Leder Kompetanse og Forbedring

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 07. juni, 2019. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Stillingsbeskrivelse

Bane NOR styrker anskaffelsesorganisasjonen for å møte det økte investeringsnivået i årene som kommer. Strategisk styring og helhetlig gjennomføring skal sikre forretningsmessige og kostnadseffektive anskaffelser fremover og utvikle Bane NOR til en attraktiv kunde og byggherre med et godt omdømme.
Kompetanseheving og forbedringsarbeid står sentralt for å lykkes og til den nyopprettete avdelingen Kompetanse og Forbedring i den sentrale anskaffelsesenheten søker vi nå leder. Dette er en mulighet for deg som har bred erfaring fra kontraktsarbeid i større virksomheter og som motiveres av å få legge grunnlaget for fremtidens anskaffelser i Bane NOR!

Arbeidsoppgaver

Leder Kompetanse og Forbedring

Vi ser etter en dyktig leder som får en sentral rolle i å profesjonalisere og effektivisere anskaffelser og kontraktsoppfølging i hele Bane NOR. Du vil lede et svært kompetent team av fagansvarlige, og sammen skal dere legge til rette for beste praksis og god samhandling mellom anskaffelsesenhetene, fagmiljøene og kontraktseierne i de ulike divisjonene. Bane NOR samarbeider med andre byggherrer, bransjeorganisasjoner og leverandører for å utvikle malverk og prosesser til fremtidige anskaffelser og her ønsker vi at du tar en ledende rolle.
Rollen rapporterer til Direktør Anskaffelser. 

Ønskede kvalifikasjoner

  • Krever høyere utdanning økonomi/juridiske fag fra universitets /høgskolenivå – Master/Bachelor
  • Det er ønskelig med 5-10 års ledererfaring fra større innkjøpsorganisasjoner
  • God erfaring med offentlige anskaffelser, komplekse entreprisekontrakter og tjenestekontrakter

Personlige egenskaper

  • For å lykkes i rollen er du systematisk og initiativrik
  • Du har god forretningsforståelse og høy gjennomføringsevne
  • Du er en person som tar lederrollen og trives med å bygge relasjoner og nettverk
  • Gode kommunikasjons og samarbeidsevner

Vi tilbyr

  • Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver med gode utviklingsmuligheter
  • En sentral rolle hos en samfunnsnyttig og bærekraftig aktør
  • Et godt arbeidsmiljø med dyktige og engasjerte kolleger og fagmiljøer
  • Fleksible arbeidstidsordninger
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Årsbillett på Vy’s tog
  • I disse dager flytter vi inn i vårt nye hovedkontor (BREEAM-NOR Excellent) i gangavstand fra Oslo S

Annet

Det vil gjennomføres bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater

Kontaktpersoner

Kaja Eidet Eikeland
Partner i Assessit
E-postadresse: kee@assessit.no
Telefonnummer: 468 63 913
Tron Skarpenes
Partner i Assessit
E-postadresse: tsk@assessit.no
Telefonnummer: 932 51 103

Hvem er Bane NOR?

Bane NOR er et statlig foretak med ansvar for den nasjonale jernbaneinfrastrukturen.

Bane NORs formål er å sørge for tilgjengelig jernbaneinfrastruktur og effektive og brukervennlige tjenester, inkludert knutepunkts- og godsterminalutvikling. Foretaket har ansvaret for planlegging, utbygging, forvaltning, drift og vedlikehold av det nasjonale jernbanenettet, trafikkstyring og forvaltning og utvikling av jernbaneeiendom. Bane NOR har det operative koordineringsansvaret for sikkerhetsarbeidet og operativt ansvar for samordning av beredskap og krisehåndtering. Bane NOR har om lag 4.500 ansatte og har hovedkontor i Oslo.

Les mer om Bane NOR og se flere ledige stillinger