Kontraktsrådgiver Planavdelingen

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 21. november, 2017. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Avdeling Plan har 70 medarbeidere og er inndelt i 4 seksjoner. Vi har kompetanse innen forvaltning, planlegging og prosjektledelse. Våre hovedoppgaver er å sikre effektiv planproduksjon fra utredning til og med detaljplaner og å forvalte jernbanens arealinteresser i forhold til eksterne aktører. Vi søker kontraktsrådgiver som kan bistå avdelingen med kjøp av rådgivertjenester og oppdrag.

Stillingen er plassert i seksjon for Planprosjekt Trondheim og rapporterer til seksjonsleder. Stasjoneringssted er Trondheim.

 

Arbeidsoppgaver

  • støtte prosjektene ved planlegging, gjennomføring og oppfølging av anskaffelser
  • lede forhandlinger i samarbeid med prosjektledere
  • gi faglig støtte innen endringshåndtering, kontaktsinngåelse og forvaltning
  • yte bistand i forbindelse med kontraktsoppfølging
  • vedlikeholde oversikt over kontakter og avtaler
  • bidra til utarbeidelse av mulige rammeavtaler og strategier for innkjøp
  • veilede i praktisk bruk av relevant regelverk
  • andre arbeidsoppgaver innen fagområdet må påregnes

 

Ønskede kvalifikasjoner

  • utdanning fra universitet/høyskole innen økonomi, innkjøp, jus eller annet relevant fagområde. For søkere med lang og relevant erfaring vil utdanningskravet kunne fravikes.
  • krav til kompetanse innen kontraktsforvaltning
  • krav til kompetanse og minimum 3 års erfaring med offentlige anskaffelser
  • fordel med kunnskap om forsyningsforskriften
  • erfaring fra bruk av IT som arbeidsverktøy er en forutsetning
  • erfaring med elektronisk konkurransegjennomføringsverktøy er en fordel
  • fordel med erfaring fra byggherre eller entreprenør
  • ønskelig med kunnskap om hovedplaner og detaljplaner
  • må kunne beherske norsk og engelsk flytende skriftlig og muntlig

 

Personlige egenskaper

  • Vi søker etter en selvstendig, strukturert og nøyaktig person med gode samarbeids- og
  • kommunikasjonsegenskaper. Du må trives med selvstendig arbeid, arbeide med flere parallelle prosesser, være målrettet og resultatorientert. Det er vesentlig at du evner å søke gode løsninger gjennom forhandling og samhandling. Personlig egnethet vil bli vektlagt i vurderingen. Vi legger vekt på lojalitet i forhold til Bane NORs etiske retningslinjer og våre verdier som er åpen, engasjert og profesjonell.

 

Vi tilbyr

  • Du vil bli en del et arbeidsmiljø som består av et høyt faglig kompetansenivå og vil få arbeide i en bedrift som utfører spennende og samfunnsnyttige arbeidsoppgaver. Faglig utvikling er viktig for oss og vi har flere gode interne kompetanseoppbyggende muligheter for våre ansatte. Vi har mange prosjekter med stor aktivitet og den store satsingen på jernbane er inspirerende.

I tillegg kan vi tilby:

  • et godt arbeidsmiljø
  • gode utviklingsmuligheter
  • for tiden personalbillett på tog
  • fleksible arbeidstidsordninger

Kontaktpersoner

Ingunn Skaufel
Telefonnummer: 93496585

Hvem er Bane NOR?

Bane NOR er et statlig foretak med ansvar for den nasjonale jernbaneinfrastrukturen.

Bane NORs formål er å sørge for tilgjengelig jernbaneinfrastruktur og effektive og brukervennlige tjenester, inkludert knutepunkts- og godsterminalutvikling. Foretaket har ansvaret for planlegging, utbygging, forvaltning, drift og vedlikehold av det nasjonale jernbanenettet, trafikkstyring og forvaltning og utvikling av jernbaneeiendom. Bane NOR har det operative koordineringsansvaret for sikkerhetsarbeidet og operativt ansvar for samordning av beredskap og krisehåndtering. Bane NOR har om lag 4.500 ansatte og har hovedkontor i Oslo.

Les mer om Bane NOR og se flere stillingerSe videopresentasjon