Konsulent / Seniorkonsulent klientdrift

Stillingsbeskrivelse

 

ATEA AS

 

 

 

Stillingsbeskrivelse

I Atea brenner vi for livslang læring. Gode verdier er viktig for å stadig utvikle oss selv, teamet vårt og selskapet. Ved å være Nysgjerrig på ny kunnskap, Fremtidsrettet med våre kunder og partnere, og Ansvarlig i vårt bidrag til å digitalisere Norge, skal vi i Atea være med å sette preg på en spennende fremtid. Explore er måten vi møter fremtiden på, og vi prøver å bli litt bedre hver dag. Vi vil være The Place to Be for kollegaer, kunder og partnere, og vi tror på at en god kultur danner grunnlag for gode kundeopplevelser.

I Atea får du 1650 kollegaer fra Hammerfest i nord til Kristiansand i sør. Sammen jobber vi for en bedre fremtid der vi bygger Norge med IT. Vi jobber blant annet med Smart Cities, velferdsteknologi, utdanningsteknologi, analyse, havbruk og kraft. Vil du være med på å forme fremtiden sammen med oss? Bli kjent med oss da vel!

Atea er ledende innenfor IT-Infrastruktur i Norge og blant de ti største Microsoft partnerne på verdensbasis. Vi satser tungt på Microsoft teknologi og spesielt på Microsoft sin Office 365 plattform i skyen! Vi har en klar målsetning om å fortsette å være ledende i bransjen med et av de største fagmiljøene i Norge.

Atea styrker nå konsulentavdelingene i flere norske byer med økt kompetanse rundt produktivitet og samhandling i Office 365, derunder klienthåndtering med Intune/SCCM, mobile management, app management og Windows 10. Som konsulent vil du jobbe med Microsoft teknologien som utgangspunkt, som en del av et større Office 365 konsulentmiljø både i Bergen og i andre regioner.

Derfor søker vi etter ressurser som ønsker å være en viktig del av satsingen på totalleveranser av samhandlingsløsninger i Microsoft skyen. Du må ha et sterkt ønske om å bidra og ha evnen til å skape engasjement både hos kolleger og kunder.

Ansvarsområder

  • Sentral rolle i implementering av klienthåndteringsløsninger og Office 365 hos kunder
  • Design og rådgivning av driftskonsepter for klienter og mobile enheter
  • Utvikling og drift av klientimager
  • Videreutvikling og forbedring av klient driftsløsninger
  • Være en god rådgiver og teknisk støtte for egne kunder
  • Delta aktivt i kundeprosjekter
  • Bygge egen portefølje av kunder som du videreutvikler over tid
  • Kjøre workshops sammen med kunder
  • Skissere og sette opp løsningsforslag, samt konfigurere/sette dem opp
  • Jobbe i både tverrfaglige team og selvstendig

Kvalifikasjoner som kreves

  • 3 års relevant erfaring med dyp forståelse for klienthåndtering/drift
  • Erfaring med migrering til/mellom tenants er en fordel
  • Erfaring med oppsett, migrering og drift av Klientdrifts verktøy som SCCM og MDT
  • Erfaring og interesse for mobile device management (Intune)
  • Erfaring med scriptspråk som PowerShell og VBScript

Overordnet kjennskap til følende Office 365 teknologi er positivt;

  • SharePoint, Yammer, Skype, Exchange Online, AD Connect mm.
  • Enterprise Mobility Suite
  • Information Protection (RMS)
  • Advanced security management
  • Advanced Data Governance (Compliance, E-discovery, Customer Lockbox)
  • Advanced Threat protection, Threat intelligence
  • Data loss prevention
  • Cloud App security
  • Azure AD
  • Delve
  • Office Apps

Egenskaper vi ser etter

  • Sterkt ønske og lyst til å oppnå målsettinger og bli best på det en driver med
  • Dyktig i å kommunisere og skape engasjement
  • Svært selvgående person som liker ansvar og utfordringer
  • Ønsker å gi av deg selv for at avdelingen skal ha et godt miljø
  • Flink til å forstå kundens utfordringer og knytte dem til tekniske muligheter i Office 365
  • Kreativ i forhold til å finne løsninger på kundenes utfordringer
  • Meget god skriftlig fremstillingsevne i norsk og engelsk

Det tilbys

  • Konkurransedyktige betingelser
  • Påvirkning og mulighet til å være med og forme satsingen rundt Office 365
  • Spennende prosjekter
  • Et stort Microsoft miljø i Atea Bergen og Atea Norge
  • Et positivt og aktivt arbeidsmiljø med mulighet til å delta i mange felles aktiviteter

Kontaktpersoner

Andreas de Lange
Telefonnummer: +47 90093829

Hvem er Experis?

Experis is Norway’s largest consultancy and recruitment company with 850 consultants. We offer highly qualified consultants, recruiting and project solutions within the fields of Engineering, Finance and IT. Our Experis Executive Division recruits leaders and key personnel in the private and public sector. Among our clients you will find over 90 percent of Norway’s leading companies. Experis is a company in ManpowerGroup and is voted one of the world’s most ethical companies.

As a consultant in Experis, you will have instant access to a wide range of challenging positions and project assignments. With us, you can build your career and we will help you achieve your goals on short and long term through our national and global network. Visit us at www.Experis.no

www.experis.no.

Les mer om Experis og se flere ledige stillinger