IT Driftsingeniør - Service Manager SAM

Denne stillingsutlysningen er utløpt siden 27. mai, 2018. Se andre jobbmuligheter »

Stillingsbeskrivelse

Stillingsbeskrivelse

IT Leveranse har ansvaret for Software Asset Management (SAM) og prosesser tilknyttet lisensrevisjon. 

Stillingen skal videreutvikle oppgaver og ansvars områder innenfor SAM.  

Kandidaten må være selvgående, og ha erfaring fra lignende funksjon.  

En stor del av jobben vil være å kunne sette seg raskt inn i eksisterende rutiner og ansvarsområder, samtidig arbeide med å etablere nye rutiner og prosedyrer.  

Arbeidsoppgaver: 

  • gjennomføre interne og eksterne programvare revisjoner 
  • drift og forvaltning av SNOW og andre relevante SAM verktøy 
  • rådgivende funksjon knyttet til SAM 
  • utføre programvare fornyelse og innkjøp for Konsernet  
  • forvalte support og drifts avtaler for Konsern IT Drift 
  • forvalte og utvikle rutiner/prosesser underlagt seksjonen  
  • kvalitetssikring og vedlikehold av dokumentasjon i seksjonen 
  • andre arbeids oppgaver som naturlig faller innunder seksjonen  

Kvalifikasjoner: 

  • IT faglig utdannelse på høyskolenivå. Relevant erfaring kan erstatte formell utdannelse 
  • SAM, Lean og/eller ITIL-sertifisering/kurs eller annen Service Management utdannelse 
  • minimum 2-3 års erfaring med lisensforvaltning  
  • praktisk erfaring med SAM-verktøy  
  • ønskelig med erfaring fra større IT-miljøer og offentlig sektor 
  • god på dokumentasjon av rutiner og prosesser 
  • erfaring fra ERP-systemer, kundeportaler, bestillingssystem, fakturasystem
  • kvalitetsbevisst og god gjennomføringsevne 
  • arbeide strukturert og systematisk
  • god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk 

Egenskaper: 

  • løsningsfokusert og beslutningsdyktig 
  • handlekraftig, med et stort engasjement 
  • robust, evne til å takle høyt arbeidstempo
  • utpregede samarbeids- og kommunikasjonsevner på alle nivåer i organisasjonen 
  • analytisk og strukturert 

Vi tilbyr:  

  • et godt arbeidsmiljø  
  • faglige utfordringer og gode utviklingsmuligheter 
  • fleksibel arbeidstid 
  • sentrale lokaler i umiddelbar nærhet til Oslo lufthavn
  • gode velferdsordninger  

Generell informasjon

I Avinor jobber vi etter verdiene åpen, ansvarlig, handlekraftig og kundeorientert.

Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til statens pensjonskasse. 

Avinor ønsker mangfold i selskapet når det gjelder kjønn, alder og kulturell bakgrunn. 

Forutsetning for tilsetting er at bakgrunnssjekk, herunder uttømmende politiattest, iht. myndighetskrav for arbeid på lufthavn kan fremlegges og godkjennes.

Kontaktpersoner

Bjørn Bjerktun
Seksjonsleder IT leveranse
Tore Myhre
Leder konsern IT drift

Hvem er Avinor?

Avinor eier og driver 45 lufthavner over hele landet og kontrollerer flytrafikken i norsk luftrom. Hvert år reiser rundt 50 millioner passasjerer gjennom våre lufthavner. Sammen skaper vi verdier, relasjoner og opplevelser.

Avinor er underlagt offentlighetslovens bestemmelser om rett til innsyn i søkerlister. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten. Dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge, vil søkeren bli varslet og informert om det jfr. offentleglova § 25.

Les mer om Avinor og se flere ledige stillinger