relevant erfaring kan veie opp for dette.
  • Kunnskap om on-premise datasenter.
  • Evne til å ta tak i kundens behov, skape tillit og få kunden til å føle seg trygg.
  • Erfaring med Office 365.
  • En genuin opptatthet av å bidra til at både våre, og våre kunders prosjekter lykkes.
  • Kjennskap til hyperkonvergerte og hybride løsninger.
  • Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsegenskaper både på norsk og engelsk.
  • En ærlig og ydmyk tilnærmingsmåte.

Vi tilbyr:

  • Konkurransedyktige betingelser.
  • Gode muligheter for faglig utvikling med personlige utviklingsplaner, solid intern kompetanse og sertifiseringer.
  • Årlige technocamps.
  • Godt sosialt miljø, fellestreninger, ølbryggeri og jevnlige sosiale samlinger.

Kontaktpersoner

Sonia Gagneet Kaur
Telefonnummer: 47831393
Vedrana Dzonlez
Telefonnummer: 90858362

Hvem er Experis?

Experis er Norges største konsulent- og rekrutteringsselskap med over 500 konsulenter. Vi tilbyr rekruttering av ledere og nøkkelpersoner og høyt kvalifiserte konsulenter med kompetanse innen IT, ingeniørfag og økonomi. Blant våre kunder finner du over 90 prosent av Norges største børsnoterte selskaper. Experis er en del av ManpowerGroup og er kåret til et av verdens mest etiske selskaper. Besøk oss på www.experis.no.

Les mer om Experis og se flere stillinger