Javautvikler Straffesak

Javautvikler

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 29. april, 2018. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Avdeling Tjenesteforvaltning har ansvar for å forvalte og videreutvikle en rekke tjenester i politiets IT-systemer. Seksjonene i avdelingen håndterer tjenesteporteføljer med høye krav til sikkerhet, tilgjengelighet og

kvalitet. Disse består av både nye og eldre systemer, som integreres inn i moderne teknologi. Politiet er inne i en spennende fase med omstilling og fornying som du vil bli en del av.

Vi søker etter erfaren javautvikler til seksjon Straffesak, som vil få ansvar for utvikling og forvaltning av utvalgte tjenester. Som medlem av Straffesaks utviklingsteam vil du være del av et tverrfaglig team, bestående av teamleder, teknisk ansvarlige, utviklere, tekniske medarbeidere og applikasjonsmedarbeidere. Seksjon Straffesak har ansvar for alle applikasjoner og tjenester som understøtter påtale, saksbehandling, domsføring, personregister og tilstøtende spesialtjenester som LIMS, avhørsløsninger, samt DNA for å nevne noe av det mest sentrale. 

Politiets IKT-tjenester har et godt fagmiljø og stort fokus på kompetanseutvikling. Vi legger til rette for at våre medarbeidere kan utvikle seg faglig og sosialt. Siden vi er en organisasjon i endring vil stillingen være under utvikling, og det må påregnes endringer over tid.

Arbeidsoppgaver

  • Utføre utviklingsoppgaver fra den prioriterte forvaltningskøen og/eller produktkøen (forvaltning og prosjekt)
  • Bistå ved produksjonssetting
  • Bidra i testing, verifisering og "code review"
  • Utarbeide system- og installasjonsdokumentasjon
  • Bidra til å løse 2. og 3.linjehendelser knyttet til tjenestene
  • Bidra i livssyklusplanlegging for relevante applikasjoner
  • Bistå ved samling av brukerkrav og kravspesifikasjoner
  • Utarbeide estimater for utviklingsoppgaver
  • Bidra i utvikling av fagmiljøet
  • Utvikle ny funksjonalitet
  • Videreutvikle og vedlikeholde eksisterende tjenester
  • Utarbeide spesifikasjon og dokumentasjon

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning på høgskole- eller universitetsnivå (bachelor/master). Lang relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • Dokumentert Javakompetanse inkl. Jenkins, Maven
  • Minst tre års erfaring med programvareutvikling
  • Ønskelig med erfaring fra utvikling av tjenester basert på webservices (REST, eller SOAP)
  • Fordel med erfaring med smidig utviklingsmetodikk
  • Fordel med erfaring med integrasjonsarbeid
  • Fordel med erfaring med SQL
  • Fordel med kjennskap til COBOL
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk

Egenskaper

  • Selvstendig og kvalitetsbevisst
  • Strukturert, ryddig og systematisk
  • Evne til å se helhet og jobbe proaktivt med god gjennomføringsevne
  • Endringsorientert og endringsvillig
  • Handlings- og beslutningsorientert
  • Initiativrik, nysgjerrig og entusiastisk
  • Service- og løsningsorientert
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Lagspiller

Vi tilbyr

  • Stillingsbrøk: 100%
  • Et bredt spekter av spennende arbeidsoppgaver basert på ledende og utprøvde teknologier
  • Faglige utfordringer med store utviklingsmuligheter
  • Opplæring i bruk av aktuelle verktøy og teknologi
  • Gode arbeidsbetingelser (fleksitid, sommertid og mulighet for trening i arbeidstiden)
  • Et aktivt og hyggelig arbeidsmiljø i nye, moderne lokaler på Majorstua
  • Stillingen avlønnes som 1364 seniorrådgiver i lønnsspennet kr. 517 000 - 722 000 per år i henhold til Statens lønnsregulativ, avhengig av kvalifikasjoner

Kontaktpersoner

Arne Falla
Seksjonssjef Straffesak
Telefonnummer: (+47) 22 06 82 00

Hvem er Politiets IKT-Tjenester?

Politiets IKT-tjenester skal bidra til å digitalisere og modernisere norsk politi. Vi er totalleverandør av IKT til politiet, og det er vår oppgave å sikre stabile og fremtidsrettede IKT-løsninger som styrker politiets arbeid med å forebygge og bekjempe kriminalitet. Vi er nærmere 500 medarbeidere som utvikler, forvalter, drifter og gir brukerstøtte til samfunnsnyttige og kritiske systemer for hele politiet. Vi har hovedkontor på Majorstua i Oslo og distriktskontorer i hele landet.

Som ansatt i Politiets IKT-tjenester blir du medlem i Statens pensjonskasse, med bl.a. gode forsikringsordninger og mulighet for boliglån (se SPK.no for mer informasjon).

For å ivareta ønsket om mangfold i staten oppfordrer vi kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss.For ansettelse hos oss krever vi plettfri vandel og mulighet for sikkerhetsklarering. Søkere må være oppmerksomme på at opplysninger kan bli offentliggjort selv om de ber om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlisten. 

Søknad og CV registreres elektronisk i vårt rekrutteringssystem Webcruiter (via Søk på stilling). Alle vitnemål og attester skal skannes inn og lastes opp samtidig. 

Les mer om Politiets IKT-Tjenester og se flere ledige stillinger