Leder

Stillingsbeskrivelse

Byggteknisk avdeling har det totale forvaltningsansvaret for kommunale eiendommer, inkludert uteområder. Avdelingen består av 220 personer, derav 19 byggforvaltere med bred og variert kompetanse. Leder for byggforvaltere avdeling skoler og barnehager skal være leder for totalt ni personer som forvalter porteføljen av skoler og barnehager - totalt ca. 490 000kvm.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Fag- og personalansvar og ansvar for økonomioppfølging
  • Utarbeide strategiske planer for bygningsmassen og delta i større eller mindre prosjekter etter behov
  • Følge opp vedlikeholds- og investeringsplaner
  • Delta på ledermøter og med andre eksterne parter
  • Bidra til god samhandling og kommunikasjon
  • Bidra til aktiv deltakelse i byggeprosjekter
  • Ha ansvar for kvalitetsledelse og kontinuerlig forbedring for gruppen

 

Kvalifikasjoner:

  • Må ha utdanning på høgskole- eller universitetsnivå innen relevante fagområder, fortrinnsvis bygg, eiendom og bygningstekniske fag. Lang relevant erfaring innen fagfeltene som beskrevet over kan vurderes
  • God forståelse for bygg og vedlikehold, samt eiendomsforvaltning
  • Gode datakunnskaper - erfaring med FDV-verktøy er en fordel
  • Ledererfaring og gode lederegenskaper vektlegges
  • Må ha gode kommunikasjonsferdigheter
  • Gode norsk kunnskaper og beherske norsk skriftlig og muntlig
  • Utdanning fra utlandet må ha godkjenning av NOKUT

 

Utdanningsretning:

  • Bygg og anlegg
  • Administrasjon og Ledelse
  • Utdanningsnivå:
  • Høyskole / Universitet, Diplom- / Bachelorgrad

 

Personlige egenskaper:

Vi søker en person som tar initiativ og viser ansvar. Du må ha god gjennomføringsevne, være strukturert, løsningsorientert og ha høy grad av selvstendighet. Du vekker tillit og bidrar til et godt arbeidsmiljø. Du er opptatt av godt samarbeid internt og mot andre kommunale og eksterne aktører. Du har evne til å tenke nytt og bidra til forbedrings prosesser. Du trives i et hektisk miljø med bredt spekter av arbeidsoppgaver. Du må ha evnen til å arbeide i og lede et team.

 

 

Vi tilbyr:

Lønn etter avtale. God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring. Faglig og personlig utvikling. Utfordrende oppgaver i et tverrfaglig miljø med dyktige og trivelige medarbeidere.

Bergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.

Kontaktpersoner

Amanda Simlenes
HR Rådgiver
Telefonnummer: (+47) 55 56 56 36
Harald Blytt
Leder byggteknisk avdeling
Telefonnummer: 945 07 817

Hvem er Bergen Kommune - Etat for bygg og eiendom ?

Bergen kommune er den største arbeidsgiveren i Hordaland med rundt 17.000 ansatte. Kommunen er en viktig samfunnsaktør og våre ansatte yter tjenester som har stor betydning for bergenserne i hverdagen. Kompetent, åpen, pålitelig og samfunnsengasjert er verdiene vi jobber etter.

 Etat for bygg og eiendom er en av Vestlandets største bygg og eiendomsforvaltere. Etaten forvalter, drifter og vedlikeholder en eiendomsmasse på ca 1,1 mill. kvm. Etaten er i utvikling og står foran store oppgaver innen drift og vedlikehold. Etaten består av ca. 343 årsverk som forvalter, drifter og vedlikeholder bygg- og eiendomsmassen. Etaten er sertifisert etter kvalitetssystemene ISO 9001:2015 og 14001:2015.