Ledig strategisk og operativ CRM stilling i Norges største Dynamics 365 prosjekt

Head of CRM

Stillingsbeskrivelse

OBOS har besluttet at konsernet skal satse betydelig og utnytte mulighetene som ligger i CRM / XRM som en del av sin digitale forretningsutvikling fremover. Selskapet har derfor opprettet flere nye stillinger innen CRM, og skal blant annet ansette en Head of CRM som vil få det øverste ansvaret for konsernets CRM-satsning.

Som Head of CRM vil du få en unik anledning til å bygge opp dette forretningsområdet, både strategisk og operativt. Det er gjennomført flere interne analyser rundt forretningsmuligheter så potensialer er identifisert, men du kommer inn i en tidligfase og vil ha stor påvirkningskraft for hvilke muligheter som skal realiseres innen CRM / XRM og hvordan disse skal realiseres. Rollen er en del av vår enhet, Digitale Tjenester og vil dermed innbefatte CRM på tvers av Oboskonsernet.

Som Head of CRM vil du få en innholdsrik og spennende stilling som passer for deg som både liker å se det store bildet og gevinster, men som også liker å gå noe ned i detaljer / spesifikasjoner. 

 

Dine arbeidsoppgaver vil være å:  

  • Utarbeide, forankre og ta ansvar for å implementere en helhetlig CRM strategi for konsernet. CRM-løsningen skal tilrettelegge for et høyt servicenivå, en utmerket kundeopplevelse og fange data på tvers av alle viktige berøringspunkter i virksomheten.
  • Ha det overordnede ansvaret for CRM i OBOS.
  • Være faglig leder av en CRM gruppe hvis mål er å ivareta ønsker og utvikling for alle forretningsenhetene, samt være en møteplass for erfaringsutveksling og kompetansedeling.
  • Bidra operativt gjennom å kunne gjennomføre behovs- og kravanalyser (funksjonelle og ikke funksjonelle krav), beskrive løsningskomponenter og krav til disse, utarbeide brukerhistorier og sikre at krav blir identifisert og håndtert på en effektiv og strukturert måte, samt lære funksjonaliteten i Dynamics 365. 
  • Stillingen vil i første omgang ha intern CRM teknisk løsningsarkitekt som støttespiller, samt leverandør i utvikling av løsninger. 

 

Hva vi kan tilby: 

  • Muligheten til å få det overordnede ansvaret for konsernets satsning på CRM og ta del i et av Norges største skybaserte CRM prosjekter.
  • Muligheten til å bygge opp CRM i et konsern med stort potensial og stor velvilje til å satse på CRM, hvor betydelige gevinster kan realiseres under rett kandidat. 
  • Du vil være en del av et konsern som utgjør en forskjell for samfunnet og dets medlemmer. OBOS betaler ikke utbytte, da alt går tilbake til medlemmene. 
  • Du kommer inn i en organisasjon som er i stor utvikling og det vil være et spennende tidspunkt å bli del av OBOS.
  • Du kommer til å sitte i helt nye, moderne lokaler midt i Oslo sentrum med gode kollegaer i et selskap som skårer godt på medarbeidertilfredshet. 
  • OBOS har et godt og inkluderende miljø som investerer i egne ansatte og kan tilby mange goder som gunstig pensjon, lånebetingelser, gode muligheter for kompetanseutvikling med mer.

 

Hvem søker vi?  

  • Du har trolig minimum 5 års erfaring innen CRM, gjerne tilsvarende stilling eller lignende stilling og kan vise til gode referanser.
  • Du har erfaring med å gjennomføre behovs- og kravanalyser, beskrive prosesser og funksjonelle krav innen CRM.Det er en fordel om du kjenner Dynamics CRM, men dette er et krav.
  • Du har erfaring og interesse for å lede prosjekter / fagledelse.
  • Du har erfaring fra større komplekse organisasjoner, gjerne konsern med flere forretningsområder.
  • Du har erfaring fra å utarbeide eller bistå til å utarbeide strategi og målbilder.
  • Du har erfaring fra applikasjonseierskap og overordet forvaltningsansvar for CRM-plattform.
  • Du evner å tenke helhetlig, er strukturert og målbevisst.
  • Du er serviceinnstilt med utpregede samarbeids- og kommunikasjonsevner. Du evner å arbeide både selvstendig og i team og trives både strategisk og operasjonelt.

 

Høres dette interessant ut? 

Du er velkommen til å sende din søknad og CV.

For å søke på stillingen må du legge ved CV og søknad via linken «Søk på denne stillingen/ Søk når», eller send til lasse.krogh@glasspaper.no

Er du egentlig ikke på jakt etter ny jobb, men ble nysgjerrig? Vi oppfordrer deg til å ringe for en uforpliktende prat med vår rekrutteringspartner Glasspaper People ved Lee Harald Aas (rekrutteringsrådgiver) på mobil 410 32 000 og e-postadresse: lee.harald.aas@glasspaper.no.

Vi gjør oppmerksom på at alle henvendelser behandles konfidensielt, om ønskelig også ovenfor oppdragsgiver. 

Kontaktpersoner

Lee Harald Aas
Rekrutteringsrådgiver, Glasspaper People

Hvem er OBOS?

OBOS-konsernet har mer enn 2 500 ansatte og omsatte i 2016 for over 11,3 mrd. kroner. OBOS er en innovativ organisasjon som driver virksomhet innen eiendomsutvikling, eiendomsforvaltning, eiendomsmegling, bank og forsikring, samt en vesentlig investeringsvirksomhet. Vi er landets største boligbyggelag med over 400 000 medlemmer. Det er stor aktivitet og vekst i konsernet.