Lederassistent

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 21. oktober, 2018. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Utbyggingsprosjekter Vest/Midt har det overordnede ansvaret for de store utbyggingsprosjektene i Vest- og Midt-Norge. Den nyopprettede enheten er i dag ansvarlig for byggingen av dobbeltspor mellom Arna og Bergen, og for detaljplanlegging av nye prosjekter i vårt område. Flere byggeprosjekter står for tur i årene fremover, som utvidelse av godsterminalen i Bergen og fellesprosjektet med Vegvesenet E16/Arna-Stanghelle. Vi har et engasjert og tverrfaglig miljø med ca. 75 medarbeidere.

Prosjektet Arna- Bergen søker stadig etter flere ansatte i forbindelse med bl.a. ombygging/oppgradering av Arna stasjon, bygging av nye Ulriken tunnel, utbedring av eksisterende tunnelløp og utbygging av dobbelt spor mellom Bergen stasjon - Fløen. Strekningen utvides fra ett til to spor, for å øke sikkerheten og bedre kapasiteten for person- og godstrafikk.

Vi søker nå etter en lederassistent som skal bistå Prosjektdirektør og hans ledergruppe. Stasjoneringssted er Bergen.

Arbeidsoppgaver
  • Bistå prosjektdirektør og hans ledergruppe innenfor administrative oppgaver
  • Organisere møter og reiser
  • Planlegge, tilrettelegge, gjennomføre og protokollføre møter
  • Bistå med koordinering og oppfølging av rekrutteringsprosesser
  • Ansvar for administrativt mottak av nyansatte i divisjonen
  • Oppfølging av mindre prosjekter
  • Enklere kommunikasjons- og informasjonsarbeid
  • Utarbeide presentasjoner
  • Utforme og skrive brev til interne og eksterne kontakter
  • Bistå med koordinering av sosiale og faglige arrangementer
  • Håndtere reiseregninger
  • Godkjenne faktura og rekvisisjoner
  • Varierte ad-hoc oppgaver
Ønskede kvalifikasjoner
  • Gode datakunnskaper i MS Office programmene
  • God IT- og systemforståelse
  • Meget gode muntlige- og skriftlige engelskkunnskaper
  • Flytende muntlige- og skriftlige norskkunnskaper
  • Erfaring fra tilsvarende arbeid blir vektlagt
Personlige egenskaper
  • Operativ og serviceinnstilt legning
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Driv og evne til å ta initiativ for kontinuerlig forbedring
  • Analytisk, strukturert og målrettet
  • Lojal og høy integritet
Vi tilbyr
  • Et meningsfylt arbeid hos en viktig samfunnsaktør og i et spennende prosjekt
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Personalbillett på NSBs tog
  • Karrieremuligheter

Kontaktpersoner

Gry Jødestøl
Telefonnummer: (+47) 95908154
Hans-Egil Larsen
Telefonnummer: (+47) 47476616

Hvem er Bane NOR?

Bane NOR er et statlig foretak med ansvar for den nasjonale jernbaneinfrastrukturen.

Bane NORs formål er å sørge for tilgjengelig jernbaneinfrastruktur og effektive og brukervennlige tjenester, inkludert knutepunkts- og godsterminalutvikling. Foretaket har ansvaret for planlegging, utbygging, forvaltning, drift og vedlikehold av det nasjonale jernbanenettet, trafikkstyring og forvaltning og utvikling av jernbaneeiendom. Bane NOR har det operative koordineringsansvaret for sikkerhetsarbeidet og operativt ansvar for samordning av beredskap og krisehåndtering. Bane NOR har om lag 4.500 ansatte og har hovedkontor i Oslo.

Les mer om Bane NOR og se flere ledige stillingerSe videopresentasjon