Landmåler

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 26. september, 2021. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Stillingsbeskrivelse

Dersom du har en lidenskap for å effektivisere arbeidet gjennom bruk av digitale løsninger, liker å tenke nytt og vil prøve ut nye metoder for innsamling av geodata - da er denne stillingen midt i blinken for deg! Vi søker en flink landmåler som er faglig oppdatert til ledig stilling som avdelingsingeniør.

Landmålerstillingen inngår i en gruppe som består av landmålere, forvaltere av ledningsdatabasen og FDV-kontrollere. Denne gruppen har som hovedoppgave å ajourholde, forvalte og kvalitetssikre ledningsdata for vann og avløp i Oslo kommune.

Se forøvrig denne lille filmen om vannet: https://youtu.be/-asw-a3z-u4

Arbeidsoppgaver

  • Oppmålingsarbeid i felt i tråd med etatens HMS-krav (bl. annet arbeid i tuneller).
  • Registrering og forvaltning av kommunens ledningsdatabase.
  • Kontroll av landmålingsdata fra eksterne aktører.
  • Håndtering av 3D data.
  • Bistand ved innkjøp.
  • Andre relevante oppgaver knyttet til seksjons gjøremål.

Kvalifikasjoner

  • Relevant teknisk utdanning innen GIS, geomatikk, landmåling (høyskole). Annen utdanning kombinert med relevant erfaring kan erstatte utdanningskravet. 
  • Kunnskap om bruk av oppmålings- og GIS-programvarer. 
  • Kunnskap og erfaring med datafangst ved skanning, totalstasjon og GPS/GNSS.
  • Førerkort klasse B.
  • Fordel med kjennskap til programvare for registrering (Gemini VA, Gemini Terreng).
  • Fordel med kjennskap til vann- og avløpsfaget.
  • Fordel med kjennskap til 3D-håndtering av punktskyer.
  • Det er en forutsetning for ansettelse at kandidaten kan autoriseres i henhold til Sikkerhetslovens bestemmelser.
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.

Personlige egenskaper

  • Du er bevist og har gode holdninger til HMS og kvalitetsarbeid.
  • Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • Du har god planleggings og gjennomføringsevne.
  • Du har god fysisk helse da det må påregnes fysisk krevende feltarbeid. 

Vi tilbyr

  • Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver i en virksomhet med et viktig samfunnsoppdrag.
  • Meget gode muligheter for etterutdanning og videreutvikling av kompetanse, både. gjennom interne opplæringsprogrammer og eksterne kurs.
  • Tverrfaglig og profesjonelt miljø med hyggelige kolleger.
  • IA-bedrift med gunstige pensjons- og forsikringsordninger.
  • Ryddig og fleksibel arbeidstid.
  • Hytter til låns i Nordmarka.
  • Konkurransedyktig lønnsvilkår.

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.

Kontaktpersoner

Olga Trubacheva
Funksjonsleder

Hvem er Oslo kommune, Vann- og avløpsetaten?

Vann- og avløpsetaten forvalter samfunnskritisk infrastruktur til en verdi av nærmere 100 milliarder kroner, og hver eneste dag benytter mer enn 700 000 innbyggere seg av våre tjenester. Sammen er vi 600 ansatte som deler visjonen «vi skal gi rent vann til nytte for mennesker og natur i Oslo». Våre hovedmål er derfor å sikre innbyggerne nok drikkevann av høy kvalitet og å håndtere avløpsvannet slik at byens miljø, vassdrag og fjord blir ivaretatt på en god måte.

Les mer om Oslo kommune, Vann- og avløpsetaten og se flere ledige stillinger