Leveranseleder med teknologisk innsikt og faglig entusiasme?

Leveranseleder – utvikling og forvaltning

Stillingsbeskrivelse

Stillingsbeskrivelse

Du har sikkert lyst til å jobbe med store, komplekse og tverrfaglige prosjekter av samfunnsmessig betydning. Du trives i et sterkt fagmiljø der du blir stadig utfordret. Du verdsetter mangfoldet man finner i en stor organisasjon, der folk har ulike interesser både faglig og privat.

Så setter du kanskje også pris på å være del av et miljø der man bryr seg om hverandre, der det personlige får plass og individuelle hensyn tas? Et sted der alle vet hva du heter, enkelt og greit. Med vår størrelse på drøye 400 konsulenter organisert i ulike fagområder, så får vi til denne kombinasjonen mellom stor og liten.

I vår utviklingsavdeling søker vi nå en Leveranseleder til å ta ansvar for våre utviklingsprosjekter, og kvalitetssikre våre leveranser. Du vil lede både individuelle leveranser, prosjekter og hele porteføljer.

Dine ansvarsområder

  • Diskutere tekniske valg og utfordre på løsning (med fokus på det pragmatiske)
  • Produsere og overholde planer, frister og kostnadsrammer
  • Følge sprinter, og rapportere progresjon i leveranser
  • Avdekke, evaluere og håndtere risiko
  • Koordinere interne og eksterne ressurser og leverandører, inkludert bemanningsplanlegging
  • Håndtere ønskede endringer underveis i prosjektet
  • Ansvar for prosjektøkonomien
  • Operere som kundens første kontaktpunkt
  • Stå som mottaker for eskaleringer ved eventuelle avvik og problemer
  • Håndtere avvik og rapportere til styringsgruppe internt og eksternt i henhold til avtalte grenseverdier
  • Fortløpende loggføre og rapportere etter avtalt hyppighet til deltakere og eiere av prosjektet
  • Sikre oppnåelse av definerte målsetninger og optimal effekt av leveranseprosjektet gjennom akseptansetester og dokumentasjon

Hvem du er som person

  • En engasjert kollega med faglig entusiasme, nysgjerrighet og med sterk gjennomføringskraft
  • Har gode språkferdigheter i norsk skriftlig og muntlig, og kan kommunisere tydelig og effektivt.

Din ideelle bakgrunn

  • Solid erfaring med teknisk ledelse av utviklingsprosjekter, med bakgrunn som utvikler/arkitekt/scrum master.
  • Har erfaring med arkitektur, anskaffelser, forprosjektering, teamledelse og test.
  • Mestrer godt oppstartsfasen i prosjekter og evner å sikre en felles forståelse av leveranseinnhold både hos leverandør og mottaker.
  • Stor fordel om du har jobbet i kundeprosjekter selv som konsulent.

Vi tilbyr

Vi kan tilby en arbeidsplass med gode karrieremuligheter i en solid virksomhet i sterk vekst med sentrale kompetansemiljøer i Oslo, Trondheim og Bergen. Du møter et åpent, meningsfullt og utviklende arbeidsmiljø, der du får jobbe med IT-løsninger som er viktige for at samfunnet vårt skal fungere. Som ansatt kan du se frem til både spennende arbeidsoppgaver og mange trivelige og dyktige kollegaer.

Experis Norge har med sin innovative tjeneste- og produktportefølje en sentral posisjon også i internasjonal sammenheng i konsernet. Selv om vi er et stort og solid selskap, er veien til ledelsen kort, og du er invitert til å sette ditt preg på selskapet. Profesjonell utvikling blant våre ansatte er noe vi tar på alvor, og vi sørger for at det er enkelt for deg å delta på relevante kurs og konferanser.

Velkommen som søker til et annerledes og hyggelig konsulenthus!

Kontaktpersoner

Kjersti Bergum-Riis
Head of Talent Acquisition
Telefonnummer: +47 988 79 579
Linn Solbakken
Leder utvikling

Hvem er Experis?

Experis er et ledende norsk IT-konsulentselskap med mer enn 400 ansatte. Vi har lang erfaring med prosjekt- og løsningsleveranser innen IT til både offentlig og privat sektor. Vår fag- og bransjekompetanse i kombinasjon med våre velprøvde metoder og prosesser skaper trygge, forutsigbare rammer både for smidige, nyskapende og mer tradisjonelle prosjekter. Experis har erfarne konsulenter innen teknologiledelse, med bakgrunn som rådgivere, ledere og fagspesialister. Se mer på experis.no.

Les mer om Experis og se flere ledige stillinger