Ledig fast 100 % stilling som juridisk rådgiver

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 04. mars, 2019. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Ledig stilling – juridisk rådgiver – Avdelingen Bygg og geo-data – 2- gangs utlysing

Sektoren Forvaltning og Teknisk drift består av 4 avdelinger; Bygg- og geo-data - Veg, vann og avløp – Eiendom – Landbruk. Sektoren ledes av en kommunalsjef og hver avdeling har egen avdelingsleder. 

Bygg- og geo- dataavdelingen har i dag 8,3 årsverk fordelt på 9 stillinger. Avdelingen utfører oppgaver innen byggesak og geo-data 

Reiseliv er kommunens største og raskest voksende næring, og Bygg- og geo-dataavdelingen har mange spennende og utfordrende oppgaver i denne sammenheng. 

Avdelingslederstillingen vil bli tillagt en av fagstillingene. Når de to ledige stillingene ved avdelingen er besatt, vil avdelingslederstillingen bli lyst ledig blant de fast ansatte på avdelingen. Du vil derfor kunne søke på

avdelingslederstillingen når den lyses ut internt.

Fast stilling i 100 % som juridisk rådgiver ved plan-, bygg og miljøavdelingen er ledig for snarlig tiltredelse

Arbeidsoppgaver: 

  • Intern rådgivning, veiledning og kvalitetssikring i juridiske spørsmål innen sektorens fagfelt, spesielt forvaltningsrett og plan- og bygningsrett
  • Saksbehandling og klagebehandling, herunder også forberedelse av saker til politisk behandling
  • Utredning, utarbeidelse og forhandling av kontrakter, særlig utbyggingsavtaler
  • Stillingen kan bli tillagt oppgaver innen andre fagfelt ut fra kommunens behov

Kvalifikasjoner: 

  • Juridisk embetseksamen / mastergrad i rettsvitenskap
  • God kjennskap til alminnelig forvaltningsrett, plan- og bygningsrett og miljørett
  • God muntlig og skriftlig framstillingsevne
  • Beherske data som arbeidsverktøy
  • Relevant erfaring er ønskelig, men nyutdannede kandidater oppfordres også til å søke

Personlige egenskaper: 

  • Gode samarbeidsevner, kunne jobbe selvstendig og være løsningsorientert
  • Serviceinnstilt og positiv holdning til både publikum og kolleger
  • Evne og vilje ti å tilegne og dele ny kompetanse
  • Trives med et høyt arbeidstempo og kunne jobbe under press
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi kan tilby:

  • Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver innen et spennende fagfelt
  • Godt arbeidsmiljø og dyktige kolleger
  • Fleksibel arbeidstid
  • Medlemskap i offentlig pensjonsordning

Andre opplysninger: 

  • Tilsettingen skjer i henhold til lov og avtaler som gjelder for Trysil kommune
  • Lønn etter avtale
  • Trysil kommune er en IA-bedrift og ønsker mer mangfold. Vi oppfordrer alle kvalifiserte personer til å søke jobb hos oss uavhengig av kjønn, alder, funksjonsnedsettelse, etnisk eller nasjonal bakgrunn.

Velkommen med din søknad!

Vi krever skriftlig søknad med CV. Bruk vårt elektroniske søknadsskjema. Dette finner du på kommunens hjemmeside – www.trysil.kommune.no .Vi ber om at

samtlige punkter i søknadsskjemaet fylles ut. Trenger du rådgivning, ta kontakt på tlf. 62 45 77 00

Kontaktpersoner

Bjørn Myhre
Kommunalsjef, Forvaltning og teknisk drift
Telefonnummer: 474 72 943
Rune Møller Poulsen
Fagleder
Telefonnummer: 47 47 29 72

Hvem er Trysil kommune?

Trysil kommune ligger i Hedmark fylke, ca. 21 mil nord for Oslo og 7 mil nord for Elverum. Vi er ca. 6.570 innbyggere. Vi har seks kommunale og fire private barnehager, tre kommunale barneskoler, to private barneskoler og en ungdomsskole, kulturskole og videregående skole med bredt tilbud.

Reiseliv er Trysils største næring. Vi har Trysilfjellet, Norges største alpinområde, og mange friske aktivitetstilbud både vinter og sommer. Trysil er et moderne bygdesamfunn med en aktiv næringsutvikling og med rike tradisjoner innen kultur og idrett. Kommunesenteret har et variert handels- og servicetilbud.

Se videopresentasjon